28 בינואר, 2010

להוציא את המיץ

הספר הנפלא שכתב יוסי מערבי מלמד את הקטנים (והגדולים) כמה חשוב לשמור על משאבים מתכלים, כמו עץ המפיק את המיץ הטעים בעולם (ניתן ליישם גם לגבי שיח של כסף אם תהיתם)

ממש עוד רגע מגיע ט"ו בשבט, ובמקום לנטוע עץ ביער מצאנו את עצמנו מהרהרים השבוע דווקא בצורך שלנו לעקור: לעקור הרגלים מזיקים, לנכש עשבים שוטים שמפריעים לנו להתקדם בחיים, ועוד כהנה וכהנה מטאפורות חקלאיות. בעיתוי שאין מתאים ממנו התגלגל לידינו ספר הילדים החדש "עץ המיץ", שמתחבב במהירות על הקטנים אבל מיועד בהחלט גם לגדולים. "עץ המיץ" הוא בעצם משל מודרני על תושביו של כפר קטן, שמזלזלים במשאב המשותף החשוב ביותר שלהם: עץ נדיר, שמכל אחד מעליו ניתן להפיק את המיץ הטעים ביותר בעולם. ביום שבו מתחילים אנשי הכפר לקטוף יותר מההקצבה היומית שלהם (כלומר, יותר מעלה אחד לנפש) מתחיל תהליך שסופו במשבר הבלתי נמנע. את המסקנה המתבקשת (אם לא נשמור ביחד על העץ, נצרך להסתפק במיץ ענבים משומר) ניתן להחיל על כל מה שסביבנו: מים, אדמה, אנרגיה, תעצומות נפש, ועוד אינסוף משאבים מתכלים.

את "עץ המיץ" כתב יוסי מערבי, דוקטור למנהל עסקים שמתמחה בפסיכולוגיה ארגונית, ואייר (נפלא!) שחר קובר, והשניים יצרו ספר פשוט ונפלא שמעורר מחשבה ומודעות סביבתית ומעודד אחריות חברתית אפילו אצל בני שלוש סקרנים (שלא לדבר על בני שלושים ספקנים), ואם את הזרע הזה נצליח לטעת כבר מגיל צעיר… וואו, איזה כיף יהיה פה.

"עץ המיץ" מאת יוסי מערבי (אייר: שחר קובר. הוצאת הקיבוץ המאוחד) – 62 ש"ח
להשיג בכל חנויות הספרים ברחבי הארץ

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה