25 באפריל, 2010

שניים סוכר

עופרה מנור משבחת את ההצגה המתוקה "5 קילו סוכר" ובעיקר את ייצוג הקשר הבן דורי שמנוסח בה בצורה מרגשת ופואטית

מסתמן שתיאטרון הוא הז'אנר האמנותי הכי שנוי במחלוקת: יש את אלה שמכורים להצגה החיה, לנשימות השחקנים, למחיאות הכפיים ולמינגלינג בפואייה ויש את אלה שרוצים להיעלם, נבוכים מהאינטימיות ומתגעגעים לפרסומות בטלוויזיה. עופרה מנור, שגדלה בתיאטרון ונמנית כמובן על הקבוצה הראשונה, מצאה עצמה לאחרונה מרותקת להצגה מקורית וצעירה שהותירה בה רושם עז. ההצגה "5 קילו סוכר" שעלתה כחלק מפרויקט "הסטארט-אפים של תיאטרון גשר", עוסקת אמנם בשאלות של זהות אישית וקולקטיבית ביחס לשואה, אבל את עופרה משך דווקא החיבור שבין הדורות.

"זה סיפור מטורף ומצחיק על בחור תל אביבי, דור שלישי לניצולי שואה, שסבא שלו שמת לפני כמה שנים חוזר פתאום לחייו בדרך מטאפיזית ומיוחדת ומבקש ממנו לשנות עובדה אחת בספר שעומד להתפרסם – בכל מחיר (והמחיר מפתיע ועליז במיוחד)" מספרת עופרה, "אבל מה שנגע לי ללב הוא דווקא נושא החיבורים: ראשית בין במאי ותיק (יבגני אריה) עם קאסט של שחקנים צעירים ונהדרים המגלמים דמויות משעשעות ושנונות, ושנית בין סבא לנכד, חיבור שדיבר אליי מיד. ההצגה מרעננת ושונה, מתמודדת עם השואה בצורה חדשה ונועזת אבל הסיפור האישי שבה – הוא האלמנט החזק ביותר בעיניי. אני קשורה מאוד להוריי, גדלתי בתיאטרון והופעתי עם אבי בהצגות, ולכן כנראה הזדהיתי ונתפסתי חזק עם הקשר הבין-דורי שמועבר במחזה"

עכשיו, תוסיפו לזה את הכתיבה המוקומנטרית, את הסצינות הנועזות והסקסיות, את המסע שהחל בביאליסטוק, עבר דרך כיכר דיזנגוף והגיע עד למיטה של מרצה הומו ליהדות – והרי לכם תירוץ מוצלח לבלות ערב הזוי עם סבא וסבתא.

המחזה המקורי "5 קילו סוכר" מאת גור קורן ובבימויו של יבגני אריה (משתתפים: ציון אשכנזי, רונית בקרמן, יובל ינאי, נועה קולר וגור קורן, בתפקיד עצמו) – 120 ש"ח (הצגה הבאה ב- 28.5)
האנגר גשר, רח' אילת 11, תל אביב, טל': 03-5157000, 03-5160338 (בערב ההצגה)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה