14 בדצמבר, 2017

זמן סוכר

מותג הפרימיום הצרפתי Cruzilles מתמחה מאז 1880 ביייצור פירות וירקות מסוכרים, ממתקי ערמונים וג'לי פירות גורמה. או בקיצור, מרמלדה מישהו?

מרגישים שקצת חסר לכם מתוק? כבר המון זמן שלא נשנשתם איזה משהו מסוכר? מבינים אתכם. גם אצלנו עוד שניה נפילת אינסולין. אז הנה, מהר מהר, זה מה שהוורידים שלכם חייבים כרגע:

מותג הגורמה הצרפתי הוותיק Cruzilles ("קרוזיל", טעים מאוד להכיר), מתמחה מאז 1880 בענף החביב עלינו מסיבות מובנות – מרמלדות. אבל תשכחו מאלו במראה סקוטצ' זרחני שקונים במשקל ליד הפסטרמות. פה מדובר בממתקי פרימיום של פירות וירקות מסוכרים בעבודת יד, מסוגים ומינים שאפילו לא חשבתם לרגע להגיש כקינוח (או אפרטיף). יש פרוסות ליים מסוכרות, פרוסות תפוז דם, רצועות יוזו, סלרי בר, מחיות של תפוז ברגמוט ולימון, מיקס פירות לאפייה ומחלקת מוצרי ערמונים שווה (כבר מהשם יש לנו חולשה בשיניים – CRÈME DE MARRONS CONFITS). אבל אנחנו פה בשביל מארזי קוביות מופלאות מג'לי פירות מעולים, או בשמם המקצועי PATES DE FRUITS. ובתרגום גנרי: מרמלדה. והכל טעים, נגיס, נמס או מעקצץ, מר-מתוק, מרים את האוממי ומלמד מחדש איך מרמלדה צריכה להרגיש על הלשון.

חומרי הגלם נבחרים בקפידה כמובן, עוברים שימור ייחודי והקפאה בטכנולוגיות חדשניות, לאחר מכן הרתחה בסוכר, ולבסוף קירור נוסף. הליך שמבטיח שמירה על הערכים התזונתיים של הפרי או הירק, על טעמו ולעיתים – על צורתו המקורית. כך למשל, מי שאמיץ מוזמן לנסות פלפל אדום חריף בשלמותו שעבר את הליך השימור והסיכור הקרוזילי, עד שהפך ליצירת אמנות מבריקה שבא למסגר.

החברה המשפחתית הזו, הממוקמת במרכז צרפת, נחשבת כבר שנים כמובילה בתחום ומספקת מרמלדות לקונדיטוריות, חנויות מתמחות וללקוחות פרטיים. משהו בסביבות 4,000 מכורים ברחבי העולם. וכאן מגיע הניוז: מהיום אתם יכולים להיות בקלות ה-4,001! גולן תשבי, מבעלי "יקב תשבי", שמציע מיני נשנושי גורמה שמשתלבים בול עם היין (כמו מוצרי השוקולד המקצועי-עילי "ולרונה"), שם לב לאחרונה לחוסר בארץ במוצרי הפירות המסוכרים (רגע, גומי בצורת דובדבן לא נחשב?) והחליט לייבא הנה את כל הבון-טון הזה. עונג.

ובכן, לאירוח הבא, אם אסרו עליכם להביא עוד קופסת סופגניות או מגש לטקעס – לכו על הברירה הטבעית. מירי בלקין, זה נספר לנו כירוקים או ארוחת ביניים?
     
ממתקי Cruzilles – מארז מרמלדות מהודר – 83 ש"ח; פירות וירקות מסוכרים – 24-26 ש"ח ל-100 גר'.
להשיג במרכז המבקרים של יקב תשבי, טל': 04.6380434; ובנקודות נבחרות – "פורטו וינו" (יורדי הסירה 2, ת"א), קליית "חממה" (שרונה מרקט, וכפ"ס), ממלכת האופים (בצפון), ועוד חנויות בהמשך. ניתן להזמין לחנויות מתמחות העובדות עם יקב תשבי

 

 

 

אכלת פלפל? שתה סודה! פלפל אדום חריף מסוכר טבעי, Cruzilles (צילום: דני גולן)

אכלת פלפל? שתה סודה! פלפל אדום חריף מסוכר טבעי, Cruzilles (צילום: דני גולן)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה