28 בדצמבר, 2015

כמהין לגבינה

במעדניה בתל אביב מסתתרת לה כוכבת בינלאומית, גבינת כמהין עטורת פרסים ששווה את משקלה בזהב. או לפחות ארד

אם במקרה החלטתם לעשות לעצמכם מיגרנה ולהזמין חברים לחמישי בערב לרגל פתיחת שנת המס החדשה – קחו עצה ששווה את משקלה בחלב ולכו על הדבר הבא ככיבוד המרכזי:

במעדנייה האהובה עלינו בתל אביב, "גורמה שופ" של מיכאל רפאל, הפרומז'ר הוותיק, המקצועי ועם המבטא הכי סרקוזי בעיר, מסתתרת לה כוכבת בינלאומית אמיתית – Tommette de brebis a la truffe. או גבינת כמהין, בשבילכם. בקיץ האחרון, הגברת המדהימה הזו עקפה את חברותיה מהעולם, וקטפה בקלות מדליית ארד באליפות העולם לגבינות "מונדיאל דו-פרומאז'" המתקיימת אחת לשנתיים בעמק הלואר בצרפת (ריספקטאז'!). אחרי שנים של שיתופי פעולה עם מחלבת "שירת רועים" עטורת המדליות מכפר קיש, של הגבנית המומחית מיכל מור מלמד (שלמדה גבּנוּת בשוויץ, צרפת ואיטליה), במהלכן יצרו יחד עבור המעדנייה גבינות מיוחדות עם תוספות מפתיעות (כמו תאנים או שוקולד), ביקש הפעם מיכאל ממיכל ליצור עבור הקהל שלו ושלה משהו ספיישל באמת. אחרי ניסיונות והבשלה של חודשיים, נולדה במחלבה גבינת פרימיום חצי קשה, מחלב כבשים בשילוב פטריות כמהין שחורות מצרפת, והפכה מיד למלכת הוויטרינה. בעקבות תגובות נלהבות מאנשים שנשבעו שהגבינה שמלטפת בעדינות את הלשון כמו קינוח, ועם נוכחות חזקה של כמהין וארומה של אדמה ואגוזים, פשוט לא מתקרבת לרמה של אף אחת אחרת – הוחלט לחשוף אותה לעולם, והשאר היסטריה. תודו שאתם כבר כמהין לביס.

בקשו ממיכאל או מיכל שיפרסו לכם לפחות 100 גרם של אושר, בחרו בקבוק יין לבן צרפתי (מהמדף של הביוקר), והתחילו את השנה בליישר. הצעת הגשה? עם הופעה של פארל בטלוויזיה, וכלום מעבר.

גבינת כמהין – 42-49.90 ש"ח ל-100 גר' (חיי מדף: 3 חודשים)
להשיג בלעדית במעדניית "גורמה שופ", אבן גבירול 148 (מול בזל), תל אביב (לשעבר בהשל"ה), טל': 03.5462840, פתוח ראשון-חמישי 09:30-21:30, שישי – 08:30-15:00; או בחנות מחלבת "שירת רועים", הברושים 3, כפר קיש (משער המושב פניה שלישית שמאלה), פתוח בשישי ושבת, ערבי חג וחגים – בחורף 09:30-16:30; בקיץ 10:00-18:00. טל': 052.2548052 (מיכל), פרטים בפייסבוק.

*(צילום עליון: מחלבת שירת רועים)

 

והזוכה היא, הוא, הם... מדליית הארד של גבינת הכמהין, באליפות העולם לגבינות בצרפת.

והזוכה היא, הוא, הם… מדליית הארד של גבינת הכמהין, באליפות העולם לגבינות בצרפת.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה