09 באוקטובר, 2013

לידיעת הגולשות

ספר, סרט, סינר וקורס גלישה - ארבעה עניינים מעניינים לנשים

למרות שאנחנו מחבבים את שיטת העבודה בחלל פתוח (open space), אין מצב שנוותר על שיחות המסדרון. או מכונת הקפה. או הטיול לפיצוציה להביא חלב (ולחזור אחרי שעה וחצי). בשיחות המקריות האלו, שמהוות 65% מיום העבודה שלנו (וגם שלכם, כך שמענו) אנחנו צוברים אינפורמציה חיונית להמשך קיומנו, בדיוק כמו ארבע המלצות הזהב הנוצצות הבאות, שאילולא אותן שיחות אקראיות לא היינו יודעים מהן לעולם. מדובר בארבע ידיעות נחשקות שחלקו נשים לטובת נשים אחרות, ומי שלא רגיל לראות את המילה "לטובת" ליד המילה "נשים" יכול להמשיך לספר בדיחות סקסיסטיות לחמותו. אנחנו נתקדם.

נחתור למצוינות

מאיה דאובר ודלית חכים, שתי נשים מוכשרות ואוהבות ים, הקימו בית ספר לגלישה לנשים שמאפשר לכל אחת – ללא הבדל דת, גזע, מין, משקל או רמת כושר גופני – ליהנות מהספורט העוצמתי והאקסטרימי הזה. מאיה, שגדלה במכמורת וגולשת מגיל 10, החליטה כבר בגיל 12 שתהפוך את הגלישה לדרך חיים, ואחרי אינספור תחרויות גלישה וכמה שנים בחופים היפים בעולם, חזרה לחופי המולדת וחברה לדלית, אשת עסקים. יחד הכשירו צוות מדריכים שמעביר סדנאות לימוד גלישה לנשים, שיעורי התנסות בגלישה, קבוצות אימון לפי רמות, שיעורי גלישה פרטיים וקייטנות גלישה לילדות ולנערות. מאיה מסבירה שכל אישה ("גם ירושלמית") יכולה ליהנות מהספורט הבלתי שגרתי הזה שמאפשר לשמור על כושר במרחבים המרגשים של הים ועם לא מעט אדרנלין בדם. אגב, אפשר ללמוד אצל מאיה ודלית גם גלישה על SUP – ענף חדש יחסית, שנחשב נשי מאד, של גלשני חתירה (שמזכירים חסקה). אנחנו מכירים לפחות אמא אחת שהתקנאה בבתה הקייטנית המאושרת, הצטרפה לשיעור גלישה אחד, נתפסה חזק ברשת, ומאז היא בורחת לים בכל הזדמנות.
2,300-2,600 ש"ח לקורס גלישה בן עשרה שיעורים (שעתיים כל אחד).
כל המשתתפות בקורס מקבלות בונוס: אימונים חופשיים עם כל הציוד הנדרש.
טל' לפרטים: 054-9955805, באתר, בעמוד הפייסבוק.

ניפגש במטבח

אלגנטיות של סינר. הסינרים של בלבוסטה


אם חשבתם שאהבת הבישול והאפייה חייבת להיות מנוגדת לפמיניזם, כנראה שלא פגשתם את הסינרים של "בלבוסטה", שמעוצבים בסגנון רטרו של שנות החמישים, כחצאי שמלות מחמיאות וצבעוניות. סילבי שמילסקי כהן, המעצבת, מאמינה בשילוב "גם יפה וגם אופה", וכנצר למשפחת חייטים בלגית, עיצבה ליין שלם של סינרים הקרויים על שם שחקניות מפורסמות מהפיפטי'ז. הסינרים מיוצרים בארץ מבדים איטלקיים דוחי כתמים ועמידים בחום, הם מגיעים באריזת בד תואמת, מצוידים בכיסים גדולים וניתן ללבוש אותם על הצוואר או על המותניים (מקופלים כחצאית). שיק!

סינר "בלבוסטה" – 129 ש"ח. להשיג באתר ובחנויות נבחרות, במידות המתאימות לילדות, ולנשים במידות 34-50 בגזרות צרות ורחבות. קוראי מרמלדה שירכשו באמצעות האתר ישלמו 90 ש"ח בלבד (למשלמים בהמחאה או בהעברה בנקאית) או 99 ש"ח (למשלמים בכרטיס אשראי) במקום 129 ש"ח ויהיו פטורים מדמי משלוח. עוד דגמים באתר ובפייסבוק. לפרטים: 054-4609055

נדבר על זה באוהל

 

האוהל האדום. מתוך הסרט THING WE DON’T TALK ABOUT

 

אם קראתן את "האוהל האדום", הספר המדובר של אניטה דיאמנט, וגם אם לא – הנה סרט תיעודי מרתק על נשים ולמענן. קוראים לו THING WE DON’T TALK ABOUT
("דברים שאנחנו לא מדברות עליהם: סיפורי נשים מהאוהל האדום") והוא מתאר פרוייקט רחב היקף של אוהלי נשים שנועדו למטרות מסורתיות של שיתוף, ריפוי ומרחב בטוח. סרט שעושה חשק מיידי להקים אוהל אדום כזה באמצע כיכר רבין, נניח, לשבת בו עם כל הנשים שאנחנו אוהבות ולא לצאת ממנו לפחות שנתיים. את "דברים שאנחנו לא מדברות עליהם" אפשר יהיה לראות בשלוש הקרנות שיתקיימו במסגרת פסטיבל SPIRIT – הפסטיבל הבינלאומי ה-7 לקולנוע רוחני, שייערך בסינמטק בין 23-26 באוקטובר.

THING WE DON’T TALK ABOUT – ארה"ב 2012 , 72 דקות. בימוי: דר' איזאדורה גבריאלה ליידנפרוסט . הסרט דובר אנגלית, תרגום לעברית.
לצפייה בטריילר
לאתר הסרט
לוח ההקרנות של הפסטיבל



נקרא על זה במיטה

 

הפריצה הגדולה. לפרוץ קדימה - שריל סנדברג

 

הרבה מילים טובות כבר נכתבו על "לפרוץ קדימה", ספרה של שריל סנדברג, מנהלת התפעול של FACEBOOK. היא חזקה, היא אינטליגנטית ויש לה הרבה מה לומר לנשים שמחפשות את דרכן המקצועית והאישית בעיצומו של העשור השני של האלף השלישי. סנדברג, שממוקמת היטב בין 50 הנשים החזקות בעולם העסקי (על פי דירוג המגזין "פורצ'ן")  ובין 100 האנשים המשפיעים בעולם (על פי "טיים") יודעת טוב מאד (ומקרוב מאד) על מה היא מדברת כשהיא עוסקת בנושאים כמו השילוב בין קריירה ואמהות, ניהול משא ומתן או פתרון יצירתי של בעיות. יש הרבה מה ללמוד ממנה, ואם אפשר לעשות את זה בשבת בבוקר, בלי לצאת מהמיטה – זה בכלל מבורך.

"לפרוץ קדימה", מאת: שריל סנדברג, תרגום: עפר קובר (הוצאת מטר) – 99 ש"ח. להשיג באתר סטימצקי ב-84.15 ש"ח (או 69.90 ש"ח לחברי מועדון) וב-78 ש"ח באתר "בוקנט".

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה