05 באוקטובר, 2010

לא רק פשפשים

מה אתם בעצם יודעים על יפו?

גם אם אתם אזרחי העולם הגדול, כאלה שיוצאים לחו"ל עם מזוודת טרולי קומפקטית ותו לא, אנחנו מוכנים להתערב שתתחבו בה מדריך, קומפקטי כמובן, שיעזור לכם לגלות את קסמי העיר שבה תנחתו. בין אם פניכם לפריז, לאמסטרדם, ללונדון או לניו יורק – יש משהו במדריכי הטיולים, המתפקעים מרוב המלצות ואינפורמציה, שמאפשר לנו לטייל בשקט, בידיעה שבטוח פספסנו את כל פינות החמד ופנינות השופינג שכרוכות בו.

למרבה הצער, כשאנחנו מדרימים מכיכר אתרים אנחנו לא חושבים לקחת איתנו מדריך, שיעזור לנו להכיר מקרוב את יפו ("מה יש עוד מקומות חוץ מ'שאפה'?"). אולי אנחנו חושבים שאנחנו מכירים אותה היטב ("מה? יש עוד מקומות חוץ מד"ר שקשוקה?"), אולי אנחנו לא יודעים מה אנחנו מפסידים (ואנחנו מפסידים), ואולי זה בגלל שעד היום, לא היה מדריך ראוי למשוטט ביפו – מדריך צבעוני עם צילומים מוקפדים וטקסטים עדכניים, כמו לכל בירה תרבותית אחרת ברחבי העולם. ועכשיו, סוף סוף, יש.

ידין רומן, העורך הראשי של המגזינים "מטרופוליס" ו"ארץ וטבע", שהיה אחראי לבניית מסלולי התיירות ביפו במסגרת פיתוח התיירות בעיר, חיבר מדריך מקיף למקום עמוס הסיפורים והקונפליקטים הזה: יש בו מסלולי טיול לצד מפות מפורטות, ושפע המלצות בדוקות על בתי קפה, מסעדות חנויות. כל אלה מקושטים בסיפורים על דמויות בולטות בעיר ועל ההיסטוריה שלה, כולל אריס סאן, טריפונס וכל מי שרק תעלו על הדעת. מתברר שמאז ומתמיד היו חיים משוגעים ביפו, וכך גם היום. צריך רק לדעת איפה למצוא אותם.

"יפו – מדריך מטרופוליס", מאת ידין רומן (הוצאת מגזין ארץ הצבי) – מחיר מומלץ: 79 ש"ח (67.15 ש"ח באתר סטימצקי, 67.2 ש"ח באתר צומת ספרים). להשיג ברשתות סטימצקי וצומת ספרים, בחנויות ספרים מובחרות, וכן באתר: www.eretz.com/metropolis (המחיר כולל משלוח).

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה