30 ביולי, 2013

זהב שחור

חמש עוגות שוקולד מטמטמות שבאו אל פינו בשבועיים האחרונים פתחו בתחרות על תואר מלכת הקקאו. והזהב הולך ל...

הכל התחיל בארוחת שבת אחת, כשדודה אחת הנחיתה על השולחן עוגת בראוניז חמה אחת שאספה מקונדיטוריה סמוכה והכריזה: "חברים, מדובר בעוגת השוקולד הכי טובה אבר! ואני מזהירה: היא ממכרת יותר מהעונה השלישית של משחקי הכס…". אחרי הרמה כזו, אף אחד מהמשפחה לא נשאר אדיש, חטף מזלג, יישר פרוסה, ועוד אחת, ועוד אחת (רק כדי להיות בטוחים), ומיד הוכרזה מלחמה. לפניכם 5 המתמודדות הסופיות שעלו לגמר, ואתם תשפטו. ואם יורשה לנו לפראפרז את מרים נופך-מוזס: כולן טעימות, כולן יפות, עם כולן נשמח להתחתן. כוס חלב מישהו?

#1
הבית המייצג – מאפיית "בר לחם"
המתמודדת – עוגת שוקולד בראוניז אפויה גבוהה, עשויה על בסיס השוקולד הבלגי המטמטם "קליבו" (Callebaut). נימוחה בפה, מעט רטובה במרכז, שווה את משקלה בזהב ומתיישרת מעצמה בלי שתשימו לב.
כמה ומאיפה – 40 ש"ח (לפס של 600 גר'), להשיג כל יום ב-"בר לחם", קהילת סלוניקי 7, נאות אפקה, תל אביב, טל': 03-6480055, ראשון-חמישי 06:30-21:30, שישי 06:30-16:30.
ממכרת ברמה של – קנדי קראש. אחרי רמה 50. אל תיכנסו לזה.

 

 

#2

תתחתני איתנו? עוגת שחיתות של ליאתי

הבית המייצג – הקונדיטוריה של ליאתי
המתמודדת – עוגת הפאדג' של ליאתי, היא הסוד הכמוס של רוב בתי הקפה בתל אביב. במקום להתמזמז על פרוסה דקיקה, לכו ישר למקור, המצופה בגנאש שוקולד מריר וכתר שבבי שוקולד לבן, ותבינו למה אנחנו מתחננים לליאתי לבטח את הידיים שלה.
כמה ומאיפה – 160 ש"ח (לעוגה שלמה בקוטר 26 ס"מ), מחנות האונליין של ליאתי, או בטל': 052-3685512.
ממכרת ברמה של – תמונות של חתולים עם משקפיים באינסטגרם. לא יכולים להפסיק.

 

#3

חתיכה של עוגה. הנמסיס של "ברנר"

הבית המייצג – בר "ברנר" החדש
המתמודדת – עוגת נמסיס, ללא קמח או שמנת, רק שוקולד, ביצים, וכל טוב. מוגשת בטמפרטורת החדר עם שליכטת קרם פרש און דה סייד לאיזון המתיקות. יצירת המופת הזו חבויה במקום שפתחו יחד חמישה שועלי לילה ותיקים: קרן ארנלדס (האחראית על העיצוב המגניב במקום), שמעון משל (פיקוק, ארמדילו, נח), ג'ו מרסיאנו (מקנטינה, שהרכיב את התפריט), הבמאי רני בלייר וצלם האופנה דודי חסון. אין מצב לפספס פה.
כמה ומאיפה –  33 ש"ח (לפרוסה עם קרם פרש) להשיג בבר "ברנר", ברנר 2 (פינת אלנבי 57), תל אביב, טל': 03-5031295. פתוח 7 ימים בשבוע החל משעה 19:00.
ממכרת ברמה של – גירוד מדויק בגב, בדיוק שם. כן, תודה. תמשיכו.

#4

תשאירו אותנו רגע לבד. עוגת הברולה של אידלסון

הבית המייצג – רשת "אידלסון 10"
המתמודדת – עוגת שוקולד-ברולה, ללא קמח, עשויה מוס שוקולד וולרונה וקרמל, עם פס דק פנימי ומפתיע של קרם ברולה ווניל, בנוכחות שאי אפשר להתעלם ממנו. מצופה כולה שוקולד מבריק.
כמה ומאיפה – 180 ש"ח לעוגה שלמה (22 ס"מ), פרוסה 35-38 ש"ח (לשבת/לקחת), להשיג בכל סניפי הרשת.
ממכרת ברמה של – לרפרש את הוול. נראה אתכם מתאפקים.

 

 

#5

תמונה מכוערת לעוגה לא פוטוגנית. "המכוערת" והטעימה של בית הלחם

הבית המייצג – "בית הלחם", סניף רמת השרון
המתמודדת – העוגה שזכתה לכינוי "המכוערת", וקצת בצדק. אממה, כמה מכוערת – ככה טעימה: מדובר בעוגת שמרים שוקולד קראנצ'ית, רחבה ונמוכה שמכילה 3 סוגי שוקולד שונים. ואנחנו כידוע לא אנשים שטחיים, ומבטיחים לאהוב את הפנימיות שלה עד סוף הימים.
כמה ומאיפה –  36.90 ש"ח (לפס עוגה, 750 גר'), ממאפיית "בית הלחם", אוסישקין 31, רמת השרון, טל': 03-5404756.
ממכרת ברמה של – מה שמחלקים שם בתור המסתורי בין חנות הקטורת לאופניים החשמליות.

 

 

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה