16 באפריל, 2018

לאכול עם ברק בעיניים

בימי רביעי בלב פלורנטין, מתכנסים 42 סועדים לערב חווייתי ב"בורק", מתחם היצירה הקולינרי של ברק יחזקאלי. הכירו את השף שמפצח בכל שבוע מה ישראלים באמת אוהבים לזלול

כמה מצגות של 70 שנות-מדינה כבר העבירו לכם בוואטספ? מרגיש כמו 70? גם פה. ובכן, בעוד כולם תרים אחר דימוי כחול-לבן הולם למעמד, נדמה שפגשנו לאחרונה אייקון פוטנציאלי לשער גיליון-חג משלנו, הודות לתרומתו למחקר ולפיצוח הקוד הקולינרי האול-ישראלי: ברק יחזקאלי. סליחה רגע, יש עדיין מקום למדליק משואה מדליק?

כבן להורים מבשלים שהתחנך על תרבות-אוכל ומטבח פתוח, היה זה רק עניין של זמן עד שברק יהפוך לאמן אירוח בעצמו, במקום שכולו סובב-מטבח. את ההתנסויות הראשונות בבישול ערך בשנה בה חי בהודו (פאניר פרחי זוקיני, מישהו?) ולאחריה עבר לעבוד במסעדה צרפתית בבוסטון. כשחזר לארץ, נצמד למנטור-שף בועז קוינטנר, שהכניס אותו למטבחים בהם יוכל להתמקצע, מהפס הקר ועד הקונדיטוריה. בהמשך אימץ את הגישה הכי ישירה שאפשר, ובכל מקום בו אכל ונהנה, הופיע ברק למחרת עם סכין-שף והציע עצמו כמתמחה ("יועזר בר-יין", "פסטיס", "וינס ותמר", ועוד). כעבור כמה גילגולים, שכללו מסעדת-שף משלו בצפון, קייטרינג לאירועים, בית קפה בתל אביב, תוכניות ופינות קבועות בטלוויזיה – חיפש ברק מקום אליו יוכל לצקת את כל התוכן, ההשראה והכישרון שצבר. מעין סטודיו לבישול, לחקירה, לצילום ולאירוח. לפני שנה, בקצה רחוב אמנים פלורנטיני-ססגוני, בסטודיו של סיגלית לנדאו, פתח סופסוף מתחם יצירה גסטרונומי ונחלת עדן קטנה משלו בשם "בורק" (הכינוי שדבק בו). ומאז, זה הולך ככה:

אחת לשבוע (לרוב בימי רביעי) מוזמנים 42 סועדים לחלל הגלריה המקסים, במרכזו מטבח פתוח אשר ממנו יוצא תפריט סגור. את המנות הוגה ברק בכל ארוחה מחדש, בהתאם להעדפות הקהל, לעונה, להיצע, לחומרי הגלם שליקט בטבע ולמוזה. באווירה משוחררת, מרחיבה וכיפית, תטעמו בזו אחר זו 6 מנות מרהיבות המורכבות מול עיניכם המתגרות. מי שסקרן, מוזמן לגשת לשף, להכיר, לצלם, לטעום וליהנות מהשואו שורה ראשונה. מדרינק הפתיחה ועד הקינוח, כולל הדג או הבוריק של "בורק" – כל מנה מוגשת במקביל לכל השולחנות, כדי שתאכלו יחד, תתוודעו למשתתפים בחוויה ותרגישו הכי בבית של ברק. ברקע ילוו אתכם גם תקליטן, שייצור מוזיקה משביעה לאוזניים, והסומלייה ג'סי בודק עם המלצות יין משלימות.

בזמן שהוא בוחן מה הכי מדבר לבטן המקומית, ומשתף פעולה עם קולגות מכל הארץ – מצלם ברק בימים אלו גם סדרה בחו"ל, המתחקה אחר סוד הצלחת השפים הישראלים בעולם, במהלכה התברר כי מדובר ככל כנראה באטיטיוד הנכון. אם ככה, בוא לקבל 70 כוכבי מישלן.

ארוחות ב"בורק" – 320 ש"ח למשתתף, לארוחה בת 3.5 שעות (אחת לשבוע, החל מ-19:30, בהזמנה מראש), הכוללת 6 מנות, קוקטייל ודרינקים. תאריכים קרובים: 16.4, 26.4, 1.5, 10.5
"Burek", צריפין 39, תל אביב, טל': 03.7516893, פייסבוק, אינסטגרם

 

 

השואו הכי טעים בעיר. ערבים ב-BOREK (צילום: שי-לי עוזיאל, צלם)

השואו הכי טעים בעיר. ערבים ב-BUREK (צילום: שי-לי עוזיאל, צלם)

 

לפצח את הקוד. נתח אונטריב מעושן בקראסט תבלינים ורוטב הדרים (צלם: שי-לי עוזיאל)

לפצח את הקוד. נתח אונטריב מעושן בקראסט תבלינים ורוטב הדרים (צלם: שי-לי עוזיאל)

 

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה