28 ביוני, 2012

לונדון קוֹלינג

פרויקט הטיפים הסודיים פותח את עונת התיירות שנייה עם היהלום הכי מלכותי על הגלובוס - לונדון. המשחקים האולימפיים? חכו לנו

>>> אוכל ושתיה
#1
המקום – ThirtySix bar (בתוך Dukes Hotel)
המהות – הבר עם המרטיני הכי טוב בעולם
דבר המבקרים – "בר ThirtySix, ממוקם בתוך מלון Dukes הקטן, המצוין והיקר להחריד. הבר מורכב ממספר חדרים קטנים ונעימים, מרוהטים באנגליות מושלמת. הקהל מעורב ולא צעיר ברובו. השירות הנפלא הוא דווקא הודות לאלסנדרו פלאצי, ברמן איטלקי מקצועי, שנראה כאילו יצא מרומן של תומאס מאן (בתמונה למעלה). הלהיט המקומי הוא מרטיני מצוין במיוחד, שנחשב לטוב ביותר בעולם (עפ"י הניו יורק טיימס, לפחות). מבין האופציות השונות – הזמנו מרטיני נוסח ג'יימס בונד (גרסת שון קונרי), אליו מתלווים זיתים, קרקרים ותערובת בוטנים משובחות ביותר (עם לימונים שעשו את כל הדרך מאמלפי). כל זה יחד מייצר מצב רוח מצוין, שלא לומר שיכרות קלה (הודות לכמויות נדיבות של וודקה או ג'ין שעורבבו בפנים). מומלץ מאוד לרגיעה אחרי מסע קניות בבונד סטריט וריג'נט סטריט, או לפני ארוחת ערב במייפאר".

ThirtySix Bar
Dukes Hotel
St. James's Place, London. UK
Tel: +44 (0)207 491 4840


#2

המקום – Dover Street Market Cafe
המהות – בית-קפה לחובבי סלטי בריאות בחנות הדגל של 'קום דה גרסון'

קאפ אוף קופי, פאק אוף טי. Dover Street Market Cafe

 

 

הפסקה מפיש אנד צ'יפס. Dover Street Market Cafe

 

דבר המבקרים – "כל ביקור בלונדון מוביל אותנו לבניין המרשים והיפהפה בן 5 הקומות "דובר סטריט מרקט", המשמש כמובן כבית 'קום דה גרסון', המותג היפני האהוב עלינו (שמארח גם מעצבים אחרים שנבחרו ע"י ריי קוואקובו). הבעיה היא שבכל פעם, הסיבוב מרגיש יותר כמו טיול בגלריה מרשימה בה לא הכול נראה לביש, וכל פריט יקר מדי. כדי לצאת הפעם עם טעם טוב בפה – החלטנו לעלות היישר לקומה ה-5 ולהתרכז בבית הקפה של המקום, שמפתיע עם מחיריו ההגיוניים בהחלט (יחסית ללונדון כמובן). מדובר בקפיטריה קטנה שמחוברת לחנות, אך צופה על נוף אורבני נחמד. האוכל מתאים לחובבי קישים, פריטטה וסלטים למיניהם. טעים למדי ונעים, מושלם לארוחת צהרים קלה והפסקה מסטייק אנד צ'יפס".

Dover Street Market Cafe

 

#3
המקום – מעדניית "אוטולנגי"
המהות – המעדנייה הבריאה עם הקינוחים המטריפים ביותר

נשיקה גדולה. Ottolenghi


דבר המבקרים – "בשכונת בלגרביה היוקרתית, מסתתר אחד הסניפים היפים של מסעדת/מעדניית OTTOLENGHI, שפתחו יותם אוטולנגי וסמי תמימי – שני שותפים עם שורשים ישראלים, המציעים לחיך האנגלי מנות אורגניות, בריאות, ללא חומרים משמרים ועל בסיס תפריט המשתנה בהתאם למה שמצאו בשווקים המקומיים. המקום קטן, אינטימי, ממותג ומעוצב בהקפדה – כמו כל המנות המוגשות לראווה בויטרינה היפהפה. אפשר להישאר לאכול במעדנייה או בחצר הפנימית של המקום, ואפשר גם לקחת הביתה מגוון ארוחות צהריים ובוקר, מאפים ביתיים, סלטים, ירקות אפויים, פסטות, מיצים טבעיים, וקינוחים מתוקים. אל תפספו בדרך החוצה את מגש עוגיות הנשיקה הענקיות הנאפות במקום ועושות כבוד למרנג. סניפים נוספים קיימים גם בשכונת נוטינג היל, אילינגטון וקנזיגטון, ויש אפילו ספר מתכונים באנגלית ובעברית בהם מבחר המנות המגרות".

Ottolenghi
13 Motcomb Street
London SW1X 8LB
www.ottolenghi.co.uk

 

 

#4
המקום – רשת Busaba Eathai
המהות – הזוזוברה של לונדון

מרגישים בבית. Busaba

דבר המבקרים – "רשת בוסאבה, או בשמה המלא בוסאבה איטאי (חיבור בין Eat ל-Thai), היא אורח וותיק בתחום האוכל התאילנדי המקומי, ומזכירה במעט את החוויה במסעדות וואגא-מאמה ("זוזוברה" המקורי בשבילכם). בכל פינה שתמצאו בוסאבה – שווה להתיישב ולתת לרגליים לנוח ולפה להתמלא בריר מריחות המנות והשייקים המרעננים. מומלץ מאוד באמצע היום ובמהלך סיבוב שופינג בקינג'ס רואד"

Busaba Eathai
thai food chain


>>> קניות

#5
המקום – אורלה קיילי בקובנט גארדן וב"יוניקלו"
המהות – הזדמנת לתפוס אורלה קיילי במחיר שפוי

אור לגויים. אורלה קיילי בשיתוף פעולה עם יוניקלו

דבר המבקרים – "אורלה קיילי, מלכת ההדפסים, מחזיקה שתי חנויות מטריפות שקשה לעמוד בפניהן – אחת בקובנט גארדן והשנייה בקינג'ס רואד. ובשתיהן תמצאו בגדים,  אקססוריז, מוצרי נייר וכלי בית במבחר לא הגיוני. מדובר באלופת הפטרנים והתבניות, מאסטרית בצבעוניות ווינטג'ית, ומי שמוציאה תחת ידיה פריטים לבית שלא חשבנו שנפנטז עליהם בלילות. כיוון שמעט יקר אצלה, הרשנו לעצמנו רק שני ספלים, ורצנו לתפוס גופיות, טי-שרטס וצעיפים שעיצבה קיילי לרשת הביגוד היפנית "יוניקלו". אם תספיקו לתפוס משהו מהקולקציה המוגבלת – תוכלו ליהנות מההדפסים המוכרים, בבדים רכים ונעימים ובמחירים שפויים". 

הציצו באתר הרשמי של Orla Kiely וגם ב-Uniqlo מארחים את אורלה קיילי אונליין

 

 

#6
המקום – Snap Galleries
המהות – גלריית צילומים נדירים של כוכבים זוהרים

ג'אגר על הקיר. Snap Gallerirs

 

 

 

נראה אתכם מתאפקים. פיית'פול של Snap Galleries

 

דבר המבקרים – "באמצע פיקדילי ארקייד, מצאנו גלריה קטנה ומקסימה לצילום, שמתמחה בתרבות פופלרית, ובעיקר ברוק'נ'רול. הצלם, Gered Mankowitz, נתן לנו להציץ בתערוכה במקום ובמהדורות מוגבלות חתומות וממוספרות של כוכבי רוק כמו מריאן פיית'פול והרולינג סטונס. אנחנו למשל התאהבנו לגמרי בזאת של פיית'פול. יקר כמו כל עבודת אמנות, אבל נראה אתכם מתאפקים".

Snap Galleries (שולחים לכל העולם) – החל מ-695 פאונד לצילום (לא ממוסגר)
www.snapgalleries.com‬

 

>>> הסתובבויות

#7
המקום – אזור shoredich, מזרח לונדון
המהות – רובע הקניות הכי קוליות לגברים

החיים שלנו יפים. Pizza East


דבר המבקרים – "מדובר בסיבוב כיפי שלם של חצי יום באזור מזרח לונדון שצובר פופולריות בקרב יודעי דבר: מתחילים עם חנויות אופנה מגניבות לגברים כמו Start ו-Present (שם אגב תמצאו את האספרסו הכי טוב בעיר), ממשיכים ברגל לשתי גלריות לאמנות עכשווית שחובה לבדוק בכל ביקור – White cube, ו- White Chapel gallery, ומקנחים בצהריים במסעדת Pizza East, עם הרהיטים הכי מגניבים המציעים ישיבה נעימה ומרעננת. הכי שווה להזמין מקרוני אנד צ'יז מסורתי, פיצה לבחירכתם, ובירה כמובן. אחרי האוכל מומלץ לחזור דרך בריק-ליין ושוק ספּיטלפילד – מתחם קניות שוקק עם המון חנויות ודוכני ווינטג' חמודים, שעושים חשק להביא הביתה חצי לונדון".

 

 

 

#8
המקום – דוכני מזכרות לאירועי Queen's Diamond Jubilee  
המהות – צילומים וסובינרים מלכותיים שקשה לעמוד בפניהם

ארנק הכתר שקנינו. Queen's Diamond Jubilee souvenirs

 

 

התנפלות ממלכתית. דוכן המזכרות בפארק

 

דבר המבקרים – "ממש במקרה נחתנו בלונדון שבוע לפני חגיגות יובל היהלום (Diamond Jubilee) למלכה. ואכן נראה שהממלכה השתגעה מעט, וחלונות הראווה של החנויות התמלאו בתמונות שונות ומשונות של ליזי ופמלייתה (אוסף קטן מהן תוכלו לראות כאן למטה). ברחובות התנוססו דגלים ענקיים ובכל מקום החלו למכור מזכרות מכל הסוגים והמינים, שהתחבבו עלינו יותר ויותר. אנחנו תפסנו סובינירים בדוכן קטן בפארק סנט ג'יימס (ראו המלצה בהמשך), אך תוכלו וודאי לקנות ספלים, מסכות, צלחות או גלויות, בכל חנות מזכרות בעיר. עכשיו, כשמשפחת המלוכה שוב "על הסוס", בעיקר בזכות הנסיך הצעיר ואשתו הדוכסית, אנחנו בהחלט בעד. אין כמו מלכות ונסיכים להזכיר לנו איך נראית יוקרה אמיתית, שבנויה על מסורת ארוכת שנים (ומטופשת במידה). זה קצת כמו אגדה כזו, שלא מזיקה, ולא קשורה ממש לחיים האמיתיים. יש מה לתלות על המקרר".

חלון ראווה של המליז. Queen's Diamond Jubilee

 

 

אף פעם לא הבנו את האנגלים והנהיגה שלהם. חלון הראווה של סלפרדג'יס לחגיגות המלכה

 

 

 

 

תערוכת כתרים בחלונות של דובר-סטריט מרקט. Queen's Diamond Jubilee

 

 

 

תערוכת כתרים בחלונות של דובר-סטריט מרקט. Queen's Diamond Jubilee

 

#9
המקום – טייט מודרן, גלריה לאמנות עכשווית
המהות – התערוכה של דמיאן הרסט

היפוכונדרים זה הכי אנחנו. תמונה מתוך ארון התרופות, דמיאן הרסט



להסתכל לכריש בעיניים. דמיאן הרסט בטייט מודרן


דבר המבקרים – "במזל גדול תפסנו תערוכה מהפנטת של דמיאן הרסט (שתמשך עד 9 בספטמבר), ועוד תערוכה (שכבר ירדה) של האמנית היפנית המהממת וחובבת הנקודות Yayoi Kusama. הרסט כמו תמיד מדהים, מטלטל, גורם לזעזוע ומחשבה. התערוכה הציגה רטרוספקטיבה של עבודותיו הפרובוקטיביות, שמצד אחד מעוררות בנו גועל ודחייה, ומצד שני יכולות להקסים ולרגש, ולדרוש מהצופה רמה אחרת של שכלתנות. השפה שלו תמיד עשירה, עקבית בגישתה המאתגרת ומתאימה ביותר לדור ולמאה שלנו. למבקרים אחרינו – נסו לתפוס גם את התערוכה של מונק שעולה ממש בקרוב."

Damien Hirst, Tate Modern

 

 

 

#10
המקום – פארק סנט ג‫'‬יימס
המהות – הזדמנות טובה ליהנות מגינון אנגלי טיפוסי

רוגע והעיר הגדולה. סנט ג'יימס פארק

 

 

 

בית שומר הציפורים המלכותי. St. James Park

 

דבר המבקרים – "הפארק הוותיק ואולי המקסים ביותר בעיר, הממוקם בין שלושה ארמונות, מוביל היישר (בדרך האדומה המפורסמת) לחזית בקינגאהם. צולמו בו המון סרטים מפורסמים (מג'יימס בונד ועד "נקודת מפגש" של וודי אלן), והוא נודע בזכות השקנאים המתגוררים בו דרך קבע, ומואכלים בכל יום בין 14:30 ל-15:00. הטיול שלנו הוביל אותנו לבית שומר הציפורים המלכותי, ולפסל חי של כתר הדיאמונד ג'ובילי, שנגזם במיוחד עבור החגיגות. הכינו סנדביצ'ים לפיקניק ומצלמות שלופות".

www.royalparks.org.uk

 


#11
המקום – פארק פרימרוז היל
המהות – נקודת התצפית הכי שווה על העיר

עם שמיכות פיקניק שלופות. Primrose Hill Park


דבר המבקרים – "אם במקרה תלונו באזור primrose hill, הכי כיף להסתובב ביום יפה בפארק פרימרוז, לעלות על הגבעה המפורסמת, לא להביט אחורה, ורק בקצה – להסתובב בבת אחת ולהביט על העיר מלמעלה. לא רצינו לעשות לכם ספוילר עם אחת משלנו, אבל מובטחת לכם תמונה פנורמית מדהימה. אחרי שתסיימו לצלם (ולהעלות לאינסטגרם), שבו באזור במקום חמוד מאוד לארוחות בוקר ובראנצ' שנקרא דה-אינג'יניר. מומלץ בחום".

 


#12
המקום – Churchill War Rooms Meuseum
המהות – מוזיאון לחובבי היסטוריה היפראקטיביים

[vimeo 28669150]

דבר המבקרים – "בסוף שדרות קינג צ'ארלס, כמעט בלי שתשימו לב, נמצאות שתי דלתות מוגפות עם שקי חול, ומאחוריהן מסתתר אחד המוזיאונים ההיסטוריים הטובים שביקרנו בהם. מדובר בחדרי מלחמה ובבונקרים האמיתיים מהם ניהל ווינסטון צ'רצ'יל את מלחמת העולם השנייה. עם מודעות גבוהה לכובד הנושא ולתכנון חכם – עיצבו את המקום תוך כדי טיול מרתק בין החדרים המשוחזרים היטב, ובין מתקנים אינטראקטייבים מגניבים למדי: כמו שולחנות טאץ'-סקרין ארוכים הפורשים במגע יד את השתלשלות האירועים החשובים, הקלטות חיות של קולו של צ'רצ'יל, משקפות המסמנות מטרות אמיתיות למתבונן בהן, ועוד. גם כאן, כמו בכל מוזיאון, שווה להתעכב בחנות המזכרות שבסוף הסיור ולשלוף גלויות עם ציטוטים מצחיקים של צ'רצ'יל. חובבי ערוץ ההיסטוריה – זה הרגע שלכם".

מוזיאון Churchill War Rooms

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה