18 באפריל, 2016

לא יורדים מהעץ

"ילדי בית העץ" הוא פרויקט רב-תחומי מרגש של רן ויאיא כהן אהרונוב, שכולל דיסק, ספר והצגה. אין סיכוי שיונתן הקטן שלכם לא יטפס על העץ הזה ויתחבר מיד

לפרויקט המקסים הבא, כל ילד וילדה, כמעט בכל גיל (עם כל סוג של הפרעת קשב) – יתחברו מיד. פשוט בגלל ש-"ילדי בית העץ" הוא גם שמו של דיסק סוחף וממכר, גם ספר מרתק, וגם הצגה מצליחה שכבר רצה בתיאטרון המדיטק. אין סיכוי לפספס אף חזית.
 
הכל התחיל כשיאיא כהן אהרונוב, חבר להקת "הדג נחש" (זוכה פרס אקו"ם, שהלחין בין השאר את השלאגר "ילד של אבא") חיפש להשמיע לבתו הפעוטה מוזיקה עם צלילים שעליהם גדל בעצמו. התגובה שלה לאמנים ולסגנון שהוא אוהב, היוותה השראה ליצירת אלבום עם טקסטים סיפוריים שאחיו, הסופר רן כהן אהרונוב כתב במיוחד. רן, מחבר רבי-מכר לילדים כמו "הנקה ופיט", "זה שלי", "לא רוצה חיתול" ועוד, הוא גם מי שייסד את רשת גני הילדים "מגוון" (בה כל הגננים גברים), וגם מנהל את תחום הגיל הרך במכון לחינוך דמוקרטי (אתה פנוי בערבים?). אחרי 5 שנים של עבודה משותפת והפקה מושקעת, עם מבצעים כמו אברהם טל, מוקי, איילה אינגדשט, הדג נחש, קרולינה, נתן דנטר ועוד קולות שתזהו – הוציאו האחים בקיץ האחרון אלבום מעולה וכיפי ממש, החל מהשריקה הפותחת, דרך טקסטים ישירים (שילדים סביבנו שרים בע"פ טוב יותר מהקושיות) ועד הנעימה המסיימת. ובכן, לכל העונג הזה מצטרף מעכשיו גם ספר משלים שכתב רן ואייר יניב שמעוני ("הדוד אריה"), שמצליח להרחיב את רוח האלבום לסיפורם האמיץ ומלא ההשראה של חבורת ילדים שנוהגת להיפגש בבית חלומי על עץ אלון בכל פעם שמתחשק להם לדבר לבד, לצחוק, לריב, להשתולל ולשיר. כשהחבורה מגלה שהעץ נמצא בסכנת עקירה, הם חייבים לפעול מהר וממריצים גם את הקוראים לא לוותר על הדברים שחשובים באמת. וכשלטקסטים נוספים הצלילים – מתקבלת חווייה רב-מימדית שתופסת את העין, האוזן והלב מיד.

אבל רגע, זה לא הכל: לאחרונה כאמור נוספה הצגה שמעבירה את האקשן, המסרים החשובים וכמובן השירים השווים – בלייב על הבמה. חברה שהשיגה כרטיסים מספרת שנשארה מרותקת ומרוגשת, כמו אחרון הצופים שהביאה עימה כתירוץ.
 
לסיכום – מדובר ביצירה רב מימדית, מעוררת ומרגשת שעושה חשק לעוד ועוד ועוד.

 

הפרויקט "ילדי בית העץ" – הספר (מאת רן כהן אהרונוב, הוצ' התו השמיני, איורים: יניב שמעוני, 70 עמ') – 62 ש"ח ב"המגדלור"; האלבום (הפקת התו השמיני) – 49 ש"ח בחנויות הספרים והמוזיקה, או גרסה דיגיטלית ב-34.90 ש"ח – להורדה והאזנה מבאנדקאמפ; ההצגה (מאת נועה לזר-קינן, בימוי: נועם שמואל, לגילאי 8 מעלה) – מועדים באים: 4.6.16, תיאטרון מדיטק, חולון.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה