23 ביוני, 2016

בזאת הסתיימו שידורינו

לרגל פתיחת עונת המלפפונים הטלוויזיונית, ולכבוד כל טקסי הסיום שלפנינו - קבלו את מצעד שירי הסיום של הסדרות שהכי אהבנו. וכן, מדובר גם בגראנד פינאלה של אם כל הספוילרים

התעלמתם, הדחקתם, החרשתם. אבל בלב אתם יודעים שהיום הראשון הרשמי של הקיץ כבר מאחורינו, כן? שזה אומר, בגדול, אוי ואבוי. אנחנו כבר בפנים. ולא רק שעומד לעבור מעכשיו נצח כל הנצחים עד שנראה פה איזה קצה של חג / חופש / קרדיגן, גם – לפנינו חתיכת עונת מלפפונים טלוויזיונית עבשה. כל מה שהיה אמור לעזור לנו לעבור את זה בשלום ובמזגן – עומד להתפוגג. ובמילים אחרות – אל תגעו לנו בפוליאקובים. או ביורו. תלוי אצל מי השלט.

אז הכנו לעצמנו שירת ברבור קטנה: קבלו את מצעד שירי הסיום מתוך הסדרות שאהבנו בכל הזמנים. היזכרו איתנו ברגעי מופת שהיה שווה לסחוב 17 עונות בשבילן, השלימו כל מה שלא ראיתם עד היום או קחו רעיונות לכל אלף מסיבות הסיום שלפניכם. ובעיקר החזיקו מעמד עד הפרק הבא של משחקי הכס (שלא תגמרי לעולם, את שומעת?):
 

#1 הסדרה – עמוק באדמה (Six Feet Under)
השיר – Breathe Me של סיה
סצינת הסיום – טוב, הבחירה בראש המצעד מובנת: עוד לא נולדה הסדרה שתעיז לסיים עם טונים כאלה את שידוריה. במעבר על כל הדמויות הראשיות, וכיאה לסדרה שעסקה במוות, אנחנו מקבלים הצצה לעתיד הרחוק, ולאיך כל גיבור ממשפחת פישר ונספחיה יסיים את חייו. בסיקוונס אמיץ, מבריק, מאיים, נועז ומחלחל, על רקע השיר המושלם והמלא של סיה – ברור שהסיום-סיומת הזה יהדהד לנו בראש עוד שנים. ליידי, מה הסיכוי שאת נותנת לנו את זה בהדרן בפארק הקיץ?

#2 הסדרה – סופרנוס (The Sopranos)
השירDon't Stop Believing של Journey
סצינת הסיום – מעניין שדווקא השיר שהכי מזוהה עם סדרת התיכון המזמרת GLEE, הוא גם שיר הסיום של אחת הסדרות האפלות והמשובחות שזכינו אי פעם לראות. בעת שטוני סופרנו, אב כל הסנדקים, מחכה שבני משפחתו יגיעו אל הדיינר הקבוע שלהם לארוחת ערב, וכל לקוח שנכנס פנימה רק מוסיף לחץ ודוק של ציפייה ליריית אקדח, טוני דווקא מוצא זמן לדפדף בתפריט השירים המוצע, ובוחר להאזין מתוכו לצלילים הכל-אמריקאיים, האופטימיים והציניים הללו, עד לקאט החד שהשאיר את כולם עם טעם של עוד.

 

#3 הסדרה – מד-מן (Mad Men)
השירI'd Like to buy the world a Coke
סצינת הסיום – רבות הספקולציות שהועלו אודות החיוך האחרון של דון דרייפר בחוות הבריאות שוחרת השלום אליה הוא מגיע בסוף הפרק. עם הקרנה של הפרסומת האמיתית והמדוברת של קוקה-קולה משנות ה-70 בדקות הסיום, המציגה קהל היפי ששר את הגרסה המסחרית לשיר "I'd like to teach the world to sing", מגיעות גם 7 עונות הסדרה לסיומן, כשלצופים נשאר להחליט האם זו הקומונה ממנה שאב דון (או בן דמותו האמיתי, ביל בייקר) את הרעיון לפרסומת האיקונית של קוקה קולה, לאחריה חזר לניו יורק להפיקה ומימש עצמו כאגדת פרסום מהלכת; או דווקא נשאר לזרום עם ההארה והשלום הפנימי החדשים שמצא. למת'יו ווינר היוצר – הפתרונים.

 

#4 הסדרה – שובר שורות (Breaking Bad)
השירBaby Blue של Badfinger
סצינת הסיום – המורה והחולה הסופני לכימיה, איל הנרקוטיקה המתוחכם או הייזנברג בשבילכם – וולטר ווייט, סופסוף מוצא את מותו ומנוחתו, אחרי שסגר את כל הקצוות המדממים מאחוריו, ומתמוטט כצפוי על רצפת מעבדת המת' האחרונה שיראה. על רקע סירנות המשטרה המתקרבות שעומדות לפרוץ למקום, נשמעת גם השורה הפותחת את השיר – "אני מניח שקיבלתי את מה שמגיע לי" ובזאת מסכמת הכל.

 

 

#5 הסדרה – העשב של השכן (WEEDSׂ)
השירWith Arms Outstretched של Rilo Kiley
סצינת הסיום – בפרק שלוקח את עלילות מלכת הקנאביס שנים קדימה, ומענקיה לנו הצצה אל עבר עתיד ירוק הרבה יותר, אנחנו רואים את ננסי בוטווין יושבת על גרם מדרגות קפוא, ובזה אחר זה מצטרפים אליה כל הגברים בחייה, מפוייסים יותר או פחות, ומעבירים ביניהם ג'וינט אחרון לשלום.

 

 

#6 הסדרה – חברים (Friends)
השירEmbryonic Journey
סצינת הסיום – אחרי פרק שלם בו מעכלת החבורה את הפרידה ממוניקה וצ'נדלר שעוזבים את העיר עם התאומים החדשים בחייהם, מתכנסים כולם לפרידה הקשה מכל – מחזירים בטקסיות מפתחות, עושים סיבוב אחרון ואומרים שלום גם לדירה הניו יורקית בה הכל קרה – כולם גרו, התחילו, רבו, צחקו, בכו, התנשקו, התארסו ("היו בהפסקה!") ותמיד תמיד חזרו.

#7 הסדרה – סקס והעיר הגדולה (Sex & The City)
השירYou've Got the Love של Candy Staton
סצינת הסיום – אחרי הקאמבק שלה ושל מיסטר ביג בפריז, קארי מפתיעה את חברותיה בשולחן הקפה הקבוע, מסכמת לקוראי הטור שלה מסקנה נחרצת לגבי עם מי יש לה מערכת יחסים אמיתית, ויוצאת להליכה עוצמתית אחרונה בניו יורק. על רקע שיר הנושא ההולם כל כך, היא מקבלת שיחה שחושפת סופסוף איך ביג שמור אצלה בטלפון. אגב, גרסת דור ה-Y לסדרה – "אחת שיודעת", בחרה לא במקרה את אותו שיר סיום, רק בגרסה
מעודכנת ופרשית יותר של פלורנס אנד דה מאשין.

 

 

#8 הסדרה – האישה הטובה (The Good Wife)
השירBetter של רג'ינה ספקטור
סצינת הסיום – באמצע נאום הפרישה של המושל פיטר פלורק, המכיר תודה לנשים שלצדו, נושטת אלישיה את הפודיום באחת, כשנדמה לה שהחוקר ג'ייסון, עימו היא מדמיינת את עתידה, מחכה לה מאחורי הקלעים. בעודה רצה אליו, רק כדי לגלות שמדובר במישהו אחר, פיטר קורא לה, היא מסתובבת לאחור וחוטפת סטירה מצלצלת משותפתה דיאן לוקהארט. אלישיה מוחה דמעה, מיישרת את החליפה וממשיכה לצעוד בראש מורם.

 

#9 האנטומיה של גריי (Grey's Anatomy)
השירHow to save a Life של The Fray
סצינת הסיום – לא להיבהל. הסדרה ואפילו העונה הנוכחית טרם הסתיימו. אולם מבחינתנו, ברגע שבעונה הקודמת, מק'דרימי תלה את כפפות הניתוח לעולמי עד – באמת שאין טעם להמשיך לעקוב אחרי מרדית' וחבורתה החיוורת. השיר שהדהד ברגעי הפרידה מדרק, כמו גם בכל רגעי השיא בסדרה, זכה להשמעת בכורה בפרומו לקראת אחת העונות הראשונות, והפך מיד ללהיט ולהמנון הרשמי של הסדרה (כולל ביצוע שלו ע"י כוכבי הסדרה בפרק השירה המיוחד). כולנו תקווה שאלכסנדה פטסבס, האחראית על פסקול הסדרה (שאף מוזכרת בסיום העונה האחרונה של Girls), תמצא שלאגר לא פחות גדול לגרנד פינאלה המיוחל.

 

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה