23 באוגוסט, 2010

חומות חימר

גם כשהמורים ניסו להוריד אותה מזה – לא ויתרה ויוי מוהר-צידון והלכה בענק על עיצוב ויצירה של כלי קרמיקה יפהפיים. מזלנו

קרה לכם פעם שכולם ניסו לרמוז לכם ללכת בכיוון אחד, אבל אתם דווקא התעקשתם על השני, ויצאתם מלכים? לנו למשל זה קרה אתמול: כל המוכרים בגלידריה ניסו לשכנע אותנו לא לקחת שוקולד מריר עם פבלובה – ובכל זאת יצא מדהים. מזל גדול שלאמנית כלי הקרמיקה ויוי מוהר-צידון, קרה דבר דומה וגורלי מעט יותר.

 

בתור מי שלמדה ב"מדרשה לאמנויות" לפני עשרים שנה, נזכרת ויוי איך נחשבה אז מיומנות הפיסול בקרמיקה לתחום מוקצה בעולם האמנות, וכמעט כל המורים עודדו את התלמידים שלא ללכת בכיוון הזה. לאחר שסיימה את לימודיה, הרגישה ויוי איך בכל זאת היא נמשכת דווקא לעיסוק בחרס ובחימר ובחרה למרות הכול ללכת נגד הזרם.

 

מאז, ממשיכה ויוי ללמוד אך בעיקר יוצרת בכישרון רב ומוכרת מביתה כלים יפים ושימושיים, כמו קדרות, קנקנים, ספלים, קופסאות ואפילו מערכת כלים שלמה לתה – שעשויים כולם כאמור מקרמיקה אך בגוונים וגימורים שונים. ויוי מספרת ששריפת החרס בתנורים השונים שהיא מחזיקה (גז או חשמל) מעניקה לגלזורה – החומר המבריק איתו צובעים ועוטפים את הכלים – אופי מעניין וצבע אחר בכל פעם.

 

לכבוד החג המתקרב תפסנו אצל ויוי קערת פירות גדולה וחומה מבחוץ עם גימור טורקיז מבריק מבפנים – בשביל המארחת, ועוד אחת תואמת לה בעלת פתח א-סימטרי –  בשבילנו (בתמונה).

והנה כלל יסוד לתקופת החגים: זה לגמרי מקובל לקנות גם לעצמכם את אותה מתנה שקניתם לחמותכם. אף אחד לא צריך לדעת מזה.

כלי קרמיקה – מחירים לדוגמא: ספל – 45 ש"ח, קערת "ירח" א-סימטרית – 50-70 ש"ח, קערת פירות גדולה – 80-120 ש"ח (את הכלים ניתן להכניס למדיח ולתנור בישול)
להשיג אצל ויוי מוהר-צידון במכירת בית פתוח, 27-28.08.10, 10:00-20:00, העלייה השנייה 2, אזוּר, או בתיאום מראש בטל': 03-5590624

[PSGallery=1by1lfabc8]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה