08 בינואר, 2009

זמן הפרזנט סימפל

"ABC - המילון המצוייר" הוא ספר כייפי המיועד לילדים העושים את צעדיהם הראשונים באנגלית

נניח שאתם נוסעים בסוף השבוע הקרוב לבקר ילד שקרוב ללבכם. נניח, רק לרגע, שהילד הזה לא פקד בשבועיים האחרונים את ספסל הלימודים, מסיבות שאינן תלויות בו. ונניח גם, רק לצורך הדוגמא, שהוא כבר מטפס על הקירות מרוב שעמום. מה תעשו? תביאו לו מתנה קטנה, או לא? ברור שתביאו. עכשיו, לכו תשברו את הראש מה לבחור לו.

אנחנו במקומכם היינו הולכים על אופציית השיניים-פלוס-עיניים, ודוחסים לאוטו הקטן שלנו ערימה גדולה של ממתקים, וכמה ספרים מרתקים. כי אנחנו מאמינים בכוחם התרפויטי של השוקולד והספרות במידה כמעט שווה, ויסלחו לנו רופאי השיניים והאינטלקטואלים גם יחד. אחד הספרים המוצלחים ביותר להציע לילדים ולבני נוער שכבר ראו הכל, הוא "ABC – המילון המצויר" של המאייר המצוין יזהר כהן, שיצר מילון מאוייר המייחד תמונה עתירת דמיון ורבת פרטים לכל אות ואות באלפבית הלועזי. באות K, למשל, מצאנו קנגורו ענק, אוחז קומקום ומפתחות, שעל גבו רכובים מלך ואביר, הנושאים איתם סכין ענק ועפיפון. את החתלתול והקואלה, שהתחבאו ממש טוב, היינו צריכים לחפש לא מעט. תוך כמה דקות, ולגמרי בלי שהרגשנו, נוספו לאוצר המילים שלנו עשר מילים באנגלית צחה, כולן מתחילות באות K ומתורגמות לעברית מימין לציור. מדליק.

ההפתעה האמיתית מחכה לילדים המשקיענים בסוף הספר: שישה חידונים מאתגרים והפעלות הכרוכים בחיפוש מילים ותמונות לפי נושאים וחידות. וככה, על הדרך, משתפרת האנגלית ואיתה האווירה מסביב, ועוד ילדים מסתקרנים ומצטרפים ועומדים סביב הספר ומחפשים תשובות ומילים, והכל נראה קצת פחות משעמם ומעצבן, ואתם יוצאים הדודים הכי מגניבים בתבל. במחשבה שנייה, זה בכלל לא פרזנט סימפל. זה לגמרי פרזנט פרפקט.

"ABC המילון המצויר", מאת יזהר כהן (הוצאת כתר) – 78 ש"ח
להשיג בחנויות הספרים ברחבי הארץ

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה