29 ביולי, 2008

זיכרון כפול כישרון

מדבקות לוח הכפל מאירות העיניים של סטודיו מירללונה עושות גם לנו חשק לשנן חשבון פשוט מבוקר ועד ערב ומבלי להתבלבל

וידויים אינו הז'אנר החביב עלינו, ולכן נרחיק מעט את הסיפור ורק נצהיר שאירע באמת, ועוד למישהו שהיכרנו, הרחק הרחק בשנות השבעים המוקדמות. אותו אדם, אז תלמיד כיתה ד', ניצב מול משימת שינון לוח הכפל השנואה ולמרות מאמציו הכנים, לא הצליח לעמוד בה. הוריו, בניסיון מכמיר לב להחדיר בו מעט הרגלי למידה, הודיעו לו חגיגית שעד שלא יידע לדקלם במהירות הבזק את התשובה לשאלות הטריקיות "שבע פעמים שבע" ו"שמונה פעמים שש" – ייאסר עליו לרדת למטה ולשחק בחצר. במושגים של הימים ההם, לא הייתה סנקציה חמורה מזו. האיום השיג את מטרתו והדקלומים דוקלמו למופת, תוך דמעות אינספור, אך התוצאות ממשיכות ללוות את גיבורנו עד עצם היום הזה, והוא מודה – בחדרי חדרים – כי הוא נוהג לתרגל את לוח הכפל במוחו גם בעת הליכה ברחוב ולפני השינה, ואינו מסוגל להפסיק. עצוב.

כרמל קושניר, מעצבת גרפית חדת-עכבר, בעלת סטודיו "מירָלַלוּנַה" (אשר נוטלי אומגה 3 מבין הקוראים ייזכרו ודאי במדבקות הסנדוויצ'ים השימושיות שעיצבה, עליהן דיווחנו בקיץ שעבר), תציל דורות של ילדים מגורל דומה, בזכות מדבקות לוח הכפל הגדולות והצבעוניות שעיצבה, אותן ניתן להדביק על מחברות, על היומן ומעל לשולחן הכתיבה. מעתה ניתן יהיה לשנן את הכפולות המבלבלות בוקר וערב, לפני הצחצוח ואחרי סידור הילקוט, ולהמשיך לרדת לשחק בחצר ללא כל חשש. אם תשאלו אותנו, מדובר בעשר כפול עשר שווה מאה.

מדבקות לוח הכפל של מירללונה – 20 ש"ח (לסט של ארבע מדבקות)
להשיג בסוהו (דיזנגוף סנטר, תל אביב; קניון רמת אביב, תל אביב), בחנות מוזיאון תל-אביב (שד' שאול המלך 27) וב-לעילא (מתחם קום איל פו בנמל תל אביב)

תגיות:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה