29 באפריל, 2020

זה מטמטם

שתי יוזמות אוכל שהתגעגענו אליהן, חוזרות להזכיר לנו איך אנחנו אוהבים לחגוג את עצמנו ועצמאותנו: מתחילים עם חומוס בוטיק מעולה של דני אקשטיין וממשיכים לכל מה שאורית פרי בוחרת לתפרט השבוע. בתאבון ישראל, קורונולדת שמח!

yxyxy

גרגרי הזהב. בדרך לעוד מנגב מרוצה, "האחים חומוס ובניו" של דני אקשטיין

בוקר טוב ומזל טוב ישראלה, את לא נראית יום מעל פאבּיוליוס!

אבל, בהתחשב במצב, ועד ש"מירי-בוטוקוס-שנראה-טבעי" חוזרת לקבל – שימי בינתיים מסיכה מקושטת פאייטים, מרחי מניקור נצנצים על הכפפות ובואי נרד יחד לבדוק מה נפתח לאחרונה ברדיוס 100 מטר. או ליתר דיוק – מה נפתח מחדש. שימו לב לשני העניינים המשמחים הבאים – מתנות מיוחדות וקולעות, שיעשו לכם חג עד הגג ועצמאות אמיתית מהמטבח. הכי התגעגענו:

#1

אחרי הפסקה בת כמעט עשור, ובעקבות לחץ ורעב ציבורי הולך וגובר של קהל מכורים בהסגר, החליט דני אקשטיין המקסים להרים מחדש את כפפת החומוסייר הישנה שלו, ולהשיב לפעילות נמרצת את המיזם המעולה שהשיק ב-2009, "האחים חומוס" – שהציע כבר אז שירותי חומוס בוטיקי ומשובח מדלת אל דלת. רק הפעם, וכיוון שנוספו בבית עוד ידיים קטנות ומערבבות היטב – התעדכן שם השירות ל"האחים חומוס ובניו". ובצדק.

הכל החל כשדני, שבכלל הגיע מתחומי התוכן, אבל בין לבין התנסה במטבחים של מעדניות גורמה ("ביתא קפה", "יוחנן"), החליט לרקוח חומוס ממתכון אישי שפיתח ולחלק למנגבים קרובים ואניני טעם. התגובות עודדו את פתיחת השירות הכיפי, שנסגר מתוך אילוצים כעבור שנתיים, עם לידת בנו הבכור. אולם בחודש שעבר, ולשמחת המבודדים, הוחלט כאמור לקשור שוב את הסינר, ולשגר בעזרת אותו בן (שהתעקש להצטרף לצוות כשליחון חרוץ, שגם מעטר את השקיות בהקדשות אישיות, נוסח "מה עם טיפ? אני חוסך לאופניים!") חומוס ברמה הכי גבוהה עד אליכם. פינוק.

ממטבחו ומג'ימיקסו בצפון הישן של תל אביב, דני יוצר חומוס מחומרי גלם טבעוניים וטבעיים בלבד (זה לא מלח-לימון, זה מלח וזה לימון!), על בסיס גרגרים שבושלו לאורך כל הלילה באיטיות של חמין. כך שהטעם והמרקם יוצאים נימוחים, עשירים בארומה הנכונה ובדיוק לפי המתכון אליו התגעגענו כל כך. כל הטוב הזה מופץ להמונים בימי שלישי ושישי, טרי וחם עם הכל קומפלט: גרגרים, טחינה חמצמצה, שמן זית, תבלינים, פיתות טריות, לעיתים גם עם חמוצים או רוטב-לימון; מחקו את המיותר לכם. וכמו כל חומוסייה שמכבדת את עצמה – מוכרים עד שנגמר. פספסתם? תחזרו מחר.

לרגל המועד המתבקש, ואם הדרישה למשחת הזהב תגבר, יש סיכוי להזמין באופן חג-פעמי גם היום; או לאסוף בעצמכם ולפתוח שולחן במרפסת; לרכז הזמנה לשכנים בבניין; לשלוח בהפתעה להורים ולדמיין שכולכם מחפשים עכשיו בלחץ חניה ליד אי-תנועה מעושן. ואפשר, אפילו מומלץ, לשמור את המספר לעתיד הקרוב, ולהפיק ארוחת-חומוס-קאמבק-משרדית, במהלכה לא נפחד עוד לחלוק פיתות, להעביר את הטחינה מיד אל יד ולהתחבק בדוך.

חומוס עד הבית – מנת חצי קילו עם הכל – 30 ש"ח (כולל משלוח, ברחבי תל אביב)
"האחים חומוס ובניו", הזמנות ובקשות בוואטסאפ: 052.3582159 (דני); מופץ בימי שלישי ושישי (איסוף עצמי בתיאום מראש, ניתן להזמין עד 5 מנות); תשלום בביט, פייבוקס, מזומן. באופן חריג – ניתן להזמין גם היום, רביעי, 28.4. חג טעים!

#2

אמא, הבטחת לנו טעים לשבת. אורית פרי חוזרת לבשל לכם

אבל רגע, זה לא הכל: מי שבשבילו חומוס זה רק סיפתח (גרגרני-גרגרים שכמוכם) – שיעבור לנבור ברשימה שתפרה ותיפרטה במיוחד לחג אורית פרי. אורית, שניתבה את כשרונה וידיה הברוכות בשנים האחרונות דווקא לתחום עיצוב גינות ומרפסות שנראות כאילו נחתו מגן עדן; חוזרת גם היא בימים אלו אל אהבה קודמת ולא פחות יצירתית שלה: בישולי גורמה ממטבחה הפרטי, מהם נהנו בעבר גם אלפיונים אנינים במסעדה המיתולוגית שניהלה, "מועדון אלון", ובשירותי שף פרטית שהציעה. לקוחות שהמשיכו ליהנות בשושו לאורך השנים מסיריה, הזמינו לאחרונה גם ארוחת פסח מפנקת. ואז עוד אחת לחג שני. ואם אפשר גם לחברים של חברים.

כך מצאה עצמה אורית מפתחת עבורם ועבורכם תפריט עצמאות גדוש ומרגש, שרק מלקרוא אותו אנחנו מבינים כמה לא למדנו לבשל כלום בתקופה הזו (מאמי, מחמצת זה הכי מרץ 2020): יש לה סלק אפוי ולבנה; קורנביף שהתבודד עם מרינדה כל השבוע; חריימה עם עגבניות וטחינה; קציצות חומוס עם עוף, בצל קלוי ועשבי תבלין; תפוחי אדמה צלויים וממולאים בקרם פירה שהשוחמו בתנור; עוף ממולא בשר, אורז וצנובר לצד בטטות; פרחי כרובים קלויים בשמן זית וטחינה ושום ירוק; ועוד. זה אומר שאם תמהרו, יש סיכוי שעוד בוויקאנד הזה אתם לוקחים הפסקה וגשר מהכיריים ועד הכיור, ומלקקים את הפלסטיקים עד הסוף. אבל אם אתם כבר עם העיניים קדימה לבאות, אורית תשמח לתכנן אתכם גם כל אירוע אינטימי ואופטימי שתרצו להרים בהמשך. יאללה.

לסיכום, שיהיו לנו תמיד סיבות משמחות לזלול. ואת הזיקוקים לגמרי תשאירו לשנה הבאה. יש לנו כרגע מספיק בלב. שיהיה מזל, שיהיה טוב.

תפריט שבועי של אורית פרי – מתפרסם בוואטסאפ ומופץ בימי שישי בלבד
הזמנות בטל': 054.4475557 (אורית); משלוחים לתל אביב, הרצליה, רמת השרון והמרכז. ניתן לתאם קייטרינג לאירועים והזמנות מיוחדות (אתר הגינות של אורית כאן ובאינסטגרם)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה