27 בינואר, 2020

ועדת קישות

בר גנץ מסטודיו BOW יודעת לאדות עצים בטכנולוגיה מיוחדת, להכפיף אותם לרצונה ולעצב מהם פריטים מעוגלים, עדינים ואלגנטיים, שיקשתו לכם את הקיר. תוהו ובואו, דחוף

בסוף השבוע, כשעוד לא היה ברור אם נתעורר לעוד שבת גשומה או לכזו שמאפשרת גיחה לפארק הקרוב, עשינו טעות והבטחנו לילדים לכל הפחות לתפוס קשת. ביג מיסטייק, היוג'. עכשיו לכו תסבירו לעולל סופּרני שאבא כבר לא יהיה חזאי וגם אמא לא מי יודע מה מטראולוגית. במקום, החלטנו להיות יצירתיים, להרחיב את מושג הקשת, ובכן, לכל קצוות הקשת – ורגע לפני שכולם מטפסים על הקירות, פשוט לקשת אותם. וכן ניג'סים, הטעות במקור.

וה-מקום להתחיל ממנו הוא סטודיו BOW שהקימה בר גנץ, בוגרת מוכשרת של המחלקה לעיצוב תעשייתי ב-HIT, או כמו שאנחנו קוראים לה – מכופפת העצים. בזמן שהתלבטה מה להגיש לפרויקט הגמר בלימודים, שמה לב בר שחבר לכיתה הביא עימו מכונת אדים גדולה וביקשה להתנסות. מקל מטאטא (!) שהכניסה פנימה – כופף בידיה כמו בצק-בגט לפני לישה. מנקודת "יוריקה!" זו, המשיכה בר לאדות, להתבדות, להכפיף ולעצב מיני פריטי עץ, עד שנולדו לתערוכת הסיום 4 רהיטי דגל מהממים: שולחן, "חמור", מדף ומראה. ארבעתם משלבים קשתות זורמות וקימורים רכים, במקום זוויות נוקשות וקווים ישרים, וכולם קטפו מחמאות ותגובות נלהבות כל כך, עד שנבחרו להישלח לתחרות עיצוב בגרמניה, במהלכה נחשפו בכל מגזין ואתר עיצוב בינלאומי נחשב. כיף-כיפופאק.

כששבה ארצה, החליטה להציע כפיילוט חלק מהפריטים למכירה במיני-קולקציה ראשונה, תחת מותג על-שם פעולת ההקשתה שפיתחה – BOW. מאז, 3 שנים ו-2 ילדים אחרי, תוכלו לתפוס אצלה וגם בחנויות עיצוב נחשבות – מראות ממוסגרות בעץ מקושת הפוך, מדפים מסובבים, או וו שכופף לכדי ווי. כולם מיוצרים כאן בעבודת יד בתוך קופסת אדים מיוחדת שפיתחה, בעזרת תבניות מקוריות שעיצבה ובטכנולוגיה שלא קיימת באופן תעשייתי באף מפעל בישראל. כך שהיא יכולה לייצר בכמויות קטנות, לשתף פעולה עם מעצבים המשתלבים בעשיייתה המיוחדת, ואפילו להתאים עבורכם תבנית אישית, צבע וגודל. זני העץ הגמישים שמצאה, אלון או עץ מֵילָה (ASH) בהיר ונקי, מציעים סיבים ארוכים וישרים הנוחים לעבודת הכיפוף, אשר בסופה – הם מצופים בלכה דו-קומפוננטית לשמירה על מראה טבעי. וכך, אחרי לא מעט ניסויים או הקשתת-יתר (דונט וורי, גם לאורי גלר זה לקח זמן), נולדים בסטודיו רהיטי עץ יפים ומכופפים משמע אודו מאטריות-עצים, וכולם חכמים, אלגנטים ועדינים – אבל עם טוויסט.  

בשנה האחרונה, זכתה בר במלגת "רזידנסי" מיוחדת מאת המחלקה בה למדה, הניתנת בכל שנה לבוגר או בוגרת הנהנים מגישה למשך שנה שלמה אל סדנת החומרים העשירה והמגוונת שבבית הספר (בה חדרי ברזל, עץ, קרמיקה ועוד), כדי לעצב, לפתח מוצרים ורעיונות חדשים, לייצר ולהתנסות באופן חופשי – תוך הנחייה מקצועית של צוות המרצים. כך שבעוד מספר חודשים כבר תוכלו לתפוס אצלה קולקציות נוספות שמותחות ומכפיפות את גבולות החומר והדימיון. בואו, יהיה תוהו ו-BOW.
 
רהיטי עץ של סטודיו BOW – מתלה – 150 ש"ח; מדף – 750 ש"ח, מראה – 1,500 ש"ח
להשיג בחנות האונליין. לפרטים, שיתופי פעולה והזמנות בהתאמה אישית – בטל': 053.8204140 (בר), אינסטגרם, פייסבוק ובאתר הרשמי

 

 

אטריות עצים. מתוך הליכי העבודה המקוריים שפיתחה, STUDIO BOW

אטריות עצים מאודות. מתוך הליכי העבודה ב-STUDIO BOW (צילום: אורי פורט)

 

קישותי קיר. BOW

קישותי קיר. BOW

 

קשת בענן. מראה לתלייה או להשענה, STUDIO BOW

קשת בענן. מראה לתלייה או להשענה, STUDIO BOW (צילום: אורית ארנון)

 

מכופפת העצים. מתוך פרויקט הגמר, בר גנץ

מכופפת העצים. מתוך פרויקט הגמר, בר גנץ (צילום: נמרוד גנישר)

 

 

עצים מאודים. הצצה אל תהליכי העבודה, STUDIO BOW

בכפוף לתקנון. הצצה אל תהליכי העבודה, STUDIO BOW (צילום: אורי פורט)

 

 

ציפורי עץ. מתלים יפהפיים של STUDIO BOW

כשוו הופך לווי. מתלים יפהפיים של STUDIO BOW (צילום: אורי פורט)

 

 

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה