25 במרץ, 2015

זמן בבקבוק

יקב "בן חיים", השייך לשושלת ענפה של חבתנים ומגדלי ענבים, מציע יינות בוגרים שהתיישנו בחביות ובוקבקו לפני שנים, ונפתחים רק היום במיוחד לחג. כזה עוד לא טעמתם

לקראת חול-המועדים הגדולים, מישהו מהחבורה שלנו (ועוזי הכוונה אליך) תמיד מציע ביקור ביקב כלשהוא. אנחנו דווקא בעד המסורת, אבל פחות בעד עוד נסיעה מפרכת למרתף ארומתי במושב בגליל, אליו אנחנו כבר מגיעים מסוחררים מהפיתולים והוויטמינצ'יק שטעמנו בדרך. הפעם ביקשנו מעוזי למצוא משהו קל"ב. ומה מתברר? ממש מתחת לאף שלנו, בפאתי רמת השרון, מתחבא יקב בוטיק משובח ומפתיע, שלמרות הקרבה – הוא הכי רחוק מכל מה שפגשנו עד היום.

הכירו את יקב בן חיים השייך לשושלת בת 6 דורות של ייננים, סוחרי יין, יצרני חביות עץ, ועד הנכדים של היום, שממשיכים לטפח את המסורת והכרם המשפחתי: את עמדת היינן הראשי (או האונולוג, למדנו מילה) ממלא איתי בן חיים, ג'ינג'י יוצא דופן, פילוסוף יין ובחור משכר במלוא מובן המילה, שאחראי לכל שלב וענב – החל מאיזה זן לבצור ועד הטיימינג המדויק לפתיחת החביות. לאחר שלמד כימיית יין וטכנולוגיות ייצור מודרניות, השתלם באומנות טעימת היין בבורדו והתמחה ביקבים מובילים בצרפת, חזר לארץ וגרף כבר עשרות פרסים עבור היינות שיצר ואפילו מונה כשופט בתחרויות יין בינלאומיות. אדוני, הלשון שלך מבוטחת?

היקב מתמחה ומציע יינות בוגרים מסדרות בוטיק ממוספרות, כולם בני 5 שנים ומעלה, שבוקבקו רק לאחר התיישנות ממושכת. כך שתוכלו ליהנות מכוס שלישית בליל הסדר של קברנה פרנק רזרב 2011 (הצעיר ביותר על המדף כרגע), פירותי ומלטף את הלשון. או בלנד מ-2007 שמותיר בפה טעמי עץ מעושנים, מלאים ועשירים (אליהו, תתפנק). והכי מסקרן? נראה אתכם פותחים בקבוק מסדרה בשם "מיתוס" מבציר 2005 הנדיר, שחוגגת עשור עטור מדליות. איתי מבטיח שאם תמתינו קצת לאחר הפתיחה – תראו יהלומים על הפקק. והרי לכם מיתוס חדש לחג.

בואו לתפוס ראש עם משפחת חלוצי החולצים, כאלה שהקברנה זורם להם בדם, ותבינו למה אומרים שכל העסק הזה רק משתבח עם השנים.

יקב בן חיים ביקור וטעימות – 45 ש"ח לאדם (מתקזז בקניית יין). החל מ-60 ש"ח לבקבוק מסדרת הלבנים.
פתוח לקהל, ראשון-חמישי, 10:00-17:00, שישי – 10:30-16:30. אחת לשבועים בימי רביעי – ערב מוזיקה חיה ויין, בתיאום מראש (משלמים על מה ששותים). השרף 6, רמת השרון. טל': 03.5346748

"יין נולד בתור תירוש ומת בתור חומץ. איפשהוא באמצע, צריך לשתות אותו". איתי בן חיים

 




 

 

 

אהבה בין הכרמים. החלקות של יקב בן חיים למרגלות הר מירון

 

 

 

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה