14 ביולי, 2010

חום גבוה

אם יש לכם חבר שחוגג יומולדת בקיץ ולא מפסיק להתבכיין על זה עוד מימי החופש הגדול, קחו אותו כמתנה לצלול לתוך תפריט "Summer 2010" של "הרברט סמואל". אין סיכוי שתצטרכו כרטיס החלפה

חברה טובה למדי, שיום ההולדת שלה חל באמצע יולי, אוהבת לחזור בכל שנה על אותן טרוניות שחוקות של ילידי החופש הגדול: על איך אף פעם לא צ'ופרה בניידת בלונים עצומה בבית הספר, על כמה זה עלוב לחגוג עם כל החנונים שנרשמו לקייטנה, וכמובן – על כמה חשוב לספור 9 חודשים מראש, כדי לוודא שהאסון הקלנדרי הזה לא יקרה יותר לאף אחד אחר.

כדי להשתיק את הגברת אחת ולתמיד, ולהוכיח לה כמה כיף לחגוג דווקא עכשיו, לקחנו אותה יד ביד אל לתוך תפריט קיץ 2010 של המסעדה "הרברט סמואל" המשובחת (בתמונה). יונתן רושפלד הפליא גם העונה בהרכבת תפריט מהמם, שאמנם מכיל מנות המתחלפות באופן תדיר, אבל אחרי שטעמנו שלוש מהן (איזה טעמנו? ליקקנו את השולחן) אנחנו די חותמים על כך שכל יום – הוא יום טוב לאכול מכל מה שיונתן מכין.

פתחנו את הערב עם מחבת פירות ים אלוהית (78 ש"ח כטאפאס, אפשר להזמין גם כראשונה) שהכילה שרימפס וקלאמרי טריים על בסיס חלב קוקוס עם אפונה וניוקי המיוצר במקום – שגם סלסלת לחמי הבית שהטבענו בה (18 ש"ח)  לא הספיקה לנו כדי למצות את כל הטוב הזה.

לפני שהתאוששנו, נחת על השולחן סטייק טי-בון "זנזיבר" עגל חלב (158 ש"ח ל-500 גרם), כשפרוסות הסינטה כבר חיכו לנו חתוכות למניפה עסיסית והצד של הפילה עדיין על העצם. לצידו על המשטח הלוהט מצאנו גזר מבושל, קלחת קטנטנה שהכילה רוטב תפוזים ומיסו לבן, וגם פירה שורשים (סלרי, בטטה, מרווה ובצל) טעים טעים. לקינוח חלקנו שלושה כדורי קדאיף ממולאים בקרם קוקוס עם פיסטוק, שהוגשו על סלט פירות קייצי ברוטב קוקוס עם גלידת קולפי (38 ש"ח) – שנקרא "הבית של פיסטוק" ובאמת עשה חשק לעבור לגור בתוכו, עם דודלי או בלעדיו. את כל התענוג הזה ליוו קראף יין "קצרין" לבן ומתוק וקוקטייל אבטיח ולואיזה מרענן במיוחד (42 ש"ח).

יצאנו מרחפים, נשבענו לחזור לפני שיתקרר, ותודה לאל שעוד יש מתנות בעולם שלא מגיעות עם כרטיס החלפה.

תפריט קיץ 2010 – המנות והמחירים מתחלפים בהתאם לחומרי הגלם העונתיים
לפרטים נוספים והזמנת מקום – "הרברט סמואל", קויפמן 6 (בית גיבור), תל אביב, טל': 03-5166516

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה