06 באוקטובר, 2010

לא על הלחם לבדו

תמרחו משהו, אתם נראים חיוורים

כבכל אחר צהריים נעמדנו מול הכוננית במטבח והתלבטנו – האם לקחת קרקרים כוסמין וממרח חרובים או לגשת ישירות לנוטלה והפתי בר? מה אנחנו רוצים שיהיה כתוב לנו על המצבה שלנו – 'אכלו ושתו טוב' או 'חיו בריא ונכון'?  ושאר שאלות קיומיות שממלאות את ראשינו עד ירתחו המים בקומקום. אבל הפעם, נזכרנו בשמחה, אפשר לבחור בדרך האמצע – ממרח הצ'יוונפראש האורגני (chywanaprash) שמזכיר בטעמו ריבה ומורכב מצמחים, תבלינים ופירות בדבש שהופכים את כל העסק למעדן.

 

בנוסף לכך שהוא עוזר לנו לסגור את פינת הפייב אוקלוק טי (וכאמור, ניתן להחליף את הספרה חמש בכל מספר אחר), מתברר שהממרח המתוק מתוק הזה הוא מתכון מסורתי בן אלפי שנים, עמוד תווך ברפואה האיורוודית וידוע כחומר המחזק את המערכת החיסונית (ואנחנו אוהבים את שלנו חזקה לפני החורף). הוא מבוסס על פרי האמלה (מה זה 'מה זה אמלה?' – פרי עץ נשיר שידוע כמקור עשיר ביותר לויטמין סי, אנטי אוקסידנט יעיל ומשמר נעורים!), אבל הכיף הכי גדול הוא לשבת עם כוס תה מהביל, ולצדה ביסקוויט או טוסט שעליו מרוח הצ'יוונפראש ולקרוא את המרכיבים שלו: סוכר קנה, דבש, גהי, אמלה, הל, אשווגנדה, פיפלי, האריטקי, וסאקה, פונרנאוה, גוקשורה, קנטקארי, גודוצ'י, ווידארי, סאטי, שטאוורי, מוסטה ובילווה. מה יותר פשוט מזה?

ממרח צ'יוונפראש של פוקה – 89 ש"ח. להשיג בכל רשתות המזון האורגני ביניהן עדן מרקט, טבע קסטל, ניצת הדובדבן, אורגניק מרקט, בתי מרקחת וחנויות פרטיות. www.greenmarks.co.il

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה