30 בינואר, 2019

חלום לים התיכון

מסעדת "אֵייבִּי" החדשה של האחים דוקטור, מגדירה עצמה כמעבדה לתבשילים ושילובי טעמים ים-תיכוניים. ובכן תוצאות הניסוי בידינו, דוקטור: הכי יאמי שאפשר

היום הכנו לכם טיפ מהסרטים, בומבה של הצעה, שאתם מה זה הולכים להודות לנו עליה (מצפים ל-K לייקים בכל רגע): בפעם האחרונה שטסנו לוויקאנד קצרצר בזיל-הזול באירופה, עם כרטיסי טיסה במחירי מקס10, נאלצנו כמובן להתפשר על שעות המראה הזויות וקונקשנים דרך מדינות מומצאות, שאמנם מאריכים קצת את השהות המדומה מחוץ לארץ, אבל מצמצמים מאוד את הפאן. ופתאום, מכיוון החצי השני שלנו הגיעה הברקה שהצילה את כל הסיפתח הרעוע: במקום להניח חצי-ראש בבית, ואז להיגרר לנתב"ג ב-02:00 בעיניים טרוטות, הוחלט לצאת מספיק זמן מראש ולנחות עם המזוודות ראשית בדייט כיפי שיתניע את סוף-השבוע ויכניס לאווירה הרצויה (מוגש כשירות לציבור הנוודים). ואין כרגע מקום שוס יותר להגיע ממנו שתויים לשדה מאשר "אֵייבִּי" – מסעדת-הבר הכמעט-עדיין-חדשה של המסעדנים אסף ויותם דוקטור.

אחרי הצלחות מוכחות עם שיפודיית "האחים", ומטבח "דוק" (אקס ה"קרפצ'יו בר" הראשוני והמעולה שלהם), פתחו בסתיו האחרון האחים המוצלחים עוד מסעדה כיפית, טעימה ונעימה, המוגדרת כמעבדת DOK לבישולים ושילובים ים-תיכוניים. באווירה לא מעונבת אבל גם לא קרחניסטית מדי (אחלה דיל), ישבנו על הבר מול תפריט עשיר ומהודק (ומשתנה בהתאם לחומרי הגלם בשוק ובעונה) המתרכז בעיקר בדגים, פירות ים וירקות טריים מתוצרת הארץ; שמגיעים הנה מחקלאים, יצרנים וייננים מקומיים נהדרים.

היישר מתנור העץ המרשים שבלב המעבדה, הגיעו צלחות הפטרי שבחרנו לחקור, וכולן חזרו לצוות הלבורנטים (המקצועי והאדיב מאוד) בוהקות מליקוקים של נסיינים מרוצים. כמו למשל ארטישוק צלוי ברוטב איולי ובוטרגה (מעדן ביצי דגים ים-תיכונים, 51 ש"ח); סלט עלי ראשד, בצל, פיצוחים, המון צנון ורוטב הדרים (34 ש"ח); או מנת נתחי פורל מחטיבת "נאים / כבושים / מעושנים" בתפריט, שעושנו באופן עדין ומדויק, ואוזנו עם סלט שומר, מנטה ושמיר על קרם פרש (48 ש"ח). לא יודעים מה עם קבוצת הפלסבו, אצלנו התקבלה תוצאה איכותנית ברורה: "יאמי שאתם נופלים".
 
לצד וויסקי וקינוח (יוגורט עם דבש פרחי בר, זעתר וצנוברים), החלפנו עם הברמן המלצות רותחות לקראת היעד הבא שלנו, פלוס זיכרונות מאייבי נתן (שגם על שמו קרויה המסעדה), איש הרדיו ובעל ספינת "קול השלום" ממנה שידר וקרא לפעול למען השלום, תחת הסלוגן המפורסם "From somewhere in the Mediterranean" (המתנוסס על קירות המסעדה). קלע בול לאזימוט ולראש. פינינו את עצמנו בכוח מהבר הטריטוריאלי, גררנו את הטרולי למונית וניסחנו מסקנה מדעית: דוקטורז, הניסוי הצליח – מזרח תיכון חדש זה לא חלום, זה הכי כאן.

מסעדת ABIE – תפריט מתחלף. לינקולן 16, תל אביב, טל': 03.7775161
פתוחים כל ערב (למעט ימי ראשון) החל מהשעה 18:00; פרטים באינסטגרם ובפייסבוק

 

 

 

 

 

 

 

 

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה