17 במאי, 2012

ילדת הפרחים

התכשיטים שמעצבת ליאורה עשויים מפרחים וצמחים אמיתיים לגמרי, שמוסיפים הרבה אביב לכל הופעה. ריספקט לאמא אדמה

יש לנו דודה חולת פרחים. כבר שנים שהיא לובשת שמלות פרחוניות (בלי לדעת שזה הכי חוזר למודה), את הפנסיה היא מעבירה בצילום פרחי שדה ובקורסי שזירה, ובכלל לא היה אכפת לה לעמוד יומיים בתור לתערוכה ההיא בחיפה, ובלבד שתזכה לראות את אוהל הסחלבים ולדמוע מהתרגשות. אפשר להבין אותה, אנחנו סנטימנטליים כאלה בדיוק, רק עם שוקולד מריר. ליום הולדתה המתקרב, במקום להעמיס עליה עוד וואזה, מצאנו מתנה שקולעת בול לאובסס.

ליאורה ורשבסקי, שאוהבת פרחים לא פחות, שמה עין באחת מנסיעותיה לחו"ל על תכשיטים מרהיבים שעשויים מפרחים אמיתיים לגמרי, לאחר שעברו תהליך המשמר ו"מקפיא" אותם בצורתם המקורית והטבעית. ליאורה, בעלת תואר שני בכימיה, התאהבה ברעיון והחליטה להעלותו לראשונה לישראל. מאז היא יוצרת שרשראות, עגילים, סיכות וצמידים, שמורכבים מכל התפריט שאמא אדמה בישלה: עלי כותרת, ענפים, עלים, תבלינים וצמחים טריים ארצישראליים (למעט פרחים מוגנים כמובן) עוברים תחת ידיה תהליך כימי מיוחד שכולל ציפוי לכה אקרילית רב שכבתית. לאחר מכן, מושרים הצמחים בתבנית חוטים מיוחדת למשך מספר שעות לצורך התקשות, ולבסוף מקושטים עם נגיעות כסף או זהב (24 קראט) לפי עיצוב של ליאורה. כיוון שאין בטבע שני פרחים זהים, משתדלת ליאורה למצוא עבור סטים כמו עגילים – עלים דומים ככל האפשר, אך מציינת שדווקא השוני הוא שהופך בעיניה את התכשיט למעניין יותר. צודקת.

באתר שלה תמצאו תכשיטים לפי סדרות של סחלבים, ורדים, אמנון ותמר, קיסוס, גרברות, דייזי, דליות, וכל מה שחובב בוטניקה מצוי מחפש, בשילובים שונים ומגוונים, ובצבעים שעושים כבוד לאביב. בחרנו לדודה סיכת סחלב לבן יפהפיה (בתמונה למטה), לעצמנו סיכת עלה-ברוש מוזהב בצורה גיאומטרית מרשימה וחגיגית, ויצאנו לקטיף חמציצים בגינה השכונתית, לפני שתיגמר העונה.   

תכשיטים מפרחים אמיתיים – בשילובי כסף או זהב (24 קראט) – החל מ-99 ש"ח (לטבעת) ועד 420 ש"ח (לסיכת גרברה ענקית). כל התכשיטים בלי ניקל, היפואלרגניים ועשויים מפרחי ארץ ישראל (שאינם מוגנים).
להשיג ב-www.Liora's.com או ברשימת החנויות ברחבי הארץ, טל': 054-5981690 (ישיר), 03-6424955  (משרדים).


הנערה עם הקמליות. סיכת סחלב אמיתי של ליאורה ורשבסקי (צילום: אופיר אברמוביץ')


 

[PSGallery=bhonj9hbea]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה