11 באוגוסט, 2010

ואתם קוראים

אם אתם בדיוק אורזים, בדיוק עושים צ'ק-אין או בדיוק מעלים את הכבודה על המסוע - תנו לצוות מרמלדה להמליץ לכם על ספרים טובים לחופשה

1. אורי בנדורי, חבר מערכת: "כל אנשי סמיילי" של ג'ון לה-קארה הוא ספר מתח קלאסי למי שאוהב את הסופר הנורא בריטי הזה. מיושן קמעה, מלא ניחוח של עולם שנעלם כבר, ודמותו המדהימה של ג'ורג' סמיילי. הלוזר לכאורה ומאבקו בעצמו ובאויבו המיתולוגי – קרלה, מלך המרגלים הרוסי".

 

"כל אנשי הסמיילי" מאת ג'ון לה-קארה (הוצאת: כנרת-זמורה-ביתן-דביר) – 89 ש"ח

 

 

2. עטר בירמן, מנהלת פרסום: "בתור מי שקוראת בעיקר בחופשות, לקפיצה קצרה ללונדון לקחתי הפעם את "איזון עדין" של רוהינטון מיסטרי. הוא אמנם מדבר בכלל על הודו  – אבל זה תמיד נותן לי פרופורציות".

 

"איזון עדין" מאת רוהינטון מיסטרי (הוצאת: כנרת-זמורה-ביתן-דביר, 745 עמ') – 95 ש"ח

 

 

3. עופר שני, חבר מערכת: "הייתי אורז שני ספרים דקים יחסית: "הזר" של אלבר קאמי, כי כשאתה בכפר שקט בפרובאנס וכל משב רוח מזכיר לעצמך את השירה שבחייך, אין מתאים יותר מהאקזיסטנציאליזם של קאמי ומילותיו על מצבו הקיומי של האינדיבידואל;  וגם "הטבלה המחזורית" של פרימו לוי, כי למרות שמדובר באיש עצוב (לוי), באוטוביוגרפיה הזו מתוארים חיים צעירים ומלאי תשוקה שגורמים לך להיזכר בערגה בשיעורי הכימיה בכיתה י"א".

 

"הזר" מאת אלבר קאמי (הוצאת: עם עובד, 144 עמ') – 69 ש"ח

 

"הטבלה המחזורית" מאת פרימו לוי (הוצאת: הקיבוץ המאוחד, 174 עמ') – 82 ש"ח

 

 

4. יעל בן יהודה, סגנית עורכת: "הספר שלי, לכל עיתוי, לכל אחד, נקרא "עולם הסוף", ספר הביכורים של אופיר טושה גפלה, שקניתי באותה שנה שיצא – לכל החברים שלי (ומאז גם כל ספר נוסף שאופיר כתב) – בגלל הכותרות השנונות, הרעיון המבריק, העברית המשובחת, עריכת הסיפור המדוייקת והדמיון של אופיר שלקח אותי רחוק יותר מכל מטוס שעליתי עליו".

 

"עולם הסוף" מאת אופיר טושה גפלה (הוצאת כתר, 429 עמ') – 94 ש"ח

 

 

5. ענתי בנדורי, ארט דירקטורית: "לוליטה" מאת ולדימיר נבוקוב – מעבר לעלילה המרתקת, השפה היפה מזמינה אתכם לקרוא לאט לאט, קצת כמו שירה, ולהתרכז במשחקי המילים, בצלילים. "לוליטה" לא מצריך לקחת עוד ספר ליתר בטחון (ועוד אחד ליתר יתר בטחון) כי תמיד כיף לחזור אחורה, לרוץ קדימה ושוב אחורה. למי שמתחשק – שווה להצמיד לו גם את המקור באנגלית ולהשוות ניסוחים".

 

"לוליטה" מאת ולדימיר נבוקוב (הוצאת: הקיבוץ המאוחד, 352 עמ') – 88 ש"ח

 

 

6. מיכל רונאל, נערת האינטרנט: "הספר "מסעותי עם דודתי" של גריהם גרין. השותף המופלא ביותר לנופש הוא למעשה שותפה: שמה אוגוסטה ברטראם, ובשבילכם – הדודה אוגוסטה. בספר הקורע מצחוק (וזה אנדרסטייטמנט) של גריהם גרין, שיצא במקור ב-69', אתם ואחיינה הבריטי של אוגוסטה – הבנקאי המאופק הנרי – עומדים ליפול תוך שניות בקסמיה של הדודה, שמגיעה עם מטען מופרך של הרפתקאות סוערות, נוכלים צמאי דם, וכמובן – מאהבים לטיניים. נו, כבר אמרנו לכם: השותפה המופלאה ביותר לנופש".

 

"מסעותי עם דודתי" מאת גריהם גרין (הוצאת: עם עובד, 247 עמ') – 79 ש"ח

 

 

7. מיכל גלר, עורכת: "הגיליון האחרון של כתב העת מסמרים "ביקור מאחורי הגדר", הכולל את היצירה המלאה של ביאליק ועוד טקסטים שמתייחסים אליה, הוא חומר קריאה מרתק וסוחף. הוא אמנם לא קליל כמו האחרון של ה"קוסמופוליטן" (שזה גם אחלה לחופש), אבל יש בו לא מעט דרמות ובנוסף גם צילומים מדהימים של אנה ים ודוד עדיקא. שימו רחש של גלים ברקע (או מנוע חרישי של מזגן חמישה כוכבים) ויש לכם בינגו. גילוי נאות: נועה דנציגר, המו"לית של הוצאת "מסמרים", היא אחותי (בגוף ובנפש).

 

כתב העת "מסמרים", גיליון 14 "ביקור מאחורי הגדר" (בהוצאת: מסמרים, 196 עמ') – 74 ש"ח

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה