10 במרץ, 2019

כסאות קולינריים

המסעדה הירזינית החדשה L28 מציעה קונספט מהפכני ומטבח עילי שמחליף פעמיים בשנה שף ותפריט, כדי להבטיח לכם טעמים חדשים ופרשנויות שונות על מטבח ישראלי בכל ביקור. ברוכים הבאים לחממה הכי טעימה

מה אתם עושים ב-36 הימים הקרובים? אם יש לכם ערב פנוי יא בליינים, עשו לבלוטות הטעם שלכם טובה והזמינו להן כרגע שולחן ב-L28, היוזמה הירזינית המסקרנת והמתגמלת ביותר שנתקלנו בה. אבל מהר, לפני שהשפית הנוכחית מעבירה הלאה את הסכין. אז צ'ופ-צ'ופ:
 
אם נפלתם לתרדמת חורף בחצי השנה האחרונה, אולי פספסתם את הממו לגבי האחים ארי ויורם ירזין, המאכילים אותנו למעלה מעשור ("עד העצם", "קפה איטליה", "מוזס", "טוני וספה", "גוז' ודניאל", "מגזינו", "טאקרייה", להמשיך?); שהקימו בנובמבר "פלטפורמה קולינרית" חדשה – כך בשמה המלא של המסעדה הרחבה, היפהפייה והשקטה (אשכרה הצלחנו לדבר בלי לחזור צרודים!), שנועדה לשמש במה לשפים עולים, המתחלפים מדי 6 חודשים. מעין חממה לגידול קולות חדשים ויוזמות בישול שמאפשרת לכל הצדדים מסביב לשולחן לקחת סיכון, להתנסות בטעמים וסגנונות מקוריים ולצאת בכל פעם להרפתקת מטבח ישראלי בפרשנות שונה. מי שנבחרה לפתוח את הסבב היא שולי וימר, שגדלה על טעמים גליליים במשפחה טבעונית, וחיבה ליבול עונתי בשיא טריותו. את כל הבסיס הטוב והכשרון המופלא שלה לקחה איתה אל מסעדת "ריבר קפה" שבלונדון, שם עבדה ב-6 השנים האחרונות. ואם תספיקו להגיע עד סוף החודש, פלוס מינוס, תוכלו להבין תוך מזלג אחד אל לתוך המנות הראשונות – איזה מזל יש לנו שהיא עכשיו בצד הזה של הנהר.

פתחנו עם לחמים ביתיים ומטבל עלי ראשד מעולה (15 ש"ח), שעזרו לגרוף סלט עשבים עם קוביות ריקוטה אפויה מטריפת חושים (46 ש"ח); כמו גם קרפצ'יו אינטיאס במשרה של אורגנו, צ'ילי, פיסטוקים ושקדים קצוצים (58 ש"ח), שהותיר אותנו מלוחים ורותחים לעוד. אחריהם עלו ובאו כופתאות "מלפטי" ראגו שייטל עם בזיליקום, נענע וגבינת פקוריניו מעל (82 ש"ח); מנת לחי עגל נהדרת עם עלי תרד ויורקשייר פודינג מושלם (מאפה בריטי מסורתי, בעל מבנה צילינדרי קריספי מבחוץ ונימוח מבפנים; 120 ש"ח); וגם מוסר ים על שעועית "ברבוניה" ורודה, שעועית ירוקה ועגבניות (128 ש"ח); אותו חלקנו עם לינגוויני בציר ים, אצות קומבו, בוטרגה ופירורי לחם מעל (72 ש"ח). והכל – טעים ונעים ומדויק. שולי, אולי לא תלכי?

רגע לפני שצללנו לקוקטייל ביטר כלשהוא, נחת על השולחן פאי שוקולד נהדר ופריך שאוזן עם קאנל ("ענן") קרם פרש לבן; פלוס מנת "אִיטוֹן מֵס" קלאסית, ש"מבלגנת" תותים ופירות הדר עם שברי מרנג וקצפת. בקיצור, בואו להתענג על קולקציית הבישולי הנוכחית, או הזמינו כבר מעכשיו מקום לאפריל כדי לבדוק מי הבא בתור שיקשור את הסינור. מה שבטוח, לפה אנחנו הכי חוזרים, תודה ל-L.

מסעדת "L28 – פלפטורמה קולינרית"; עדכונים ופרטים גם בפייסבוק, אינסטגרם
לילנבלום 28, תל אביב, טל: 03.9003560, ארוחות בוקר, צהריים וערב; ראשון-שבת

 

 

 

 

 

 

 

תגיות:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה