03 ביוני, 2010

חלומות רקומים

תנועת "אחותי" וקבוצת אמניות אתיופיות משיקות הערב קולקציית פריטים המשלבים רקמה אתיופית מסורתית. דרך נהדרת להתחיל למלא את ארגז הנדוניה

מרגע שגילינו את מסורת הענקת נדוניה לכלה ביום נישואיה, מיד התחברנו. במקום צ'ק משותף מהמשרד, תחשבו כמה נחמד ומרגש לקבל תיבה גדולה מלאה בכל טוב – מצעים, כריות, סכו"ם ישן, פמוטים וחבילת מרשמלו משפחתית. עם פרוס עונת ההזמנות, החלטנו לארגן עם החבר'ה תיבת נדוניה שכזו לחברה טובה שמתחתנת הקיץ, ולקוות ששמיכת קיץ זוגית תכסה מנה וקינוח.

מקום טוב להתחיל בו הוא הערב בנמל תל אביב, שם יושקו פריטים שנרקמו ידנית והורכבו לכדי קולקציה שלמה, עליה עמלו בשלוש השנים האחרונות תנועת "אחותי – למען נשים בישראל" (בשיתוף בית האופנה Comme Il Faut) ובעיקר קבוצת אמניות אתיופיות ממרכז רקמה "אהטה" ("אחותי" באמהרית) בקריית גת, המשמש לייצור והצגת מוצרי רקמה, קליעת סלים, קדרות ותפירה בטכניקות מסורתיות.

הקולקציה כולה נקראת "בנדלאיי", "יחד" באתיופית, שם המבטא יותר מכל את התהליך שעברה קבוצת הנשים המרשימה הזו, כחלק מפרויקט "נשים יוצרות כלכלה פמיניסטית" שיזמה התנועה הפמיניסטית-מזרחית "אחותי", אשר מאז הקמתה בשנת 2000 בשכונת נווה שאנן בדרום תל אביב, פועלת רבות לקידום פרנסת נשים מאוכלוסיות מוחלשות (ולא, זה שאת עובדת חצי משרה ומרגישה קצת חלושס – לא נחשב). במסגרת הפרויקט למדו המשתתפות כיצד ניתן לשלב בין עיצוב עכשווי ואופנתי לבין אמנות אתיופית עתיקה, והחליטו ליצור שיתוף פעולה בין עולם העסקים לקהילה, לראשונה לא על ידי אירוע תרומה, כי אם מתוך שותפות אמיתית והפקת תוצרים הדדים.

מתוך הקולקציה בחרנו בסט מצעים יפהפה, הכולל סדין זוגי בסיומת גומי ובצבע לבן, 2 ציפיות בעלות רקמה כחולה ונקייה בכל פינה, וציפה גדולה שבארבע פינותיה שולבה אותה רקמה כחולה ובמרכזה שובץ בד פסים תכול. העיצוב תוכנן כמחווה לכלי המיטה הנוסטלגיים מפעם, בהם השמיכה המושקעת והמעוצבת הציצה מבעד ל-"חור" ששולב במרכז הציפה. אם תרצו תוכלו להכניס לארגז הנדוניה שלכם גם תחתיות סירים קלועות, חבקים רקומים לכוסות ומפיות, תיקי חוף עם חישוקים קלועים, שאל משי ועוד.

רונית אלקבץ, שמגיעה במיוחד מפריז, נענתה לאחרונה לכהן כנשיאת תנועת "אחותי", וכל הפריטים יוענקו בהנחה של 10% לכבוד האירוע. מכל זה מסתמן כי אם אי פעם היתה קונטרה (נשית) למונדיאל – היא מתרחשת הערב.  

סט מצעים ברקמה ידנית – 1,590 ש"ח, 10% הנחה על כל הקולקציה יוענקו היום בערב ההשקה (חמישי, 3.6.10, 19:00, "בית בנמל", האנגר 26, נמל תל אביב)
להשיג בחנויות "אחותי סחר הוגן" (תל אביב או אבו גוש) וב-9 סניפי רשת Comme Il Faut ברחבי הארץ

[PSGallery=cbjjlw27u]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה