11 בפברואר, 2015

כל העולם כולו סיפור קצר מאוד

כתב העת היוקרתי לספרות בינלאומית GRANTA, ראה סופסוף אור בעברית ומשיק מהדורה שניה שכולה סיפורי שוטטות והליכה לאיבוד על הגלובוס. פרוזה חובקת עולם

לא יודעים למה, אבל שיתופי פעולה חובקי עולם מרגשים אותנו. בין אם זו קו-פרודוקציה של סרט ישראלי-אוזבקי, תחרות מיס תבל, מונדיאל, ואפילו הקטע של התחממות גלובלית (איסלנדים, היה כיף לפחד ביחד!) – התחושה שלרגע הכדור לוחץ ידיים ואשכרה משתף פעולה באיזה פרויקט בבל מודרני – גורמת לנו לחשוב שהכל עוד אפשרי. ובכך הרהרנו כשנתקלנו בדוגמא הבאה:

הכירו את מגזין GRANTA, שנוסד ב-1889 ביוזמת סטודנטים מאוניברסיטת קיימברידג' ונחשב לאחד מכתבי העת הספרותיים החשובים והיוקרתיים בעולם. לאורך השנים כותבים כמו א"א מילן, סילביה פלאת', סלמן רושדי, זיידי סמית' ורבים אחרים פרסמו בו את יצירותיהם הראשונות או המאוחרות, ותמיד סביב תמה מרכזית מתחלפת בכל גיליון. בשנים האחרונות קמו מהדורות מקומיות במדינות ושפות שונות (מטורקית, דרך בולגרית ועד סינית), וסופרים מכל העולם הוזמנו להתארח בגיליונות שכנים (מאצלנו למשל – אתגר קרת, עמוס עוז ודויד גרוסמן). לפני שנה, לאחר מאמצי גיור מרשימים, הצליחו חנות הספרים "סיפור פשוט" והוצאת "רסלינג" להפיק מהדורה עברית ראשונה ל-GRANTA (שאפו!). גיליון הבכורה הכיל מסות, פרוזה ושירה של קולות חדשים ומפורסמים מהארץ ומהעולם תחת הנושא "גבוליות", ועזר לחשוף את הקהל לכל מה שחם וקורה בספרות העכשווית בעולם. הפרוזוויזיון, אם תרצו. בימים אלו, ובטיימינג מושלם עם "פסטיבל הספרים הבינלאומי" שמתקיים בירושלים (עד 12.2), ראה אור גיליון מס' 2 החדש, "שיטוט", שיוציא אתכם למסעות מברזיל ועד בת ים, בעזרת סיפורי הליכה לאיבוד ושיבה מאת יוצרים כמו רות אוזקי, איל שגיא ביזאוי, נורית זרחי, מרחב ישורון, וגם אורחים מחו"ל כמו הרוקי מורקמי, נד באומן ועוד.

כחלק מאירועי הפסטיבל, יתקיים היום ומחר (11-12.2) כנס הסיפור הקצר במעמד כמה מהסופרים המתארחים בגיליון פלוס עורכת גרנטה ספרד, והערב (רביעי) תיערך גם מסיבת השקה רשמית לגיליון ה-2 (בבית הנסן בירושלים) שתציג את העבודות המפורסמות בו, הקראות קצרות והרבה סמול טוק שנון (הכינו את ה-"המינגווי נהג לומר…" שלכם).

הקדישו ערב לפעולה האורבנית הכי כיפית ובואו לשוטט מירושלים ועד קיימברידג'.

גיליון GRANTA מס' 2 – "שיטוט", מחברים שונים (260 עמ' הוצ' סיפור פשוט ורסלינג) – 89 ש"ח בחנות סיפור פשוט.
לגיליון מס' 1, מהדורות מהעולם או רכישת מנוי מקומי / בינלאומי – היכנסו לכאן. עוד פרטים באתר "גרנטה ישראל".
"כנס הסיפור הקצר" (11-12.2) – כניסה חופשית. פרטים באתר "יריד הספרים הבינלאומי בירושלים" (ובפייסבוק). לאירוע ההשקה והתערוכה (מהערב ועד 25.2.15) – בואו הנה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה