20 במרץ, 2007

חומר משובח

בזמם שאתם אורזים לחופשת הפסח - הרשו לנו להציע פירור קטן ומענס מספרה עטור השבחים של תמר גלבץ "מקופלת"

תמר גלבץ לא מפחדת מקוראיה. בלשון חדה כתער היא מפרטת בספרה "מקופלת", את תהליך הפרידה הכואב מבן זוגה. הספר כבר זכה להרבה כבוד מאז יצא למדפים. המבקרים התפעלו והקוראים החזיקו אותו יותר מחודשיים ברשימת רבי המכר. בצדק.

גלבץ, גם ברגעיה המרים ביותר, אינה שוכחת מתי היה טוב, ואיך בדיוק. דווקא עכשיו, כשתכנון חופשות הפסח נמצא בשיאו, חשבנו שנכון לגרות אתכם בציטוט המתאר את תחילתה של ארוחת הערב, רום סרוויס, שאוכלים גיבורי הספר בחופשת הפסח, במלון הכי יפה בכרתים. בבקשה.

"..והשאר מחול מודרני פינה באוש לא פחות. שני מלצרים מעומלנים. עגלת שירות חדרים. מפיות בוהקות שטבעות איזמרגדיות חובקות את מותניהן, צלחות סרוויס צדפיות ששוליהן חרס עתיק, סכו"מי כסף, זר חבצלות מים, כוסות יין דקות גיזרה…והשמש יורדת נפרדת בייסורים משמי הטורקיז בפאתי המנזר הצלבני שממול…ושני העמלנים המעומלנים מחליפים ביניהם מלמולים בשפת האלים.. ואז מניחים את טסי הכסף הענקיים… הכמהין הקרפצ'יו הפרמזן העגבניות לחות ויבשות, שמני הזית והגבינות, עלי התרד והרוקט, זיתי הטאסוס והלחמניות הלבושות שמלות נצנצים שחורים עטויות תחרת קצח.."
(עמוד 19)

אז לפני שאתם רצים למקרר לתפוס משהו, תרשמו לכם בצד, לקחת את "מקופלת" כחומר קריאה מענג לחופשת הפסח. בטח אם אתם נוסעים ליוון. או לגליל. או לכל מקום.

הספר "מקופלת" (הוצאת חרגול) – 79 ש"ח (מחיר מומלץ)
להשיג בחנויות הספרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה