03 במאי, 2010

לא לפחד כלל

בעזרת שיעורים פרטיים ונעימים בבריכה אלגנטית, מצליחה אילנה לם לרפא את חרדות המים של כל ילד שרק יחפוץ בכך. נהדר, עכשיו אפשר לפתור את החרדה של אמא מביקיני?

החופש הגדול הכי ארוך שלנו היה כשעוד לא ידענו לשחות. אנחנו זוכרים איך רעדנו ליד הבריכה, חוששים ששני המצופים הזוהרים שהידקו לנו אל הזרועות (או בשמם המקצועי: חוסמי עורקים) לא יחזיקו מעמד ואנחנו נסיים את חיינו בטביעה בבריכת הגומי של "קייטנת חלי שגעון". לא בדיוק הסוף שפנטזנו עליו. ומתברר שלא היינו לבד בסיפור הזה: אלפי ילדים, ודווקא בישראל שטופת החופים ואלופת העולם בעונות חמות, חוששים להיכנס למים וגוררים איתם את הפחד אל שנות הבגרות.

אילנה לם, מורה לחינוך גופני ומטפלת מוסמכת בהידרופוביה (חרדת מים), טוענת כי הפחד ממגע עם מים אצל ילדים יכול להיווצר מכמה סיבות: עקב חוויה של כמעט-טביעה אשר לא "תוקנה" כראוי, גישת לימוד מוטעית של ההורים ("אז לא לזרוק ת'ילד לנחל יהודיה שילמד חתירה?"), ממחנק בעת שטיפת השיער באמבטיה, עקב זהירות יתר או דימוי עצמי נמוך, ואפילו כתוצאה ממגורים באזור שאינו בסביבת ים (אין הנחה לירושלמים, שאלנו).

בדיוק לשם כך, פיתחה אילנה שיטת טיפול ייחודית לשחרור והתגברות על חרדות מים, אותה מיישם בהצלחה צוות המורים המיומן שלה, זה 20 שנה במרכז הנושא את שמה ומופעל בבריכת "קאנטרי דקל" שבצפון תל אביב. אילנה מעודדת את ההורים להסביר מהיכן נובע הפחד של הילד, ואף מזמינה אותם לשהות יחד בבריכה בשיעור הראשון. מכאן והלאה יתחיל תהליך ריפוי פרטי, המתבצע בשלושה שלבים עיקריים: שלב ההיכרות עם המדריך ובניית יחסי אמון הדדיים; שלב תרגול במים רדודים ועמוקים להסתגלות והגברת תחושת הביטחון; ולבסוף, שלב העצמאות במים והתמודדות עם שוחים נוספים. העבודה במים מלווה תמיד בחיוך ומנוהלת במקצוענות שמצליחה להרגיע גם את סרבני המים הגדולים ביותר.

ההתמודדות עם הפחדים במים נותנת תחושת בטחון שעוזרת להתגבר ביתר קלות גם על חרדות אחרות וכמובן מחזקת את שרירי הגוף, מקדמת התפתחות תקינה ואף משפרת את יכולות הריכוז והדימוי העצמי (יותר טבעי מריטלין, יותר מספק משוקו ולחמניה).

ואגב, טיפול דומה מוצע גם למבוגרים, ומתברר שיש אפילו תלמידים בני 80 שפחדו כל חייהם לשחות וזכו להגשים חלום רטוב.

טיפול בחרדות מים – הטיפול אורך בין 8 ל-15 שיעורים, החל מ-140 ש"ח (30 דק' לילדים) ועד 210 ש"ח (45 דקות למבוגרים).
"המרכז ללימודי שחיה וטיפולים במים של אילנה לם", קוסובסקי 69, (שכונת בבלי), תל אביב, טל':052-2756989, lamil@bezeqint.net

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה