02 בינואר, 2012

חיים חדשים

"המדריך לחיים על כדור הארץ" עשוי לגרום גם לטינאייג'ר הכי עקשן להתחיל לחשוב ירוק יותר

היינו בסיור בפארק המחזור – חירייה (ההמלצה המלאה בקרוב). הגענו די מנומנמים (היה לילה קצת לבן) ולא היו לנו ציפיות מיוחדות. אבל אחרי שעה קלה, בעיצומו של הסיור, כבר היינו בהיי רציני. הגענו לתובנות שאלוהים יודע איך לא הגענו אליהן קודם, והרגשנו בעיקר שבא לנו לקחת לשם את כל הילדים ובני הנוער שאנחנו מכירים. אבל עד שנצליח לנייד לשם את כל אהובנו, יש ספר שיכול בהחלט להכניס לאווירה.

ספר חדש, מעוצב ומאוייר בדיוק לדור שגדל על אפליקציות ואייקונים – מבטיח לנסות להחדיר לפחות עובדה ירוקה אחת, שתדריך את הטינאייג'רז (והוריהם) כיצד לחיות בעולם המתכלה והחמום שלנו. דייויד דה רוטשילד, המחבר של "המדריך לחיים על כדור הארץ" הנ"ל, מייסד המיזם Adventure Ecology שנועד להביא לשינוי בהתנהגותנו האקולוגית דרך חינוך, נבחר גם כ"מנהיג עולמי צעיר" על ידי "פורום הכלכלה העולמי", ואף ל"חוקר מבטיח" של נשיונל ג'יאוגרפיק, ובאופן כללי זכה לשם משפחה שעושה חשק להקשיב לו. באמצעות 77 פעולות פשוטות הפזורות בספרו, שלא דורשות מאמץ או זמן ממושך – מסביר דייויד (ואף משכנע) כי במקום לחכות ולסמוך על מקבלי ההחלטות שיעצרו את ההתחממות הגלובאלית וכל מה שיבוא אחריה – כדאי להתחיל לעשות שינויים קטנים בעצמנו, ולעבור להיות חלק מהפתרון במקום הבעיה. כך למשל אם תנתקו את המזגן והטלוויזיה מהחשמל – תוכלו לצמצם את פליטת הפחמן הדו-חמצני של ביתכם ולחסוך חשמל. אם תדאגו לכבות את המחשב בסוף כל יום ולהשתמש בסיכת שדכן אחת פחות – יש מצב לחסוך בפלדה ואנרגיה. אפשר גם לזכור לפתוח חלונות (במקום מזגן), למסור חפצים שאינכם צריכים (במקום לזרוק), לבדוק את לחץ האוויר בצמיגים (במקום להשתמש ביותר דלק), לשלם חשבונות באינטרנט (כדי לחסוך נייר), לקנות תוצרת מקומית (במקום לשנע ייבוא), ואפילו להתקלח בזוגות (סומק קל). בסוף הספר, מספק המחבר הצצה לאפוקליפסה (ברינג איט און, בני המאיה), ומציע אפילו טיפים השרדותיים למקרה שנמצא עצמנו גרים בקרוב במדבר צחיח או במזבלה אחת גדולה. רמז: היצמדו לגמל.

שמנו בינתיים את הספר בחדר השירותים (נקודת שיא הקשב והריכוז בבית) ונתנו לטבע לעשות את שלו. כעבור יומיים, כשראינו את סל הבקבוקים בבית מתחיל להתמלא, ידענו שהטבע כבר לא לבד.

הספר "המדריך לחיים על כדור הארץ" מאת דיוויד דה רוטשילד (איורים: קווין קול, תרגום: יעל אכמון, עיצוב: סטודיו צרפתי חדד-טל בוניאל, הוצאת גורדון ספרים, 159 עמ') – 84 ש"ח
להשיג בחנויות ואתרי הספרים ברחבי הארץ

[PSGallery=9lgep4i22n]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה