11 בנובמבר, 2019

חגיגה נחמדת

מרב שפר היימן, שחקנית, במאית ומחזאית תיאטרון, מפעילה ימי הולדת מושקעים, מצחיקים ובראש אחר, שיגרמו לילדים להתאהב בה ובעולם הבמה ברגע. מהיום, אין אין אין חגיגה - בלי בלי בלי הצגה

איפה אתם ממוקמים על קשת ימי-הולדת לילדים, בטווח שבין "לא מגלים לו שהתאריך נפל על כיפור ומציינים בגן עם כל ילידי אפריל" לבין "סוגרים חצי שנה מראש את חוות רונית בהפקת מיכל הקטנה"? לא בשביל משהו, פשוט בכל שנה, אנחנו איכשהו נתקעים עם מכפלת של 7 איוונטים על כל וולד (בחיק המשפחה / בחיק החברים / בחיק הסבתות / בחיק הפלגאין), או בחיפושים קדחתניים אחר קוסם-אקרובט-ליצן-שף-מאפרת-מעצבת-בלונים-פרוזן. ובכן, הפעם אנחנו לא מתבלבלים ומתקשרים מראש למרב שפר היימן, אשפית חגיגות הולדת בראש אחר, שמפגישה את עולם התיאטרון עם הקהל הכי אמיתי ונוכח. והקסם פשוט קורה, לא צריך שום שפן בכובע.
 
מרב היא שחקנית, במאית, מחזאית ומורה לתיאטרון, שפנתה בתחילת הדרך ללימודי פסיכודרמה וגילתה להפתעתה – תוך כדי חובת העברת שיעורי תיאטרון בבתי ספר – שעולם הילדים הוא בדיוק כוס הפטל שלה. בהמשך כשהפכה לאמא בעצמה, ונחשפה למפעילי ימי הולדת קולניים או חפיפניקים מדי – ידעה בליבה שאפשר ורצוי לעשות את זה אחרת, ליצור חווייה שתשאיר טעם מיוחד מהיום שלהם, בכל גיל ושנה.

כך החלה לכתוב הצגה לילדים, עם תפאורה וסטים שתפרה חברתה גילי אזולאי (מ-Julliett); תלבושות מדהימות שיצרה שרון ענתבי (מ-Two Dots); ובליווי מוזיקה קלאסית, ג'אז וכל סגנון שלא תצפו לשמוע במסיבות כיתה – נולדה הפעלה מושקעת, מתוקה וחכמה, מלאת קסם והומור, שרצה בהצלחה כבר 9 שנים, בכמה גרסאות שכתבה מרב בהתאמה לקהל החוגגים, תחת השם "במבינה" ("ילדה" באיטלקית, וגם שילוב שבין 'במה' ו'בינה').
 
בחלק הראשון – מרב תציג את הדמויות ועלילת ההצגה שבחרתם (יום הולדת קרקסי או ביער; בעקבות צ'ארלי צ'אפלין או מסיבת פיג'מות לאור ירח נעלם, ועוד), ותעביר בלי שתרגישו מושגי בסיס כמו התחלה-אמצע-סוף, קונפליקט ואמצעי מבע. בחלק השני, הילדים מצטרפים לחגיגה עם משחקי תיאטרון מהנים, פרועים וזורמים, מקדמים את העלילה בחופשיות ועושים הרבה כיף על הבמה. כך שגם מי שלא חולם להיות איתי טיראן – ימצא את עצמו מתעמק, נסחף בסיפור, והכי חשוב – משתף פעולה עם החברים ולומד להיות, ובכן, שחקן-קבוצה. והתוצאה מצחיקה, איכותית, משחקית ומשתנה בכל קאסט וקהל מחדש. כמו הדבר האמיתי.
 
בפסח שעבר, לאחר שזכתה עם בן זוגה, יואב היימן, בפסטיבל חיפה להצגות ילדים (הוא על הכתיבה והיא בציון לשבח על בימוי ההצגה "פומי הטפיר שאיש לא מכיר", שנכנסה לסל התרבות), היא מביימת איתו בימים אלו גם הצגת-מבוגרים, עומלת על סטנדאפ לילדים ומחדשת את רפטואר ההפעלות. בקיצור, ובמיוחד לקראת עונת החגיגות החורפיות בבית – מבחינתנו? כל העולם במבינה.

הפעלת ימי הולדת "במבינה" – שעתיים, לעד 35 ילדים, גילאי 4-7 (הפעלת "צ'ארלי צ'פלין" מתאימה לחגיגות בפנים עם חיבור למסך/ מקרן, לכיתות א'-ג')
לפרטים – מרב שפר היימן – 052.3772766, פייסבוק

bamaina 

 

bambina2

 

אם כבר רק פעם בשנה - אז שיהיה ככה. ימי הולדת של "במבינה", מרב שפר היימן

אם כבר רק פעם בשנה – אז שיהיה ככה. ימי הולדת של "במבינה", מרב שפר היימן

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה