27 במרץ, 2018

לא ציפינו

לא תאמינו מה נשתנה במצפה רמון. נסענו לוויקאנד ארוך וחזרנו עם רשימת המלצות חובה לאזור המדברי הכי שוקק בארץ, מאיפה ללון ועד מה לנשנש בחזור. יש למה לצפות

תשכחו מזה. אנחנו לא מתכוונים לשלוח אתכם לאף קמפינג בחול המועד (ווייז הוסיף עוד 45 דקות לפקק מהספה שלכם ועד לכל חאן שתיכננתם). היום אנחנו רק רוצים להזכיר על יעד לטיול חמוד (שיכול בקלילות להפוך לוויקאנד שלם, אמאל'ה) ומתאים להשתבץ בלו"ז הגיחות שלכם לאורך כל השנה: מצפה רמון. תודו שלא ציפיתם (ולא, לילה ב"בראשית" לא נחשב שעשיתם את מצפה):

חוות האלפקות


#1
בין אם מזמן לא הייתם, ובין אם הייתם לא מזמן – התחילו בחוות האלפקות. עצירת חובה שייסדו לפני 30 שנה אילן ונעמה דביר, שהתאהבו בחיות המדבר החמודות והצמריריות הללו עת שטיילו בדרום אמריקה, והעלו אותן ארצה. בחווה המדברית המרגיעה והיפה שהקימו, יסתובבו לידכם בחופשיות עשרות אלפקות, לאמות, חמורים, עזי אנגורה, סוסים, אווזים, תרנגולים וחיות משק שמרגישות כאן הכי בבית. אבל מי שרוצה להעמיק את הקשר ולהכירן מקרוב, מוזמן להישאר ללון בבקתות שבחווה (בהזמנה מראש), וליהנות מארוחות בוקר טעימות ונדיבות, הסברים שוטפים מהמדריכים החתיכים (קדימה, תבחנו אותנו מה ההבדל בין לאמה לאלפקה, נו), יצירה בצמר טבעי, ספורט אתגרי (מניווט והפרדת עדרי לאמות ועד דהירה על סוסי פרא), פיקניק עם לאמה או רכיבה עליה, ופינות-ליטוף והאכלה אול אובר דה פלייס. והשיא? חג הגז שבחול המועד (ליידיז, שבוע הבא – ספיחס! מי רוצה מוהוק?). פרטים והזמנת חדרים – באתר, בפייסבוק או בטל': 08.6588047

alpaca2

 

alpaca3

 

alpaca4

#2 אם מסיבה כלשהי יימאס לכם לרבוץ על הערסל או לבהות במדורה – צאו לגיחה במצפה, שחקו עם הילדים ב"נחשו איך נוצר המכתש" (כן שובליקו, זה מבייבלייד ענקי) ושבו לאכול במסעדת מלון הבוטיק InnSense הנהדרת (מהבודדות שפתוחות בשבת) של שף זהר רוזנפלד (סחה על מרק הבטטה המפתיע, בקרם קוקוס, ג'ינג'ר ותפוז); שממוקמת ברובע דרכי הבשמים – ה"מארה" של מצפה. לא פחות.

#3 ה"רובע" האמנותי והמושקע, מורכב ממדרחובים משופעי חנויות, בתי קפה וגלריות אמנים, ושווה חצי-יום טיול שכולו עצירות מנוחה ושופינג (ועל כך בכתבה הבאה בסדרה). בתור התחלה, הנה 2 מקומות שווים לזלילת ביניים: "גןחיות: שמורת האמנים", מועדון תרבות חברתי וסלון-זולה מושלם לילדים אנרגטים והוריהם המעוכים, שהקים לפני שנה אלירן סילבר, אמן רב תחומי. מדובר בהאנגר כיפי המזמין מיד להוריד נעליים ולהתמזג בפופים, ובו קיר משחקים עצום, אומגה מאולתרת, פינת הופעות תיאטרון ומוזיקה ותפריט מבוסס ג'חנונים, מרקים וקינוחים. #4 ברחוב הסמוך, נמצאת "לשה", מאפייה ובית קפה מגרה שהקימה הדס מאיר, המציעה לחמים, סנדביצ'ים מושקעים ומתוקים מיוחדים, שאפשר לנשנש במקום או להצטייד לדרך חזרה (אם תתאפקו עד האוטו).

ובכל תחנה, נראה אם תצליחו להתחמק מסוגיית: "מאמי, אולי נעבור למצפה?" על רקע השיר הכי משכנע שאפשר.

 

 

זולה-פלייס מושלם להימרחות ונשנושים. "גןחיות": שמורת אמנים, סלון תרבות חברתי

זולה-פלייס מושלם להימרחות ונשנושים. "גןחיות": שמורת אמנים, סלון תרבות חברתי

 

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה