10 במרץ, 2015

כך היינו

יהונתן גפן סוקר בסדרה "אומרים שהיה פה" את היסטוריית המדינה שלנו, שנה אחרי שנה, בשילוב פיקנטריה מחייו האישיים והמתוקשרים. בואנה סבתוש, באמת עשיתם שמח

מכל פרלמנט בכל בית קפה שאנחנו עוברים לידו (שלא לומר מצותתים לו) נשמעים משפטים כמו "הוא עוד ימכור את המדינה!"; "מה אתה מדבר? הוא היחיד ששפוי פה"; "אין, אם הוא לוקח – אני עוזבת לוויסקונסין…" ועוד מיני אמרות שמכניסות אותנו למתח לגבי מה יקרה כאן בעוד שבוע מהיום.

כדי להירגע קצת, ולהיזכר בשביל מה ומי כולם נלחמים בכלל – אנחנו אוהבים לאחרונה להקדיש רבע שעה ביום למדיטציית נוסטלגיה שכוללת צפיה בפרק יומי בסדרה הדוקו-היסטורית המצוינת של החינוכית "אומרים שהיה פה".

מאז שביטלו לנו את המגן בתע"י – לא נהננו ככה: כל פרק בסדרה מוקדש לשנה אחת מחיי המדינה שלנו, אותה מגיש בנימה אישית, ביקורתית או משועשעת המנחה עם הקול הכי נעים על המסך, יהונתן גפן (יא צ'רמר!). את המסע שלו בזמן מרגע הקמת המדינה (ועד היום), הוא משלב עם אנקדוטות מהיסטוריית משפחתו (המיוחסת), ראיונות מעולים שערך עם אנשי מפתח מכל תחומי החיים שעשו את שנה שעל הפרק (מרובי ריבלין ועד גורי אלפי). ויש גם ציטוטים משירים עבריים, קטעי ארכיון נדירים ואפילו הפסקת פרסומות אמיתיות מהעיתונות דאז ("שתו בקיץ בורשט נמס בכוס!").

בליווי השפה הפיוטית (והחריזה) שייחודית רק לגפן, תוכלו לחזור אחורה שנה אחרי שנה ולהיזכר באירועים המשמעותיים, או דווקא האיזוטריים, שהשפיעו על החיים של כולנו – מסיפורי קרבות, דרך הסכמי שלום, אגדות מוזיקה, כוכבי תיאטרון, פרשיות שהסעירו מדינה שלמה, ועוד. אבל הכי כיף? לצפות בפרק שנת הלידה שלכם ולחכות לראות אם יגידו על זה מילה-שתיים.

ועוד עניין אחד בנושא אלבומי זכרונות: בסרטוני Remember ביוטיוב כבר נתקלתם? מתברר שקהילת מטורפים ועורכי וידאו ממולחים, לקחה על עצמה משימה – לדחוס לקליפים בני 10 דק' את כל מה שקרה תרבותית בכל שנה שחווינו (בעיקר בארה"ב) מהאייטיז ועד היום. כך תוכלו להאזין לפסקול שהרכיב את השנה המועדפת עליכם, על רקע הסרטים המצליחים, משחקי הווידאו והסדרות שכבשו את המסך באותם ימים.

יאללה, שתהיה נסיעה חלקה במנהרת הזמן, ואל תשכחו לחזור אלינו עד שלישי הבא. מי יודע? אולי תשפיעו על הפרק של 2015.

סדרת הדוקו "אומרים שהיה פה" (קסטינה הפקות, פרקים בני רבע שעה) – א'-ה' בחינוכית 23 (ערוץ 23), 20:45. הערב – "1964" (ש.ח. 23:45)
בשישי – פרקים כפולים בחינוכית 2 (ערוץ 22), 17:30 (ובשבת ב-11:00)
לצפייה ישירה בכל הסדרה – באתר החינוכית, או בערוץ החינוכית ב-יוטיוב.


סרטוני Remember – ביוטיוב, או למשל בפלייליסט שכאן

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה