30 באוגוסט, 2010

יום עסל, יום בסל

לוח שנה גסטרונומי עונתי עוזר לנו להבין אילו פירות וירקות שווה לקנות בשוק בכל חודש (רמז: משמשים לריבה כבר פספסתם)

בתור ילדים, כשמושג הזמן היה עדיין עמום בשבילנו– מצאנו סימנים אחרים שיעזרו לנו להתמצא במרחב: שעה למשל עוברת אחרי 2 פרקים של "רחוב סומסום" (ונצח עובר במהלך "ערב חדש"), יום ההולדת סומן בעזרת פרנץ' טוסט עם ריבה על הבוקר, וכמובן –  הקיץ מתחיל עם האבטיח הטעים הראשון (וכמה שיותר גרעינים – יותר טוב) והחורף נפתח רשמית רק כשיש כבר תפוזים בבית. עם השנים וככל שהתבגרנו, למדנו סוף סוף לקרוא שעון ולספור חודשים (וזה לא היה פשוט) אך משהו מהסמליות של כל עונה חלף לו. כיום, כשאפשר להשיג ענבים גם בדצמבר ואת הדובדבנים מותחים עד יוני – קשה לנו לעקוב.

לוח שנה מדליק שהתגלגל לידנו יכול לעזור בעניין. ענבל גלעדי, מעצבת פנים וגרפיקאית, ונעמי אבליוביץ', אדריכלית וגסטרונומית שגם מצלמת וכותבת על אוכל, הכירו במשרד האדריכלים בו עבדו והחליטו לפתוח סטודיו לעיצוב משלהן בשם "נענע" (האותיות הראשונות בשמותיהן), בו יציעו מוצרי נייר המוקדשים לגסטרו-גרפיקה – מושג המאחד את התשוקות של השתיים – עיצוב ואוכל.

 

לוח השנה הגסטרונומי שהן מציעות (בתמונה) מציג בכל עמוד רשימה מלאה של כל הירקות והפירות המתאימים ביותר לעונה, איזו תוצרת נמצאת בשיאה ממש עכשיו, עם אילו פרודוקטים שווה לבשל החודש ולמה כדאי לחכות עוד קצת (לליצ'י באמצע יוני). כך גילינו כי אפשר לאכול אפרסקים עד אוקטובר, שאין מה לחפש תירס באפריל ושסלט טעים של אוגוסט יכלול ארטישוק ירושלמי, דלורית וליים.

 

לכבוד תחילת השנה החדשה, רכשנו לוח אחד למטבח, החלפנו את הישן שקיבלנו מתנה מסוכן הביטוח (סליחה ראובן, זה לא אישי) דפדפנו בצילומי הירקות היפים, נדלקנו על העיצוב הנקי ונתנו לרשימה החודשית של נעמי וענבל לסדר לנו מחדש את החיים: מהיום – קיץ זה קרמבולה, חורף זה אפונה סינית.

לוח שנה גסטרונומי עונתי – החל מ-59 ש"ח (לוח לתלייה על הקיר) ועד 79 ש"ח (לוח שולחני)
להשיג ישירות מהמעצבות –
טל': 050-2872879 (ענבל), 050-2126602 (נעמי), דרך האתר של נעמי או nana.gastrographics@gmail.com, וגם בחנות מוזיאון תל אביב (שדרות שאול המלך 27, תל אביב), "תולעת ספרים" (כיכר רבין 9, תל אביב), "אלהיוגה בנמל" (נמל תל אביב), "באוהאוס" (דיזנגוף 99, תל אביב), "סקטצ'בוק" (טשרניחובסקי 5, תל אביב)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה