02 באפריל, 2020

יומני קורונה

תראו מה אירגנו לכם לכבוד החג: שידכנו בין המוני לינקים שימושיים וחינמיים, שמעבירים עוד כמה דקות במדבריות הנצח בבית, לבין פריטים שאנחנו חייבים לעצמנו מסייל פסח MADNESS במרקט. מוגש כשירות לציבור השבוי

ברוח התקופה, כשכולם סביב לומדים להיות יצירתיים ולג'נגל בין משימות (כבר יצא לכם לטגן שניצלים מול חוג זום-בה?) – נאלצנו למצוא דרך לשלב בין 2 המטלות שהכי יושבות עלינו כרגע: איך לעורר מחדש את הפרזיטים שמתעצלים לרדת אפילו לכלוב-בקבוקים (ילדים, זה הכי קרוב למתקן יורודיסני שתראו השנה!); ומצד שני – איך להספיק לנעוץ את סייל פסח MADNESS במרקט, לפני שהוא בורח לנו כמו שליח וולט במדרגות?

ובכן, כיוון שזמן המסך שלנו פוצל לסך כל דיירי הבית, וכיוון שכל גוף שמכבד את עצמו – כיבד אותנו לאחרונה עם הצעות מגוונות להעברת עוד כמה דקות מתות בבית, הצלחנו להרים מצעד פעילויות שמדברות אל כולם, וחינמיות לתקופה – ולצד כל אחת – זיווגנו פריט משלים ונחשק במיוחד מהסייל. הכי ווין-ווין שאפשר. קבלו פרק שני בסדרת לינקורונה – עונת הזוגות:

#1 (בתמונה למעלה):  (בתמונה למעלה): המגזין לילדים "חלבלוב", שחרת מעל דפיו להמיר זמן-מסך לזמן נייר, הכין שלל הפעלות מגניבות להדפסה שתוכלו להוריד וליצור בקלות, כמו טטריס מנייר, לוכדי חלומות, קמרה אובסקורה ועוד.
>> הדפיסו, קפלו וגזרו מעל אחד השטיחים היפהפיים והנעימים של ROOGA, המתמחים בשעם ומציעים אריחי-משחק ומשטחי פעילות 100% אקולוגים. לכו על זה.

#2

corona2

מיזם Think & Drink, המפיק בימים כתיקונם הרצאות מגוונות בברים שונים, העלה 15 הרצאות נבחרות וסרטוני מרצים מובילים, בדף יוטיוב חדש ומרתק.
>> החנות החברתית של עמותת "אחותי" המקדמת סחר הוגן, מציעה מארזי חג שווים עם כל מה שתרצו לזלול בזמן ההרצאה: יין, ליקר פירות, חרוסת או דבש, פירות יבשים מצופים בשוקולד, שמן זית או שוקולד בעבודת יד. תשאירו אחד גם לעצמכם.

#3

corona3

בואו להעמיק בשני מחשבוני התקופה: האחד בוחן עד כמה באמת מותר לכם להרחיק בגבולות 100 המטרים הבטוחים מהכתובת שלכם (זהירות, זה מבאס); השני מחשב כמה ניירות טואלט אתם באמת צריכים, לפי מספר גלילים / ביקורים בשירותים (וזה מעודד!).
>> כדי לתרגל גם עם הקטנים חשיבה מתמטית שכזו, הזמינו את אחד מספרי הפעילויות הרכים שתופרת אינה מרגוליס, המלמדים למנות, להתאים צורות ולאהוב חשבון בדרך מלטפת ורכה. הכי תואם.

 

#4

corona

מרכז LIMI, המתמחה בלמידה ארגונית, הוציא קיט חינמי בנושא מיומנויות לניהול מרחוק. במקביל, מיזם, "קמפוס IL", מציע 3 קורסים פתוחים של האוניברסיטה הפתוחה.
>> הצטיידו בתיק המסמכים השווה של איילת שחר, או בילקוט "הרשל" נחשק וצאו מהצד השני של התקופה מלומדים בתיק-תק.

#5

corona4

אחרי שורת ערבי מערכונים מקוריים וקורעים (איך עוד אין לכם ספיישל בנטפליקס?) – חיברו והעלו חברי "ציפורלה" המוכשרים תוכנית עדכנית ורלבנטית מתמיד – "ציפוקליפסה עכשיו". הכי שיחקתם אותה.
>> מי שכבר חווה עם הציפורלות אי אילו ערבי-פיפי, יודע שתמיד כדאי להצטייד באקסטרה תחתונים יבשים. ואם כבר, אז רק בסט קטיפתי וסקסי גם למידות גדולות, של SARA D.

 

#6

corona0

לא מעט כותבים חיברו יצירות קצרות המתקשרות מה בדיוק קורונה פה, עבור מי שלא מצליח להבין (או להסביר). אפשר להתחיל מהסיפור המשעשע הזה; להיעזר ב"רונה קורונה" (שניהם מסמכי PDF לפתיחה בחלון נפרד) או בסרטון "דרקורונה". לגדולים – מרכז ענב לתרבות, העלה סרטונים מסדרת ערבי "קצר וקולח" בהם שחקנים מקריאים סיפורים קצרים וקלאסים.
>> אבל כדי למצוא כותרים שיישארו אתכם הרבה אחרי שכל זה יחלוף, פנו אל צוות החנות "סיפור פשוט", שיישמח להמליץ מה לשלוח לסבים, לאחיינים ולעצמכם. בתור התחלה – צפו בסרטון המשעשע שהכינו שם, תחת המיזם "סיפורים יכולים להציל". לגמרי.

#7

corona6

מבין כל המוזיאונים שפתחו את שעריהם הווירטואליים במקום הדלתות הסגורות (מוזיאון הרצליה למשל), אלו שפירטנו במקבץ לינקורונה הקודם, או הבינלאומיים שברשימה הזו (כמו גוגנהיים, ד'אורסיי; אופיצי) – הכי דיברו אלינו, ליטרלי, הם סיורי האודיו של מוזיאון תל אביב, שהעלה הדרכות מרתקות תחת כל יצירת מופת מאוסף המוזיאון.
>> באמנות, כמו באמנות, אין דבר שקרין ינקורט-רוטר לא יכולה לאייר. בחרו פוסטר או שניים להשראה, וקבלו אותם עד הבית ממוסגרים כמזכרת אופטימית מהתקופה.

#8

coronew

לא מעט תיאטרות רפטואריים, החליטו לפתוח את האולם לכל העולם, ומעלים מחזות שלמים לצפייה חופשית ותרבותית (עם כל האהבה להצגות שהולכות ב"חתונה ממבט ראשון"). הנה כך למשל ביוטיוב של תיאטרון גשר; או בדף הפייסבוק של תיאטרון חיפה, המעלה בכל ערב ב-21:00 פוסט עם לינק לצפייה במחזה מקורי.
>> עלו על נעלי בית ראויות, משקפי ראייה של "איי-בובס" והבמה כולה שלכם.

#9

corona23

מועדון "צוותא" פתח את הארכיון המיתולוגי שלו ומפרסם ביוטיוב הופעות שלמות של כוורת, שושנה דמארי, שוקולד מנטה מסטיק או הכי מתבקש – שלמה ארצי; ועוד עשרות מופעים נוסטלגיים.
>> התארגנו על זוג רמקולים בניחוח של פעם ובאיכות שכבר אין להשיג היום – מהחנות FIBERS של האספן הכי מבין עניין, אמיר להב, והתענגו על צלילי העבר.

 

#10

corona9

אם אתם יותר בראש של כאן ועכשיו – התחברו בכל ערב מחדש ל"אולפן זאפה" שמארחים את מיטב האמנים בהופעות חיות המועברות בשידור ישיר. דה שואו מאסט גו און, יו נואו.
>>  התארגנו על אאוטפיט רוק'נ'רולי כמו אלו שמעצבת לידור ברלינסקי, מהמותג MULI 1969 היוניסקסי והסקסי, וצאו לסלון לרקוד עם דמעות בעיניים.

#11

corona10

אם גם ככה יוצאת מכולם עכשיו רוח יצירה וצחוקרונה, למה לא לתעל את זה לתחרות "סינמאניה" של סינמטק תל אביב? יוצרים וסטודנטים לקולנוע מוזמנים לשלוח (עד 6.4 ב-12:00) סרטונים בני 2 דקות לפי ההנחיות, לבטא את רוח התקופה ואולי לזכות בפרס.
>> הצופים מוזמנים כבר להצטייד במכשיר פופקורן ביתי וכיפי, ובקערה תואמת ושמחה בעבודת יד של אמנית הקרמיקה רחל פוקס. בהצלחה!

 

#12

corona5

הספרייה התל אביבית הנחשבת, "בית אריאלה", לא מפסיקה לעורר חשק בגדולים ובקטנים לחבור לספרים בכל מצב, בעזרת שלל פוסטים מושקעים בפייסבוק: כמו זה המרכז פודקאסטים ספרותיים מומלצים; רעיונות ספרותיים לתעסוקה; פעילויות מאת מיטב מאיירי ספרי הילדים; או חידונים מאויירים עם גיבורי ספרים; ועוד מגוון חומרי קריאה והאזנה חינמיים. עוד לחובבי ספרות צעירים מחכה גם באתר עיריית תל אביב. אתם אדירים, סימן קריאה!
>> מי שכל זה מעורר לו את ריפלקס הדפדוף – שיסור אל מדפי הספרים הנהדרים של חנות הספרים העצמאית "המגדלור", וידפדף את הבידוד הלאה.

#13

coronanew

אוהבי שפה ומשחקי מילים מוזמנים לצלול אל אתר האקדמיה ללשון עברית ולפצח חידונים בנושאים מציקים כמו "זכר או נקבה?"; "כתיב מלא או חסר?" ועוד.
>> בהמשך ישיר – קלניאית התקשורת שגית כהן פיתחה מגוון משחקי קלפים וטריוויה המוקדשים לשפה העברית. בחנו את עצמכם (ולא את עצמיכם!).

 

#14

corona17

סקרנים צעירים? במקום להטריף את ההורים – גשו אל אנציקלופדיית "אאוריקה", אתר מידע מקיף המעניק תשובות לשאלות בכל תחום שבעולם, בצורה בהירה ומאירת עיניים ומחשבה. כך שבפעם הבאה, במקום להתלונן: "אוף, למה חייבים להתקלח אם אין בית ספר עד מאי?" – פנו למשל אל הערך "למה משמש סירחון" וגלו את סודות העולם.
>> ועדיף חמושים במחברות האישיות של My HeArt שמתאימות לכל מטרה ושרבוט.

#15

coronaab

התזמורת הפילהרמונית הישראלית מפנקת עם שיעורי נגינה פתוחים בזום וקונצרטים מענגים ומרגיעים המועברים בפייסבוק בלייב. כמוה, גם תיאטרון "בולשוי", משדר לראשונה בחינם את "סדרת הזהב" מרפרטואר מופעי הבלט הקלאסי שלו בשידור חי ביוטיוב. עוד יוזמות מוזיקה קלאסית ברשימה שריכז עיתון "הארץ".
>> ולמעמיקים, בחנות היפה של הוצאת אסיה תמצאו מדף שלם של ספרי מחול מודרני משובחים ומעוררים. המתנה המושלמת לגוף ולנפש.

#16

corona14

מכל ההצעות למתכונים ששלחה הגננת כדי שנכין עם הילדים, נתפסנו על אלו שמצלמת ומפיקה ברוב יופי רחל קרוט בבלוג המגרה KRUTIT. רגע לפני שגם את הקמח שוללים לנו, בחרו אם לאפות איתם היום למשל עוגיות M&Ms, שבלולי פיצה, מאפינס גזר ותפוחים – ושלחו לנו ביס.
>> בהמשך ישיר – סטודיו גורדין מציע מבצע על סט יומני אוכל למעקב ורישום מסודר של כל מה שתקענו היום. אוי ואבוי. תארזו לנו משטח.

#17

corona15

דפנה בר יעקב היא עובדת סוציאלית קלינית עם נסיון של 20 שנה בפסיכותרפיה, טיפולים זוגיים והדרכת הורים (עובדת בין השאר עם הסתדרות המורים). בימים אלו, היא מציעה את שירותיה בתעריף מוזל לכל סוגי הטיפולים וההתערבויות ואפילו מאפשרת לקיים 2 פגישות בהתנדבות למשפחות שנקלעו למשבר כלכלי עקב החל"ת הלאומי. פרטים בטל': 052.6994915 או בכתובת dafi70@gmail.com.
>> התארגנו על ספה מזמינה ויפה, כמו זו של "נגיעות מעוצבות", ושימו לב איך הייאוש נעשה יותר נוח.

עוד אלפי פריטים שווים מכל מדף שבעולם – עכשיו בסייל פסח MADNESS במרקט (עד 8.4). מכירים עוד לינקורונה? שתפו בתגובה כאן בתחתית הכתבה. ערבות הדדית איז דה ניו שיט.

2 thoughts on “יומני קורונה

  1. מרמלדה הגיב:

    הנה כמה לינקים שהתקבלו אחרי סגירה הכתבה:
    1. יום המדע הישראלי של משרד המדע והטכנולוגיה יתקיים השנה במתכונת וירטואלית: תוכלו להנות מעשרות פעילויות בנושא מדע וחלל, ניסויים, משחקים אינטקרטיביים והרצאות לכל המשפחה מעשרות מוסדות אקדמיים ומוזיאוני מדע – והכל בחינם. חמישי 2.4.20, 10:00-18:00. באתר: https://go.gov.il/scienceday2020

    2. מועדון G KIDS, של מתחמי G מזמין אתכם למגוון סדנאות יצירה LIVE בעמודי הפייסבוק של המתחמים, מדי יום: https://www.facebook.com/Gyavne

    3. עוד יצירות שאפשר להכין בבית, גם בסרטון הזה, https://www.youtube.com/watch?v=PY4n799RM88&feature=emb_title
    וגם בפוסט היצירתי הזה שמלמד איך לצייר כל חיה שבעולם בעזרת חמשת אצבעות וטוש:
    https://www.facebook.com/100000038774743/posts/3093318694012726/

  2. מרמלדה הגיב:

    והנה עוד לינקים משמחים ששלחתם לנו:
    1. הפתעת ההפתעות לחג: "לשבור את הקרח 2" בצפייה ישירה: https://drive.google.com/file/d/1XWbg19-nERRwt9Iq1FyQ5pkX7l7_sXc5/edit

    2. תנו לילדים לצייר כל דבר עם האצבעות או העכבר וראו איך הציור מתעורר לחיים: https://seoi.net/peni3d/

    3. דב וולס, צייר ואנימטור מוכשר כשד, מציע לצייר לכם ציור משפחתי, בו תוכלו להשתמש כברכה או סתם להפתיע את הסבים. מחיר מיוחד לתקופה זו: ציור של עד שתי דמויות 200 ש"ח וכל דמות נוספת עוד 85 ש"ח, חיות מחמד ללא עלות. שלחו לדב תמונה או התקשרו:0525733045. פרטים נוספים בפייסבוק: https://www.facebook.com/Dovs-portraits-106484771016316/
    או באתר הרשמי והיפהפה https://dovwalles.com

    4. ספרים מוקלטים לשמיעה חופשית: https://merkazruach.nli.org.il/updates-lib

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה