21 באוקטובר, 2010

כבר אפשר לראות נרות באופק

לביבות תפוחי אדמה ולביבות בטטה מספרהּ של יעל גרטי, "לבשל עם יעל", פתחו לנו את התיאבון לחג החנוכה

אתמול התאמנו בהכנת שני סוגים של לביבות כחלק מההיערכות שלנו לחג החנוכה. נכון, אתם יכולים להגיד "אלוהים אדירים, חנוכה זה עוד יותר מחודש, מה הלחץ?!", אתם באמת יכולים. אבל אנחנו לא מתכוונים להיחלש. כי בינינו, אין הרבה דברים יותר משמחים מלטבול לביבה חמימה שרק נולדה בשמנת חמוצה טרייה.

אז פתחנו את הספר המוצלח במיוחד של יעל גרטי "לבשל עם יעל" (עליו המלצנו כבר בעבר) , והתחלנו לעבוד. יצא מושלם.

לביבות בטטה עם נענע וכוסברה (תקציר מתוך הספר "לבשל עם יעל")


מחממים תנור לחום גבוה (200 מעלות) ומכניסים 6-7 בטטות שטופות (מונחות על נייר אפייה). אופים בערך כשעה עד שהן מתרככות. מוציאים ומצננים. חוצים את הבטטות ומרוקנים את תוכנן לתוך קערה. מועכים אותן, מוסיפים רבע חבילת נענע קצוצה, רבע חבילת כוסברה קצוצה וביצה – ומערבבים. מוסיפים 6 כפות גדושות של קמח תופח ובודקים האם המחית מתאימה לטיגון (לא נוזלית מידי). במידת הצורך מוסיפים עוד קצת קמח תופח. מוסיפים פלפל שחור גרוס גס ומלח, טועמים ומתקנים את התיבול לפי הצורך. מחממים שמן קנולה או שמן תירס במחבת גדולה על אש גבוהה. יוצרים בעזרת כף לביבות ומניחים בשמן החם. מטגנים כל צד על להזהבה יפה. מוציאים בעזרת כף מחוררת ומניחים על צלחת מרופדת במגבת נייר. כדאי לטעום את הלביבה הראשונה (אחרי צינון קל בזמן שהמחבת עם השמן נחה ללא אש) כדי לוודא שהעיסה מתובלת היטב. במידת הצורך מתקנים את התיבול. מגישים חם.

 

לביבות תפוחי אדמה עם תירס ועירית (תקציר מתוך הספר "לבשל עם יעל")

 

מחכים לחנוכה. לביבות תפוחי אדמה עם תירס ועירית

 

מחממים תנור לחום גבוה (200 מעלות) ומכניסים 4 תפוחי אדמה לבנים (מונחים על נייר אפייה). אופים בערך כשעה עד שהם מתרככים מוציאים ומצננים. מניחים חצי חבילת תירס קפוא בקערה בינונית-גדולה. מכסים במים רותחים ומניחים למשך 1-2 דקות. מסננים היטב. חוצים את תפוחי האדמה ומרוקנים את תוכנן לתוך קערה. מועכים אותם, מוסיפים את התירס החלוט, שליש חבילת עירית קצוצה ביצה, 6-7 כפות גדושות קמח תופח, מלח ופלפל – ומערבבים. אם העיסה איננה יציבה דייה מוסיפים עוד קצת קמח תופח. מחממים שמן קנולה או שמן תירס במחבת גדולה על אש גבוהה. יוצרים בעזרת כף לביבות ומניחים בשמן החם. מטגנים כל צד על להזהבה יפה. מוציאים בעזרת כף מחוררת ומניחים על צלחת מרופדת במגבת נייר. כדאי לטעום את הלביבה הראשונה (אחרי צינון קל בזמן שהמחבת עם השמן נחה ללא אש) כדי לוודא שהעיסה מתובלת היטב. במידת הצורך מתקנים את התיבול. מגישים חם.

"לבשל עם יעל" – יעל גרטי, הוצאת "מודן" – 98 ש"ח
להשיג בחנויות הספרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה