18 באוקטובר, 2009

ים של געגוע

חנות הספרים הוותיקה של חיים דותן, "בוק שוק" לא רק תחזיר אתכם למחוזות נוסטלגיים בהם המחיר היה נקוב בפרוטות אלא גם לימים בהם שירות היה כרוך בחיוך אמיתי

לא כולנו טיפוסים נוסטלגיים, אבל כל אחד מאיתנו נתקף מדי פעם געגוע. בהיותנו יצורים ציניים, למדנו איך להתמודד בקור רוח עם ההתקפים הללו: כשאנחנו מתגעגעים למישהו, אנחנו מאתרים אותו בפייסבוק. כשאנחנו נטרפים מגעגוע למאכל מסוים, אנחנו משגרים את עצמנו לצהריים אצל ההורים או מזמינים טייק אווי בהול. וכשאנחנו מתגעגעים לספר שקראנו פעם, אנחנו מטריחים את עצמנו והולכים אל החנות של חיים.

"בוק שוק" של חיים דותן קיימת כבר קרוב ל-32 שנה, והמלאי מקוטלג בסדר מופתי בתוככי ראשו של הבעלים, שזוכר מה יש, מה חסר, מה היה ומה מונח על איזה מדף, ושולף כותרים בהתאם. בחנות הקטנה שלו יש ריח נפלא של ספרים של פעם, והיא עמוסה מאד: מה שלא נכנס למדפים מסודר בערימות ישרות על הרצפה. אם מחפשים ספר מסוים אפשר לפנות אל חיים במייל והוא יודיע מיד כשימצא, ואם קונים אצלו ספר מיד שנייה אפשר להחזיר אותו לחנות אחרי הקריאה ולקבל זיכוי על מחצית המחיר ששילמתם. אנחנו מצאנו אצלו ספר שהודפס בשנת 1950 ועל כריכתו הופיע המחיר דאז – 850 פרוטה. ברגע שהזכרנו את שם הספר, חיים חשב לרגע, טיפס על הסולמית שלו והגיש לנו את מבוקשנו בחיוך. ולמי שלוקח ברצינות כזאת את הגעגועים שלנו – אנחנו מעניקים את לבנו, כשהוא עטוף בכריכה רכה.

"בוק שוק" – ברודצקי 15, רמת אביב, תל אביב, טל': 03-6415158, www.book-shuk.com (מחפשים ספר? פנו במייל haim@book-shuk.com)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה