23 ביוני, 2010

ימי הטום

מתי בפעם האחרונה התחדשתם בנעליים ועשיתם משהו באמת טוב על הדרך (חוץ מלמנכ"ל ויזה)? מותג "TOMS" האמריקאי עושה צעד גדול לאנושות וסוגר לכם שתי פינות בגיהוץ אחד

מסעות שופינג לרוב מעבירים אותנו דרך מעגל שלם של רגשות: כמיהה, הססנות, החלטיות, אושר עילאי, שמחה לאיד, הסתרה, אשמה, אשמה, אשמה, חרטה, שכחה, כמיהה. מזל ששמענו על בלייק מיקובסקי, יזם צעיר מטקסס שהחליט להוסיף למעגל שלנו תחושה קצת יותר נוחה ולהוריד קצת עומס מהמצפון.

 

במהלך השתתפותו באחת מעונות התוכנית "המרוץ למיליון" האמריקאית, נחשף בלייק לאזורים עניים בארגנטינה והושפע רבות ממפגש עם ילדים נזקקים המתרוצצים יחפים ונדבקים כתוצאה מכך במחלות וזיהומים רבים. בלייק החליט לעשות מעשה ובמקום לתרום סכום כסף גדול, הקים ב-2006 חברת נעליים מעניינת ומגניבה, עם לוגו המזכיר את דגל ארגנטינה וקרא לה "TOMS", קיצור של המילה Tomorrow. הסלוגן של החברה פשוט כמו התכנית העסקית שלה: "One For One" – בכל פעם שתרכשו זוג נעליים מהמם אחד של המותג, "טומס" מתחייבים להעביר בשמכם זוג נעליים אחד לילדים הזקוקים להם. אחד תמורת אחד, או יותר נכון – אחד למען אחד.

 

 

את ההשראה לדגם היוניסקס המזוהה ביותר עם המותג, שאב בלייק מנעלי החקלאים הארגנטינאיים הקלאסיות, העשויות מסוליה שטוחה ונוחה, בד שמתאוורר בקלות פלוס משולש קטן מגומי בחזית – התורם לנעילה פשוטה ומהירה. מאז הקמת החברה, לא מפסיקים להתווסף צבעים ודוגמאות צבעוניות, סוגי בדים שונים ודגמים ממכרים ביותר: יש עם שרוכים, יש עם עקבים ופתח לאצבעות, יש מעור ויש מקנבס, יש מקושקשות או עם פסים, יש עם סקוטץ' לילדים, יש נוצצות לחתונה ויש אפילו כאלה שאפשר לצייר עליהן. אתר החברה מזמין את הגולשים גם להעלות תמונות המדגימות עם מה הם לובשים את ה-"טומס" שלהם, וגם סרטונים מתוך "יום ללא נעליים" – אירוע שנתי בחסות החברה, בו מתבקשים המשתתפים ללכת יחפים במשך כמה שעות, בכדי לעורר מודעות לאלו ההולכים יחפים בעל כורחם כל השנה, תחת הסלוגן החכם "Bare You Sole" (משחק מילים בין "לחשוף"/"יחף" ו-"סוליה"/"נשמה").

 

בלייק וצוות החברה האופטימית הזו, יוצאים במשלחות חלוקה אחת לכמה חודשים ועד היום העניקו מאות אלפי זוגות נעליים לילדים מעשרים מדינות שונות, בזכות מאות אלפי לקוחות מרוצים ("צעד קטן לאדם, צעד גדול לאנושות" מעולם לא נשמע רלבנטי יותר). את החשיפה הגדולה שלהם הם חבים בין השאר גם לשמות כמו ראלף לורן, ששיתף פעולה לראשונה עם מותג חיצוני לשלו ועיצב עבורם קו יפהפה, או לשרליז ת'רון שגם עיצבה קו בעצמה וגם הצטרפה למשלחת החלוקה לילדי דרום אפריקה.

 

האתר אינו שולח עדיין לישראל והסביבה, אבל זה לא עצר אותנו מלברר איך אומרים 45 ו-38 באמריקאית, להזמין לחבר טוב שלנו זוג באפור, לעצמנו בקרם, לחכות שתגיע גם לכאן משלחת החלוקה (של הדודה והדוד מאנגליה) ולהרגיש טוב עם עצמנו לפחות כמו אחרי 80 כפיפות בטן.  ונכון, כנראה שמי שמרוויח כאן הרבה יותר מזוג נעלי בד הוא המותג ואנשיו אבל לנו זה ממש לא אכפת: הנעליים יפהפיות והילדים שמחים ומי שמרוויח על הדרך – מגיע לו!

נעלי "טומס" – החל מ-34 דולר (לילדים) ועד 79 דולר (לנעלי נשים בשילוב עור)
להשיג באתר החברה (שולחים בינתיים רק לארה"ב, קנדה, אוסטרליה ורחבי בריטניה) או
בסניפים ברחבי העולם; דגמים נבחרים ניתן להשיג גם דרך "אמזון" או eBay

[PSGallery=qhig5fsxy]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה