09 בנובמבר, 2011

ליטל איטלי

ערב גשום נדיר וטעים בבר היין "ג'ונו" הקפיץ אותנו בשנייה לאיטליה – מבלי שנצטרך להזיז את האוטו

זוג חברים שלקח ברצינות מדי את הביטוי "אתם תמיד מוזמנים" – הזמין את עצמו אלינו בשבת בערב בלי להודיע, ועוד בטיימינג הכי גרוע: יום לפני שהספקנו למלא את המקרר, חצי שעה אחרי שכבר מצאנו חניה מתחת לחלון, ושנייה לפני שהתחלנו מרתון "מעושרות". לאבלי. נעלנו מגפיים, צעיף ובייביסיטר, וירדנו למטה לחפש מטבח נעים שיסכים לאמץ אותנו – מבלי להתאמץ (והכי חשוב – מבלי להזיז את האוטו). כך מצאנו את עצמנו פתאום ב-"ג'ונו" – בר יין שנולד בדיוק בשביל סטייט אוף מיינד כזה.

"ג'ונו" שהוקמה לפני שנתיים באזור הצפון הישן בתל אביב, המקופח מסעדות הגונות, עוצבה כמעין אנוטקה: חנות יין שכונתית, המציעה גם מנות קטנות מהמטבח האיטלקי, ושמזמינה ישיבה ממושכת ועצלה כחלק מהמנטרה החביבה על האיטלקים ועל בעלי המקום – Bel far niente – "ליהנות מלא לעשות כלום" (ייתכן כי הופרדנו בלידתנו). התיישבנו בגינה הרומנטית שבחוץ, עם זווית טובה על זוג צעיר (גג בדייט שני), שתי תיירות וחבורת חיילים צוהלת – וכולם השיקו לחיים כמעט בתיאום מושלם. הצטרפנו מהר לאווירת הפיאצה התוססת, הזמנו פוקאצ'ה מרגריטה עם טפנד עגבניות, מוצרלה ופרמז'ן (36 ש"ח) וגם סלט פנזנלה עם עגבניות, מלפפונים, פלפל חריף, צנוברים, זיתים, קרוטונים, שמן זית, חומץ וטחינה גולמית (38 ש"ח) – שהתגלו כשילוב מושלם. על בחירת היין, מבין 120 הסוגים השונים המוצעים בתפריט, הפקדנו את המלצרית החמודה שלא נחה עד שקלעה בול לחיך של כל אחד מאיתנו (ושמרה על קור רוח גם כשהחל לרדת מבול גשם היסטרי מעלינו).

ארבעים דקות אחרי זה, כשאנחנו והזוג ההוא מהדייט מצטופפים יחד מתחת לסככה ולא מאמינים שזכינו לראות חורף אירופאי בעיניים, ובדיוק כשהגיעו לשולחננו אצבעות שוקולד גנאש אלוהיות (29 ש"ח), כוס טירמיסו ביתית אוורירית ועדינה (29 ש"ח) וגוורצטרמינר מתוק – הבנו בבת אחת למה בעצם קוראים לכיכר הזו מילאנו.

Juno Wine & Barדה האז 1, כיכר מילאנו, תל אביב , טל':03-5446620
שעות פתיחה: ראשון-חמישי, ושבת מ-17:00-חצות, שישי – 12:00-חצות

שימו לב – ביום שני ה-5.12 בשעה 19:00, ישיקו ב"ג'ונו" את סדרת Juno Wine Tour – מפגשי טעימות יין ממחוזות שונים בעולם. המפגש יימשך כ-3 שעות, ויכלול גם מנות קלות. יש להזמין מקום מראש, מספר המקומות מוגבל.


[PSGallery=8q410id106kw]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה