17 ביוני, 2010

ואתם אוכלים

שתי מסעדות בניו יורק - אחת יפנית ואחת בקומה תשיעית - יסגרו לכם את הפינה בביקור הבא

יש לי חבר שטוען שאין מסעדות גרועות בניו יורק. הסיבה היא שהתחרות כל כך גדולה, שמסעדה מחורבנת פשוט מתה מהר, כך שמעט פראיירים טועמים מזוועותיה. לא בטוח שזה מדעי, אבל נשמע נכון, בעיקר בגלל שלא זכורות לי הרבה נפילות. יש להרבה אנשים את המסעדה שלהם בעיר, והפעם תשמעו על השתיים שלי. יש להן כמה דברים משותפים: הן שתיהן המלצות מחברים, שתיהן ב- Upper East Side המכובד והשמרני, ולמעשה במרחק חצי בלוק אחת מהשנייה, ולבסוף שתיהן  די יקרות, אך לא באופן עוצר נשימה, ויחסית לאיכות מספקות עסקה סבירה.

הראשונה היא מסעדה בשם Geisha , והיא כמובן מסעדה יפנית. אין כמו ניו יורק לאכול אוכל יפני טוב וזול, אבל זו מסעדה מצטיינת במיוחד, עם כמה טוויסטים מעניינים על הקומבינציה המוכרת מיסו-אדממה-סושי. המקום נותן תחושה של מערה גדולה ואפלולית (כדאי להתאמץ ולשבת ליד החלון הפונה לרחוב), הרעש די חזק, העיצוב נחמד בין מודרני ליפני מסורתי, והאוכל כמובן נפלא. מנת הדגל היא מנה ראשונה הנקראת "סלט עוף". זה לא דומה לשום סלט עוף שאכלתם – מן שילוב מצוין של סלט ועוף עם רוטב עדין  במנה ענקית שמספיקה לשני אנשים. הסושי גם הוא מצוין, וגם בו קומבינציות מעט שונות מהמקובל בענף – נסו את מה שאתם אוהבים וסביר שזה יצליח. הקהל צפוני למדי והשרות אמריקאי קשוב ומנומס. היינו באמצע השבוע והיה מקום, אך כדאי להזמין מראש (נסו את שרות OpenTable המצוין ברשת).

השנייה היא המסעדה שבתוך  הכלבו Barneys New York. זוהי כנראה החנות הכי נחשבת בעיר (לפחות מעל גיל 30) ולא נתעכב כאן על שאר מעלותיה וגם על מחיריה הגבוהים במיוחד. בקומה התשיעית, מעל כל הסחורות היוקרתיות, מונחת מסעדה/בית קפה בשם Fred’s . אני מניח שאפשר לבוא בערב אבל נדמה שהכי מתאים לצהריים או ל – Brunch. אפשר סתם כוס יין (מצוין ויקר) – אך מומלץ לטעום משהו, ואפילו ממש לאכול. אנחנו הלכנו על גזרת הפסטה ולהלן התוצאות: הלזניה הייתה מושלמת, וזה ממש לא טריוויאלי. הפסטה הבסיסית מצוינת, הרוטב בשרי כנדרש (הלאה הבטטות וחברותיה), והטבח לא התקמצן על הרוטב כך שבסוף ניגבנו עם לחם הבית. ממול נטרפה פסטת תרד עם פטריות שיטקי , Fava Beans וגבינת פקורינו. המנה נראתה כמו ציור מודרני בצבעי ירוק מעט זרחני  וחום כהה והיה ממש חבל לאכול אותה. הטעם תאם את המראה, והשמחה רבה. הקהל מאד בורגני עם נטייה לנשים לא צעירות מצוידות בשקיות יוקרתיות המכילות שלל שווה. השירות מבוסס על גרסה אמריקאית למלצרים בפריס (זאת אומרת שהם מקצוענים, אבל לא אנטיפתים), והדקורציה נעימה ונוחה. אני מניח שניתן להזמין מקום מראש, ואם לא, בשעות השיא (12-14) נדרשת המתנה מסוימת. השמועה אומרת שניתן לצפות שם בסלבריטאים מקומיים, לא ראינו (ואני לא ממש מתעניין).


Geisha
33 East 61 Street New York, NY 10021 Tel:(212)813-1113

Fred’s at Barneys New York
660 Madison Ave., 9th fl., New York, NY
Tel: (212)-833-2200

[PSGallery=ow4cu5tt6]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה