09 ביוני, 2014

חג הספרים הגדול

עטרה אופק פותחת את שבוע הספר עם שלוש המלצות למבוגרים. סוגרים את ערוץ 26 לרגע ושוקעים במשהו ראוי באמת

לכבוד שבוע הספר, שלוש המלצות קצרצרות על ספרי מבוגרים – אחד שקראתי בעצמי ועוד שניים שהלהיבו את אמא שלי החמודה:

#1
אולי אני בובה על חוט

"משחק" הוא ספר מתח שוודי נחמד, כתוב היטב, שלוכד את הקורא כבר מהמשפט הראשון. גיבור הספר, לוזר סטלן וקל דעת, מוצא טלפון נייד חדיש ברכבת הפרוורית, וכשהוא בודק אותו מופיעה על הצג הזמנה למשחק עם שתי אופציות – כן ולא. מרגע שהוא מקיש "כן", חייו משתנים ומסתבכים לבלי הכר. אמנם לא מדובר בברנש מהסוג שקורא ממוצע ייקשר אליו רגשית או יפתח כלפיו אמפתיה מיוחדת, אבל טלטולי העלילה מעוררים סקרנות לדעת איך כל זה ייגמר. לצד הגיבור מככבת אחותו השוטרת, טיפוס קצת יותר מעורר אהדה, שגם חייה נקלעים לבלגן בעקבות ההרפתקה המפוקפקת של אחיה. הספר, ראשון בטרילוגיה, זכה בפרס האקדמיה השוודית לספרות מתח והפך לרב-מכר; קשה לומר שהוא עמוק במיוחד, אבל בהחלט מומלץ להריגת זמן בטיסה, נניח. אם גם אתם משתעשעים לפעמים בהזיות פרנואידיות – מה אם אנחנו בעצם כלי משחק בידיו של מישהו עלום, שעוקב אחרינו ומפעיל אותנו בחוטים סמויים, בלי שנדע? – הקריאה תעניק לכם שעה של קורת רוח.

"משחק" מאת אנדרס דה לה מוטה (מאנגלית: הדסה הנדלר, הוצאת כתר, 334 עמ'), 61.20 ש"ח באתר ההוצאה, במקום 68 ש"ח מחיר מלא

#2
ואת אמא שלך גם

 

 

יומנו היקר, שלום. "אור קדומים" - ג'ון באנוויל

בינה אופק קראה וממליצה:

"השם של הספר מטעה, כי נדמה שמדובר בסיפור היסטורי כללי, אבל זהו סיפור פרטי מאוד – כולו הרהורים וזיכרונות אישיים, כתובים ברגישות מופלאה ובפתיחות מדהימה. זהו סיפורו של שחקן מזדקן, החולק עם הקורא מונולוג ארוך ומרתק של זיכרונותיו, מאז היה נער צעיר וניהל רומן עם אמא של חברו הטוב, והוא משתמש לשם כך בדימויים מבריקים מן העולם הסובב אותו ואותנו. לא אוסיף פרטים, כי קשה לקרוע פיסות מתוך הפאזל המקסים הזה בלי לקלקל. התרגום ממש מצוין, וניכר שהמתרגם אהב מאוד את הספר. כשלעצמי, הייתי קוראת לספר בעברית 'פרקים מן האור הגנוז'. תענוג אמיתי."

"אור קדומים" מאת ג'ון באנוויל (מאנגלית: גיל שמר, הוצאת ידיעות ספרים/ ספרי חמד, 260 עמ'), 61.20 ש"ח באתר ההוצאה, במקום 68 ש"ח מחיר מלא

#3
על קשרים ושקרים

להתיר את הפלונטר. "האיש מסין" - הנינג מנקל

ועוד אחד מאמא:

"אני לא אוהבת לקרוא מותחנים, והסופר הזה הוא מלך במותחנים, אז התחלתי אותו רק מתוך סקרנות, אבל בהמשך כבר נסחפתי כהוגן. המיוחד בספר הזה הוא לאו דווקא המתח, כי אם מה שלמדתי ממנו על העולם – על יחסי הכוחות בין מדינות, על עוצמת השלטון ועל השתלטותה של מעצמת סין על אפריקה, למשל. על חולשתו של הצודק, ועל משפט הצדק שפשט רגל. כאילו הורם המסך מעל מסכת הקשרים והשקרים הנסתרת מעינינו, ובעצם מניעה את העולם. מנקל בונה כאן סבך עלילתי מורכב ואז מתיר אותו בחוכמה ובידענות, מן הסתם בעקבות תחקיר פוליטי יסודי וחריף. העברית טובה וקולחת, אבל העריכה הלשונית הותירה כמה מוקשים קטנטנים. בתום הקריאה יצאתי קצת יותר מבינה וקצת יותר מפוחדת. ממליצה בחום."

עוד פרטים על הספר + פרק ראשון לטעימה כאן.

"האיש מסין" מאת הנינג מנקל (משוודית: רות שפירא, הוצ' כתר, 507 עמ'), 61.20 ש"ח באתר ההוצאה, במקום 68 ש"ח מחיר מלא

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה