25 במאי, 2011

חוויה מלכותית

בבייג'ינג, במקום שבו שכן פעם מקדש סיני עתיק, תמצאו כעת מסעדה מצוינת ולא פחות מפוארת. אורי בנדורי מוביל אתכם אל דרך המלך

בסין היה פעם קיסר (באנגלית זה נשמע יותר טוב – Emperor). מתברר שבמשך 400 שנה (עד תחילת המאה העשרים) נהגו הסינים להתפלל במקדש האדמה שנמצא מאחורי העיר האסורה בבייג'ינג. זה היה כנראה תהליך ארוך, כי בסופו הם היו הולכים לגן שליד לנוח ובעיקר לאכול. עברו 90 שנה מאז שאזלו הקיסרים, והסינים קצת נרגעו מהקומוניזם, והקימו באותו מקום מסעדה מפוארת הנקראת באופן מפתיע  The Imperial House השייך ל- Noble Club (זה אנחנו). היא נמצאת בתוך גן ציבורי יפהפה, שמקיף אגם וצופה על המקדשים שבעורפה של העיר האסורה (מצפון). ניתן לטייל לפני הארוחה יחד עם הזוגות הסינים הבאים לשאוף קצת רומנטיקה, בלב מפלצת הבטון – הלא היא בייג'ינג.

המקום מפואר מאוד ונפתח ממש לא מזמן, כך שהיה די ריק. זה באמת נראה כמו מקום קיסרי, ויחסית לא קיטשי מדי. הכול ענקי, כולל תקרה גבוהה במיוחד. האוכל מעט יותר מוזר ממסעדה סינית רגילה, ומורגש שהחומרים מצוינים. חלק מאד טעים וחלק תלוי בכמה אתה אוהב את המטבח המקומי (אני לא תמיד). הצטיינו המנות הקרות של בשר ופטריות חתוכים, וגרסה מקומית לדג הפוגו היפני הרעיל (יש להם רישיון להכין את זה). היתה גם הברקה בדמות מתאבן – גרעינים לבנים (שהם למעשה גרעיני דלעת) אשר הושרו במלח תה ירוק – והתגלו כטעימים ביותר. המנות מוגשות בפאר רב, על גבול המוזר (כמו שתראו בתמונות) ולרוב בתוך פסלים של נשים מקרמיקה לבנה עם ביגוד מכסף או זהב, כך שהאוכל נראה כמעט רק כקישוט לכלי. השירות (במיוחד עקב דלילות התפוסה) קשוב עד כדי מציק – יש לשים לב שלא לוקחים לך את האוכל אם הפסקת ללעוס לרגע.

המחיר מזעזע, במיוחד אם תזמינו בקבוק יקר של היין הצהוב החם שלהם (הגרסה המקומית המצוינת לסאקה היפני). לסיכום – מדובר פה בחוויה הרבה יותר מיוחדת מטעימה, אבל המסעדה שווה ביקור – אם תרשו זאת לעצמכם.

מסעדת The Imperial House בבייג'ינג – www.club16.cn
no. B16, Hepingli Street, Dongcheng District, Beijing

China
Tel: +86 10 642281188

מלצר, יש לי בתולת ים במרק. מתאבן גרעינים לבנים במסעדת The Imperial House

 

 

זה כלום לעומת הסרוויס שירשנו מסבתא. מסעדת The Imperial House

 

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה