22 בנובמבר, 2016

לאכול בלי, להרגיש עם

המנות היצירתיות והעונתיות של "משק ברזילי", המטבח הטבעוני-צמחוני הוותיק מנווה צדק, עושות קסם מכל מה שבריא, אורגני ומוסרי לזלול. תזכירו לנו למה לא בעצם?

תראו, יש לנו נטייה לעבור לאורח חיים צמחוני שלא נאמר טבעוני. בינתיים זאת עדיין נטייה, אבל עד שמשהו דרסטי יקרה אנחנו סופר נהנים להתארח במסעדות טבעוניות-צמחוניות כמו למשל במסעדת "משק ברזילי" הוותיקה מנווה צדק בתל אביב. המקום שהקימה ב-2002 מירב ברזילי, בת למשפחת חקלאים אורגניים, שנחשב עד היום מחלוצי המטבח הטבעוני-צמחוני (14 שנים לפני שידענו להגיד סייטן!), מציע מאז מנות יצירתיות ומגרות, בדגש על תוצרת מקומית, אורגנית ובריאה, עם רטבים וממרחים מקוריים, קינוחים עשירים ותפריטים עונתיים מתחלפים באופן תדיר, שיפתיעו גם חשדני הסויה הגדולים ביותר.
 
התמקמנו בפאטיו הנעים שבחוץ (לא, יש יותר נעים מלשבת במרפסת בערבים האחרונים?) והעיניים החלו לנדוד בין התפריט הקבוע לספיישלים החורפיים מתפריט חשוון הנוכחי, שעושה כבוד לפירות ועשבי העונה. פתחנו עם קוקטייל "ענני סתיו" המעולה – סנגריה אדומה ופירותית שבחרנו לשתות קר (זהו! נמצא המרענן הרשמי שלנו, 16 ש"ח), ולצידו כבר הופיע טרין חצילים ופלפלים טעים ומצולחת יפהפה, ממולא גבינות-טבעוניות ופסטו נהדר, שהוגש עם פוקצ'ת עשבי תיבול (44 ש"ח). אחריו הלכנו על סלט כרובית מצוין ופרשי, עם רוטב על בסיס בוטנים, שנותן בכל מזלג קיק של חריפות, הודות לנגיעות צ'ילי טרי (38 ש"ח); לצידו קיבלנו לזניית "גבינות קשיו", פטריות ועלים מוקרמים, ברוטב פלפלים קלויים, צנוברים ופסטו, שמעליה בשמל-אגוזי-לוז (66 ש"ח). לקראת השיא הגברנו עם קדירה ריזוטו-שחור חורפית נהדרת ומיוחדת לעונה בשם "פטריותיזם", על שום מגוון הפטריות שצללנו לתוכן – שיטאקה, אויסטר, יער, פורטבלו, שימאג'י ופורצ'יני. כל זה סיפק לאורז טעמים עמוקים, עשירים והכי מנחמים שאפשר לבקש (66 ש"ח).

בעודנו מתלבטים אם אפשר כבר להכריז על מסורת ימי שני פה (מיקי חיימוביץ', תצטרפי?), הגיע קינוח דפדפי שוקולד נגיסים ומעולים משוקולד מריר וטחינה גולמית, לצד פסי מרמלדה הדרית מקורמלת ומרוכזת שהשתלבה בול (22 ש"ח). עד שיתחיל פה תפריט כסלו, יש לנו לפחות חודש לחזור ולהבין למה חיכינו עד היום.

משק ברזילי, מטבח צמחוני-טבעוני – התפריט העונתי מוגש לצד הקבוע (מנות יכולות להתעדכן)
אחד העם 6, נווה צדק, תל אביב, טל': 03.5166329. ראשון 08:00-16:00, שני-שבת 08:00-אחרון הלקוחות

 

 

עם קיק של חריף. סלט "ענני כרובית", משק ברזילי

עם קיק של חריף. סלט "ענני כרובית", משק ברזילי

 

 

הפתעה בכל מזלג. לזניית "משק ברזילי" (צילום: בן יוסטר)

הפתעה בכל מזלג. לזניית "משק ברזילי" (צילום: בן יוסטר)

 

 

מכניע גם את סרבני הטופו האחרונים. טרין חצילים ופלפלים מעולה, משק ברזילי

יכניע גם את סרבני הטופו האחרונים. טרין חצילים ופלפלים מעולה, משק ברזילי

 

 

פתחו דף חדש. דפדפי שוקולד וטחינה גולמית, משק ברזילי

פתחו דף חדש. דפדפי שוקולד וטחינה גולמית, משק ברזילי

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה