16 בינואר, 2019

המשאלה פורחת

מותג הנייר Paper Bloom, מציע כרטיסי ברכה מנייר-זרעים, עליו ניתן לכתוב משאלה, לשתול ולראות כיצד החלומות שלכם פורחים. בחג הזה, פלנט אה וויש

תשאלו את ארכימדס, ניוטון או מי ששיחק במרכך כביסה ונזלת ויצא לו סליים: לעלות במקרה על תגלית שמרעישה את העולם – זה תמיד מעצים, מעורר השראה ומכה מיד שורשים. במקרה של אסלי אלובי זה אפילו מצמיח פרחים. תקשיבו לטירוף היפהפה הזה:

לפני עשור, עם סיום לימודיה במחלקה לעיצוב תעשייתי ב"בצלאל", ביקשה חברה טובה של אסלי לעצב עבורה את חתונתה. בעקבות התנסות עם נייר בעבודת הגמר שלה, החליטה לחזור לחומר הדקיק והמעניין הזה, הרכיבה שבשבות ופרחי-נייר, אך חיפשה עוד רעיון שאורחי החתונה יוכלו לקחת למזכרת (חוץ מהנגאובר הכוונה?). מחקר קצר העלה מושג חדשני – נייר זרעים פורח: נייר ממוחזר המשולב בהליך מיוחד עם זרעי פרחים ותבלינים; וכשנשתל באדמה – מתפרק, מתכלה, וכעבור כמה ימי השקייה מרובה – נובט מול עינכם המשתאות. משהו כמו ספר פופ-אפ פורח בלייב. מטמטם.

אחרי שניסתה להכין נייר קסמים כזה בעצמה (וכילתה בעיקר את הבלנדר הביתי), מצאה יצרנים באירופה ובארה"ב שמפיקים ניירות זרעים בהליך ידידותי לסביבה, וירוק הרבה יותר מייצור נייר רגיל. על הגיליונות שהיא מקבלת (בגוון קרם ועם זרעי מרווה וריחן שמותר לייבא), היא מדפיסה בדיו אקולוגי איורים מהממים שלה ושל צוות המותג שהנביטה לפני 3 שנים, תחת השם הכי דרימי – "PAPER BLOOM". יש סדרת חיות, נופים, פרחים בוטניים, ילדים, או הפייבוריט שלנו – דימויים של בקשת משאלה (מטבע לבאר, פוּ על סב-סביון, כוכב נופל, ג'יני מבקבוק, ועוד). את כל אלו (חלקם נחטפו וישובו למלאי בקרוב) תוכלו לקבל בגודל כרטיס ברכה, לשרבט כמה מילים ("שלא תצטרכו לרדת לסופר בשביל בזיליקום לעולם") ולהגיש באהבה לכל מי שעד היום לא הצליח לגנן אף דגן בגן. כאן אין סיכוי לפספס.

לאחרונה, הוציאה ערכת מתנה מגניבה לחג השתילות ולבכלל, הכוללת דיסקית אדמה דחוסה מתרחבת במים (ליידי, אותך לנאס"א, טוב?!); כרטיס עגול לכתיבת משאלה (אישית, עסקית, סוציופתית, מה שתרצו); שמתאים בדיוק לשתילה בעציץ העשוי סיבי קוקוס המצורף. לאחר שהנייר ינבוט, השורשים יתחזקו ויציצו מבעד לסיבי העציץ – תוכלו אז לטמון גם אותו בשלמותו באדמה, ולראות איך המשאלה שלכם תופסת חזק ומלבלבת. כך שכל הערכה כולה, כמו כל דבר יפהפה ובעל ערך ירוק ומרגש ש"פייפר בלום" מציעים – מגיע מהאדמה וחוזר אליה במלואו, מבלי לבזבז או להותיר פסולת מיותרת, ובמעגל חיים טבעי מושלם. את המוצרים אגב אורזים במפעלים המעסיקים אנשים בעלי צרכים מיוחדים. אז כן, היא חשבה כבר על הכל לעומק, עד השורשים (וועדת בחירת מדליקי משואות? יש לנו פיינליסטית אסלית!). נשאר רק לבחור נייר, לחבר משאלה ("אמן שיתנו עוד עונה לגורי אלפי…") ולתת לה קרקע פוריה לפרוח. ט"ו בשבט צָמֵחַ לכם!

מוצרי נייר פורחים – החל מ-15-18 ש"ח לכרטיס-ברכה בודד, 55 ש"ח לערכת משאלות (הכוללת עציץ ואדמה, הציצו בסרטון ההדרכה)
להשיג בחנות PAPER BLOOM, לפרטים – האתר הרשמי, פייסבוק, אינסטגרם

נשתלנו מרוב יופי. כרטיסי ברכה פורחים, PAPER BLOOM (צילומים: אלונה להב)

נשתלנו מרוב יופי. ברכות מנייר פרחים פורח, PAPER BLOOM (צילומים: אלונה להב)

 

 

 

אמן שהפעם נצליח לגדל משהו באדנית. כרטיסי משאלות של PAPER BLOOM

אמן שהפעם נצליח לגדל משהו באדנית. כרטיסי משאלות של PAPER BLOOM

 

 

paper3

 

יפה אסלי. נייר זרעים פורח לשתילה, של אסלי אלובי
(צילומים: אלונה להב)

יפה אסלי. נייר זרעים פורח לשתילה, של אסלי אלובי (צילומים: אלונה להב)

 

 

One thought on “המשאלה פורחת

  1. ענת הראל הגיב:

    רעיון מקסים.
    האם יש עונות בשנה בהן מומלץ לשתול הנייר כדי שיצאו שתילים וגם יפרחו?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה