20 במרץ, 2016

חלום רטוב

"ג'לטריה" שבצפון תל אביב היא סך כל הפנטזיות המתוקות שלנו: מגלידות איטלקיות, דרך קינוחים מושקעים ועד מקרר ארטיקים היסטריים. אל תצבטו אותנו עד החורף הבא

תראו, בעקרון, הבוקר החל באופן רשמי האביב. מה שאומר, שהיינו אמורים להתאבל בסופ"ש על תום העונה האהובה עלינו, להיפרד מעוד שכבת קרדיגן ולהתחיל להרגיע עם בורקס הניחומים. אבל אז, בלי לתכנן, נכנסנו במקרה ל"ג'לטריה", הדבר הכי קרוב שפגשנו למרכז המבקרים של ווילי וונקה. ביקיני, אל תסתכל עלינו.

דמיינו גלידריה-קונדיטוריה וינטג'ית אירופאית, עם ספסל עץ ארוך ושולחנות מוזהבים, מולם ויטרינה עמוסה במיכלי גלידות יפהפיים סגורים, קינוחים היסטריים, מאפים מטריפים, נשיקות-ענק, עוגיות גרנדיוזיות, ארטיקים מהממים, והכל בייצור מקומי שבאמת עוד לא ראיתם. בין לבין, ובכל פינה, תמצאו צנצנות ושקיות הפתעה עם כל ממתק אדום שאפשר לחלום עליו. פייר? אתם לא בסדר.

כל הפנטזיה הזאת ממוקמת בסוף שדרת בתי האוכל של צביקי עשת באזורי חן בצפון תל אביב ("גרקו", "גרינברג", "פיצה"), שהצליח – אחרי מסע של תחקיר בין הגלידריות והקונדיטוריות הכי שוות באיטליה – להקים כאן קנדי-לנד איטלקי אמיתי שמשלים את הביקור במסעדותיו השכנות, ומהווה תפריט מתוקים אולטימטיבי בלייב. יש כאמור מגוון עצום של קינוחים המיוצרים מדי יום – מעוגיית נוטלה, דרך קנולי ריקוטה, קסטה ביתית מצופה, ועד עוגות סמיפרדו מרהיבות. אבל הדובדבן שבסברינה נמצא דווקא בגב המקום, שם ישנו חלון גדול החושף את מכונות ייצור הגלידה המשוכללות, המעניקות בשיטות ארטיזנליות מרקם רך, קרמי וטעם של פעם. מהן עוברות הגלידות המעולות (שעשויות מחומרים טבעיים וטריים בלבד ב-24 טעמים מתחלפים בהתאם לעונה) למיכלים הסגורים כדי לשמור על טמפרטורה אחידה. אגב, על כל כפית שתטעמו מנצח ג'יאקומו שיאבון, שף הגלידות ויצרן ג'לטו עם ניסיון של 30 שנה, שצביקי הכיר בגלידריה שלו בבולוניה, הנחשבת לאחת הטובות בעולם.

הלכנו על חצי-כדור שוקולד לבן קרוקנטלה, וחצי קרם קרמל מלוח (16 ש"ח), חלקנו גם קרמבו ביתי (בציפוי שוקולד מריר וקוקוס קלוי, 10 ש"ח), ופררו רושה בגרסה שאפילו השגריר לא זכה (עם בוטנים וקוקוס מקורמלים במילוי פרלינה וציפוי שוקולד חלב, 12 ש"ח) – ומה נגיד לכם? ככה מתנחמים כשמתחמם. בדרך לקיץ עוצרים פה ולא זזים עד שהגברת השמנה שרה ומבקשת סודה קטן.

Gelateria Grinberg – לתפריט המלא עברו לאתר. עוד תמונות והצצה למקום בעמוד הפייסבוק.
אורי צבי גרינברג 25, אזורי חן, תל אביב, טל' להזמנות ומשלוחים: 03.6703626, ראשון-שבת – 10:00-חצות

 

מי מסתתר מאחורי מיכל מס' אחד? מיכלי הגלידות המיוחדים וקסטות ביתיות של "ג'לטריה"

מי מסתתר מאחורי מיכל מס' אחד? מיכלי הגלידות המיוחדים וקסטות ביתיות של "ג'לטריה"

 

 

אלוהים, זה טוב מדי. ממתקים, עוגות וגלידה בייצור מקומי של ג'לטריה

אלוהים, זה טוב מדי. ממתקים, עוגות וגלידה בייצור מקומי של ג'לטריה

 

 

מאיפה להתחיל? קרמבו ופחזניות של "ג'לטריה"

מאיפה להתחיל? קרמבו ופחזניות של "ג'לטריה"

 

 

ועוד טעימה מכל מה שהולך כאן. Gelateria

ועוד טעימה מכל מה שהולך כאן. Gelateria

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה