23 בספטמבר, 2020

יוצאים מהכלים

תראו מה מצאנו לכם: מעצבת כלים אלגנטיים ופראיים כאחד, פלוס בשלן אוכל-עילי, שיארגן אתכם עם כל ביס שתרצו, מזלילת צהריים ועד אירוח גורמה פרטי. מי ביקש הקלות בסגר ולא קיבל?

הכלים ומה שבתוכם. מימין: קערות קרמיקה שחורות של MASSA (סטיילינג: תמר גוז'נסקי, צילום: אילונה ריי); משמאל: סטייק עוף וירקות מאודים, "המטבח של מייקל" (צילום: אביב אלבוכר)

רגע לפני שהקטנה חוטפת לכם גם את המסך הזה, היחיד בערך שלא בוקעות ממנו צווחות של "מי לא השתיק מיקרופון?? אמא של בת הבן, תלחצי לו מיוט!" – הנה אנחנו מתקתקים לכם בצ'יק-צ'ק שתי משימות שתוכלו להוריד עוד היום מהראש – 1. לעשות כלים, 2. להכין צהריים. מהסיבה הפשוטה ששני יוצרים מוכשרים שהכרנו, כבר הכי על זה במקומכם. תכירו ותוקירו:

תארזי לנו במאסות. MASSA, עינת רשף (מימין: סטיילינג תמר גוז'נסקי, צילום אילונה ריי)

בעשור הקודם, עבדה עינת רשף בכלל בתחום ההייטק, אבל משהו באצבעות דיגדג ומשך לכיוון יצירתי יותר. עוד בתחילת הדרך, כבר נכנסה לעובי הקורה – ויצרה תמונות גדולות ומיצגים מעץ, אותן שינעה ללקוחות ברחבי העולם. לפני 3 שנים החליטה לנסות חומר ומדיום חדש ואינטימי יותר – גילתה את הפראיות, הטבעיות והתשוקה שיש בחימר, בטון ופורצלן, ופתחה את מותג הכלים היפהפה שלה MASSA. מאז ובכל שבוע היא נוסעת לסטודיו הלימודי של טל שרביט בעמק חפר, שם היא אכן מעמיקה וחופרת, ומתמחה במלאכות וטכניקות עבודה ידניות – כמו אבניים, יצירת תבניות ייחודיות, שיטת ראקו היפנית או עישון (הי, כבר יצא לך לשמוע: "עינת, שרוף!"?). אך במקביל, היא לא מפסיקה לחדש ולעבוד בסטודיו שלה ביפו על על כלים שנעים בין אמנות פונקציונלית, ליצירות שימושיות ליום-יום. יש קערות ראמן מחימר שחור, יש כלים למלח עם בטון המנוקד בבועות אוויר טבעיות, יש כוסות אספרסו וספלים כהים, קערה עמוקה בעלת ארבע רגליים יפות להגשה או לאחסון (מפירות רעננים ועד מערום מטענים), אגרטלי כדור מינאטוריים, קערות עם דופן דקיקה ואלגנטית, ולאחרונה – אפילו קו של כלים "מקומטים", המדמים מרקם של נייר. עינת מספרת שכיוון שכל כלי נעשה בעבודת יד עמלנית וסזיפית – אף פריט אינו זהה לחלוטין לחברו. והכל כל כך יפה ועושה חשק לבשל, לארח, או להגיש לעצמנו סופסוף ארוחה ערוכה דיסנט, כמו שמגיע לנו. זהו, שוברים את הכלים – פעם אחרונה שאנחנו זוללים ערב מהסרוויס-מואנה של הילדים. עינת, תגלזרי לנו במאסות!

MASSA, של עינת רשף – החל מ-60 ש"ח לקערה קטנה
להשיג בחנות האונליין, ובטל' 054.7000299, פרטים באינסטגרם, פייסבוק, ובאתר הרשמי

 

מאמי, מהיום – רק עינת עושה כלים! כלי קרמיקה ובטון בעבודת יד של עינת רשף

 

#2 MICHAEL'S KITCHEN, של מייקל אביב

בתור מי שגדל בבית של ריחות וטעמים מהמטבח המרוקאי, ידע מייקל אביב עוד מילדות שיום יבוא וגם הוא יכרוך בעצמו את הסינר. לפני שני עשורים, נסע ללמוד קולינריה גבוהה בניו יורק, ואף התמחה שם במסעדה האולטרה-נחשבת, The Mercer Kitchen. כשחזר ארצה, עבד בהפקת וניהול אירועי קייטרינג ללקוחות גדולים, כמו גם עבור מסעדת "התרנגול הכחול". אך בשנים האחרונות, ומרגע שנולדו ילדיו בהורות משותפת, החליט להיות נוכח יותר עבור משפחתו, והחל לעשות לביתו ומביתו. מה שהסתדר מצוין עם גל הסגר הראשון, שהוציא ממייקל יצירתיות-על כמו שרק מי שיש לו תשוקה לאוכל ללא גבולות יכול. כך הקים אביב באביב האחרון את "המטבח של מייקל" המציע לכם להזיל ריר ב-3 אופנים: או על תפריט צהריים קליל בנוסח ביתי, המציע מנות בנוסח קציצות עוף או שניצל עם תוספות כיפיות, מאפים בשריים וסלטים קטנים. אפשר להזמין מראש מתפריט מורחב וחגיגי יותר, עם מנות כמו עוף וזיתים בסגנון מרוקאי; כדורי זהב של תפוחי-אדמה ממולאים בבשר; סלקים עם בשר, בצל מקורמל וצנוברים; דלורית עם סילאן ואגוזי מלך בתנור; ועוד סלטים וקינוחים מופלאים. ואפשר גם לתת למייקל להרים את כפפת התנור לחלוטין – ולהציע לכם מנות יצירתיות וקונספטואליות כיד הדימיון והבישול (והציור!) הטובה שלו, שלא חוזרות על עצמן ומתחלפות בהתאם לעונה ולחומרי הגלם. כך שלדבריו הוא לעולם לא קופא על השמרים, תרתי. מי שמצליח לארח דואוז-דייז, יכול גם להזמין מארזים מושלמים לכל פורום שהוא, כמו גם מגשי פירות טרופיים, גבינות, חבילות מיוחדות לזלילה בסופי-השבוע, רטבים ומוצרי מזווה, ובקיצור – כל מה שאנשים מסוגרים ושוקעים מחפשים להיאחז בו, מעכשיו ועד הנחייה חדשה. בואו לבחור איך מייקל מלאך-המטבח מציל אתכם היום.

"המטבח של מייקל" – החל מ-10 ש"ח לסלטים קטנים או מאפי-ביס
להשיג בחנות האונליין ובאתר הרשמי. תפריטים באינסטגרם; פרטים בטל': 053.4000486 ובפייסבוק

 

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה