05 בפברואר, 2015

זכרונות מהוואקאנס

סיבוב רומנטי שעשינו בזכרון יעקב, מבולנז'רי מטריף עד לבוטיק מתנות כפרי, הפך את הסופ"ש שלנו לסצינה מסרט צרפתי. פרובנס זה הכי שם

יש לנו דודה שאנחנו אוהבים לבקר במיוחד. גם בגלל שהיא מכינה את עוגיות השומשום הטעימות ביקום (נו דודה בילה, מה הסוד שלך? ולא, "קורטוב אהבה" לא נחשב), אבל בעיקר בגלל שהיא גרה בזכרון יעקב, המושבה בה הזמן באמת עוצר לנוח רגע על איזה ספסל במדרחוב.

בשבת האחרונה אצלה, הכירה לנו בילה 2 חנויות מקומיות – בולנז'רי מטמטם ובוטיק מתנות כפרי (בו התעכבנו על כל פיצ'פקע כמו נודניקים), שהפכו את הסיבוב כולו לקפיצה קטנה לפרובנס. אם אתם עושים באזור איזה ואקאנס, שלפו את הרשימה הבאה וארגנו לעצמכם מיד יום עסקים קטנים ומטריפים. נפגש ליד האהרונסונים?

#1 המקום – "בראונר"
המהות – התשובה העברית לחנויות מתנות כפריות בצרפת
הסיפור – כבר כמעט 40 שנה שהבוטיק של חיה בראונר מסדר לזכרונאים ולתיירים מחוץ לעיר את כלי הנוי והמתנות הכי קולעות למטרה. מה שהחל ככלבו ב-78' עם מחלקת פרפומריה וקוסמטיקה שכל יוצאת ניל"י הכירה, הפך עם השנים לחנות עיצוב עם אקססוריז ופריטים מיוחדים לבית שלא תראו במקומות אחרים. אגב, עד היום נחשבת החנות לוותיקה ביותר בזכרון. ריספקט.
על המדף – סירי חימר לבישול, סלסלאות אחסון קלועות, כובעים, צעיפים, שעונים, שטיחים מבלגיה וכל מה שהופך חלל אפרורי לחדר בצימר. יונתן, בנה של חיה, מספר כי בכל יום תמצאו פריטים חדשים ומרובם יש רק עותק אחד. מה שהופך את כל חוויית השיטוט בין המדפים לעוד יותר מדגדגת באצבעות.
הכי מיוחד – טלפון חוגה משנת 71' ממילאנו שהתגלגל לחנות ויונתן עדיין לא בטוח אם הוא עומד למכירה.
כמה – טווח מחירים רחב, רוב הפריטים נעים בין 50-70 ש"ח.
איפה ומתיBrauner, הנדיב 18, זכרון יעקב, טל': 04.6399818. ראשון-חמישי 09:00-19:00, שישי 09:00-15:00, שבת 10:00-19:00. בקיץ סוגרים מאוחר יותר.

#2 החנות – "בולונז'רי זכרון"

הפושון שלנו. בולונז'רי זכרון

המהות – סניף פושון מקומי בנקודה הכי שווה במושבה
הסיפור – אביעד יהל, יליד זכרון אסלי, החליט לעשות שינוי באמצע החיים בעקבות אירוע שעבר והלך ללמוד קונדיטוריה ב"דן גורמה" בחיפה. לפני שנה, תפס את הפינה הכי שווה במושבה (צמוד למדרחוב אבל בצומת שקטה) והקים את "בולונז'רי זכרון" – גן עדן של עוגות, עוגיות, מאפים, סלטים וסנדביצ'ים מעולים בסגנון צרפתי. רוב התופינים כאן נעשים במקום, ומותאמים ליושבי הקפה שבאו להתנחל בחצר הפנימית הרחבה, ואת כולם תוכלו להזמין גם עד הבית.
על המדף – טריליון קינוחים כמו עוגת קינדר בואנו או באונטי, אמריקן אפל פאי מדהימה, קינוח גבינה עם שוקולד מריר, ממתקים ישראליים בפרשנות חדשה כמו ביס רוזמרי או עוגת טעמי, סנדביץ' נהדר בבגט מלחם מחמצת עם ממרח ארטישוק, וכל מה שיגרום לכם להרגיש לרגע בשאנז אליזה.
הכי מיוחד – פאי פירות יער עשיר שאביעד אוהב במיוחד (בתמונה למעלה). התמכרות מובטחת.
כמה – כריכים בין 9-18 ש"ח, קפה ומאפה – 10 ש"ח.
איפה ומתי – "בולונז'רי", המייסדים 51, זכרון יעקב, טל': 04.6337003. עמוד הפייסבוק. ראשון-חמישי ושבת 07:30-18:30, שישי 07:30-17:00.

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה