23 בינואר, 2013

יש לנו ארץ נעדרת

ברוח ט"ו בשבטי נדיר שנחת פתאום, נורא התחשק לנו לעדור משהו. ערכת גינון ביתית פלוס קינוח פירות ושוקולד איטלקי עשו לנו חג בלב

לילה ארוך עבר על כוחותינו… ועדיין עד שלא נקבל את תוצאות האמת לא תשמעו מאתנו פיפס. ספקנים, תמיד היינו. ובינתיים, כדי להפיג את המתח, מחשבות על ט"ו בשבט מתחילות להרים ראש. לא בטוחים אם הילדים של היום עוד עושים את הקטע הט"ו בשבטי, ומתכוונים בסופ"ש הקרוב לעדור, לשתול ולכסת"ח את השריפות שלנו. למען האמת, לא בטוח אם בדור שלנו זה קרה. אבל התחושה הכללית היא שחייבים לשתול משהו. ואם אין לנו חלקת אדמה משלנו (סבתא, איפה היית כשחילקו את נווה צדק?), נצטרך לדאוג לאחת הום-מייד.

ערכות "גננצ'יק" שקיבלנו להתנסות לפני שבועיים עובדות ככה: כל קופסא חמודה (לילדים או למבוגרים) מכילה את כל מה שצריך כדי לגדל פרחים, ירקות, פירות או תבלינים, ובעצמה מתפרקת לשתי אדניות מקרטון קשיח (בלי שתצטרכו לגזור), כך שאין לכם שום תירוץ. בפנים מחכה כבר שק אדמה, זרעים משני סוגים שונים, הוראות שתילה, והכי פינוק: פקק מחורר וארוך במיוחד, המתלבש על כל בקבוק שפריצר סטנדרטי בבית והופך אותו בשניה למשפך. כיף גדול. עינת מלצר, האמא של "גננצ'יק", מפתחת בשנים האחרונות מוצרים אקולוגיים שנועדו להרגיל מגיל צעיר לחשוב ירוק יותר, כמו משחק קלפים העוסק במיחזור והפרדת פסולת או ערכת קפסולות קסם המסוגלות להצמיח עץ חרוב (!). פעלנו לפי ההסברים בערכה, הנחנו בפינת השמש שליד המייבש, השקנו עם המשפך המדליק, ובאמת – לפני כמה ימים כבר נראו ניצנים ירוקים (בתמונה למעלה). בקרוב, סלט עלים לכל המשרד עלינו.


אדניות של "גננצ'יק" – 49.90 ש"ח (שתי ערכות גינון בכל מארז)

להשיג בחנות של גגנצ'יק, ברשת "סטימצקי", רשת Enter, ובחנויות נבחרות ברחבי הארץ. לפרטים נוספים – "גננצ'יק".

אם ט"ו בשבט בשבילכם הוא רק תירוץ לפוצץ את המזווה בפקאנים ובננות מיובשות, שימו לב לזה: קינוח סציליאני מסורתי שטעמנו בשם פּנפוֹרטֶה (Panforte) מכיל את כל מה שטוב בחג הזה. למי שלא מכיר נזהיר כי מדובר בעוגה נימוחה וממכרת יותר מקיט קט צ'אנקי, הדחוסה בדבש, שוקולד ותערובת עשירה של אגוזי מלך, לוז, פיסטוק, שקדים, תמר, משמש, אננס, ופפאיה יבשים. אין מצב להפסיק ליישר את הדבר המטמטם הזה, היערכו מראש והזמינו שלושה.

עוגת "פנפורטה" לט"ו בשבט – 36 ש"ח
להשיג במאפיית "ביסקוטי", הירקון 67, א.ת. בני ברק, טל' (שולחים לכל חלקי הארץ): 03-5704015/8

*ולסיום סיומת, מי שמדגדג לו באצבעות לעדור משהו, שיעשה סיבוב בחנות הגינון היפה של שושן דגן – גן עדן לגננים חובבים – ויצא מדוגם לגינה שמתחת לבניין. העץ עם הפירות מעל האוטו? חג שמח לך!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה