04 בפברואר, 2009

ילדות אחרת

מארז של תוכניות ילדוּת נוסטלגיות בשם "מריצ' ועד רץ'" לוקח אותנו למסע שמתחיל בשחור לבן ומגיע עד "מסיבת גן". לא סתם אומרים שהיה פה שמח

למרות שאין מי יודע מה חורף החלטנו להמשיך להתנהג כאילו הוא כאן. ולפיכך, אנחנו ממשיכים להתכרבל מתחת להר שמיכות, ממשיכים להכין לעצמנו שוקו מתוק וחם (ולחטוף כאב בטן) וממשיכים לחפש פינות תרבות להתנחם בהן ולהתחמם בהן. ולאחרונה מצאנו משהו שבאמת הצליח לחמם לנו את הלב: "מריצ' ועד רץ'" הוא מארז חדש שמאגד את כל תכניות הילדות המכוננות של הטלויזיה הישראלית.

המסע בין חלקי המארז נע ממעוזי השחור לבן של תחילת שנות השבעים אל הצבעוניות של שנות התשעים ואינסוף רגעים שמזמינים התרפקות. תמצאו שם את הבובות המיתולוגיות של "הצריף של תמרי" ואת " טלפלא", את "ריצ'רץ"' , את "סמי וסוסו" ו"השטיח המעופף" (נציגות המחלקה בערבית כשלילית נגר, בסאם זועמוט ומכרם ח'ורי נותנים בראש), את "ראש כרוב" שיש בה את כל סממני הסבנטיז האפשריים: תסרוקות מוגזמות, שפמים ואוברולים שחנה לסלאו, קובי אושרת, גלי עטרי ורותי נבון מתהדרים בהם בלי להסס. "עלם ועלמה", "כפתור ופרח", "שיישאר ביננו", "מסיבת גן", "שמיניות באויר" עם כלב בלתי נשכח," מהר יותר גבוה יותר חזק יותר" שמנגינת הפתיחה שלה עוד מהדהדת בלבנו ורבות נוספות. מחקר קטן שהרצנו תוך כדי שעות הצפייה של המארז מוכיח שברוממה אהבו חולצות פסים (בשחור לבן אלא מה) שכיכבו ברוב התכניות, מישראל גוריון שהתמכר להן דרך הריצ'רצ'ים ועד ילדי "שיישאר ביננו".

וגם גילינו שהאלצהיימר היא עדיין לא מנת חלקנו –  לא שכחנו אף רפליקה.

מארז תוכניות ילדוּת "מריצ' ועד רץ'" (אנ.אמ.סי) – 99.90 ש"ח
להשיג בחנויות המוסיקה והספרים, www.nmcunited.co.il

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה