20 באפריל, 2011

לגדול בריא

שרון שלו לומדת לאזן בין אקמולי לבין קומפרסים שמכינים בבית משום וציפורני צ'יטה. קבלו את "המדריך הטבעי לבריאות הילד"

איך שהספר הזה הגיע אלי חיש מהר דיפדפתי לי לעמוד 40 ("הצטננות ושפעת"), ואז לעמוד 56 ("הצטננות ושפעת ליילודים עד גיל שנה"). ואז, רק בשביל להיות בטוחה, עברתי מהר לעמוד 58 ("שיעול") וגם שם בדקתי מה עושים עם יילודים עד גיל שנה. דילגתי על ההקדמה, על המבוא ועל עוד כמה דברים. לא עיניין אותי כלום – הילד שלי חולה ושכל המבואות למיניהן יחכו. אז מה בכל זאת למדתי? שילדים מצטננים יותר ממבוגרים (לפעמים יותר מפי שתיים), שיש מאתיים סוגי נגיפים שגורמים להצטננות (נראה אתכם נמנעים מזה, הא!), שאין לזה חיסון, שזה יכול להסתבך לסינוסיטיס, ברונכיט, דלקת ריאות, אסתמה ודלקת אוזניים, למדתי מה הסינים חושבים על זה ומה הרפואה המערבית חושבת, מהו נגיף או וירוס, ומהו חיידק – ואיך אפשר לנסות לטפל בהם באופן טבעי. בקיצור – יש כאן ה-כ-ל. וזו גדולתו של "המדריך הטבעי לבריאות הילד" שחיברו ד"ר יאיר מימון ואסנת עופר.

בהתחלה, כששמעתי את השם, חששתי שאני הולכת לקבל ספר שבשביל לפתור את ההצטננות של הבן שלי, אני אצטרך למצוא שן של חמוס מיוחם או עלה תלתן שגדל רק על גבעה ספציפית בגולן. אבל לא. אמנם יש סעיף שמדבר על תכשירים הומיאופתיים כמו "דוליקוקוסיל", "גלסמיום" ו"אליום ספה", אבל זה רק סעיף אחד מתוך מבחר גדול ומגוון של שיטות טיפול. כל כך שמחתי למצוא את כל סוגי הרפואה נחים להם ככה, בסבבה שלהם, אחד ליד השני – שחזרתי להתחלה כדי לראות מה פספסתי בהקדמה. ד"ר יאיר מימון הוא דוקטור לרפואה סינית ומנהל "רפואות מדי-טף" ואסנת עופר היא עיתונאית בכירה לעינייני בריאות, פסיכולוגיה ומשפחה. יחד הם מציגים תפיסה שנקראת "רפואה אינטגרטיבית" שזה "שילוב נכון בין רפואה מערבית לרפואה טבעית. כך אפשר ליהנות מהטוב שבשני העולמות, שבמקרים רבים משלימים זה את זה" (מתוך ההקדמה). קראתי את זה והתמוגגתי. אני לא אוהבת קיצוניות. לא לכאן ולא לכאן. אז נחמד למצוא ספר שמנסה לאזן, וגם מסביר מפורשות שיש מצבים שאין ברירה אלא להיעזר בתרופות. הספר למעשה בא ואומר – אוקי, יש כמה שיטות שכדאי לך לנסות לפני שאתה דוחף כימיקלים לילד שלך כמו עיסויים, רפלקסולוגיה, שמנים ארומטיים, צמחי מרפא ואפילו תזונה נכונה. מדהים.

כך תמצאו כאן פרק שנקרא "מבואות" ובו הסברים על השיטות הטבעיות השונות. אחריו מחכים לכם 16 פרקים של "כל טוב" – חום, הצטננות ושפעת, שיעול, אסתמה, נזלת אלרגית, דלקת אוזניים, דלקת גרון ועוד אי אלו ירקות (אפילו כינים!). כל פרק מחולק לכמה תתי פרקים שכוללים מבוא, רפואה מערבית, רפואה טבעית, מהמטבח באהבה (דברים שאפשר להכין לבד בבית) ואפילו פרק קטנטן (וחשוב לי מאוד) שנקרא "יילודים עד גיל שנה". יש גם פרק שנקרא עזרה ראשונה, ובו מיני חולערות כגון עקיצות דבורים, עקרבים ונחשים, מדוזות וחדירת גוף זר לעין. שלא נדע.

בקיצור, כפי שכבר הבנתם – אני ממליצה בחום שיהיה בכל בית ליתר ביטחון. טוב לדעת שיש כמה שיטות לטפל בכל דבר וכדאי ורצוי (אם זה אפשרי כמובן) לנסות ולטפל בדרך שהיא לא תרופתית. אז נכון, בהרבה מקרים אני מעדיפה לקחת כדור כשכואב לי הראש. אבל זה רק בגלל שלא ידעתי שאפשר להכין רטיות מתיונים של קמומיל על מנת להוריד חום. נחמד לגלות שאפשר להכין בקלות "תרופות" בבית שעוזרות במקרים לא מאוד חמורים (את אלה האחרונים, תשאירו לחדר מיון).

הספר "המדריך הטבעי לבריאות הילד" מאת ד"ר יאיר מימון ואסנת עופר (בהוצאת עם עובד, 271 עמ') – 118 ש"ח (או 70.80 ש"ח באתר ההוצאה)
להשיג בחנויות הספרים ברחבי הארץ

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה