01 בספטמבר, 2010

לחיי ספטמבר

קמנו הבוקר עם כוחות מחודשים, זרקנו את הילדים בכיתות וטסנו למשרד בשאגות שמחה לחגוג את ה-1 בספטמבר עם בקבוק יין של "יקב אגמון"

זהו. הילדים הופקדו הבוקר בבתי הספר (שלא לומר נזרקו תוך כדי נסיעה) ואנחנו סוף סוף יכולים להתפנות לעיסוקים שלא קשורים בעולמה של רינת, קפיצות על הספה ותחרויות אקסטרים כמו זריקת חביתות על הקיר. אז לכבוד כל ההורים שחזרו הבוקר לתפקוד מלא, החלטנו לפתוח בקבוק יין מיקב חדש וצעיר, שקיבלנו לא מזמן במתנה ממכרה וחיכה בשקט לזמן שלו.

הבקבוק מסדרת קברנה סוביניון משובחת, שייך ל-"יקב אגמון", שהוקם ב-2006 על ידי עדי מזרחי ואיציק אלמן במבנה קטן בתוך קיבוץ מענית, שבאזור פרדס חנה-כרכור. עדי שמגיע ממשפחה שהחזיקה כרמים בזיכרון יעקב, גדל כל חייו מוקף בענבים ובאהבה ליין, וכשנמכרו לבסוף אדמות המשפחה – החליטו שני החברים להקים יחד יקב שיוקדש להפקת יין אדום מענבי אזור כרמי יוסף ועמיקם.

תהליך הייצור ביקב הקטן והמשפחתי מכוון מראש לכמויות קטנות ונעשה כולו באופן ידני, כולל בצירת הענבים. לאחר חודשים רבים של הצללה, יישון בחביות עץ צרפתיות ובבקבוקים – מוצעים מדי שנה 3500 בקבוקי יין טעימים מסוג בלנד, מרלו, שירז ועוד – למכירה בלעדית ביקב, אליו מגיעים בדרך כלל על פי שמועות מפה לאוזן (או בהתברברות בדרך לצימר).

אחרי שטעמנו את "אגמון-קברנה סוביניון 2007", שהתגלה כעשיר, מתקתק, ובעל נוכחות חזקה, הבטחנו לעצמנו להגיע ליקב מהר ולקנות ארגז למשפחה לפני שייגמר. מחר בערב (2.9.10) יושק מבנה היקב החדש, שעבר לא מזמן אל מחוץ לקיבוץ מענית, ומציע כיום גם בר-יין עם תפריט חטיפים חמים וקרים, סיורים מודרכים, חדר לאירועים קטנים (עד 40 אנשים) וחנות למכירת מותגי יינות נוספים ומוצרים שכיף לזלול על הדרך – כמו גבינות, דבש, קונפיטורות ושוקולד.

אז נכון, קצת לא נעים לחגוג על חשבון הדרדסים המבואסים שיחזרו היום עם שיעורי בית חדשים (בשבילכם, אגב). אבל כדי לשרוד את החופש הבא, אין ברירה אלא להחביא כמה בקבוקי מרלו במזווה או במגירה התחתונה במשרד. כן, זו שכבר עמוסה ברסקיו רמדי, סוכריות וטוויסטים.

בקבוק יין "אגמון קברנה סוביניון 2007" – 109 ש"ח
להשיג ב"יקב אגמון", על יד קיבוץ מענית (באזור פרדס-חנה-כרכור), לפרטים נוספים, מפת הגעה ושעות פתיחה – www.yekevagmon.co.il

 

*כניסה לערב טעימות והשקה חגיגי – 20 ש"ח (כולל טעימות של "אגמון קברנה סוביניון 2007" ושל יינות "Mersch" מאוסטרליה)
מחר, חמישי, 02.09.10, בשעה 20:00, יש להירשם מראש –
טל': 050-8866268 (עדי), yekevagmon@gmail.com

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה