29 בינואר, 2009

התשובה במהופך

הציעו ליורש העצר שלכם לזנוח מעט את הפלייסטיישן, הפייסבוק והנייד, לטובת חוברות אתגרי מוח חביבות בשם "תשבצי". כך נראות שעות פנאי בגרסה השפויה

לפני שנולד לכם ילד, אתם נשבעים לעצמכם שאצלכם זה יהיה אחרת. אתם לא תגדלו גודזילה שרובצת שעות על הספה בסלון, בולסת חטיפים עתירי שומן טראנס ובוהה בתוכניות טלוויזיה מפגרות. הילד שלכם לא ישחק שעות במשחקי מחשב חסרי תוחלת, ולא יבלה את ימיו ולילותיו בטורנירים של פלייסטיישן ו-Wii. מה פתאום. היורש שלכם יהיה שונה: הוא יבלע ספרי מדע ורומנים תקופתיים, ישחק שחמט לצלילי מוסיקה קלאסית ויפתור תשבצים וסודוקו בשעות הפנאי. ברור. כל זה יקרה ודאי בעוד אתם, הורים הגאים, עושים שעות נוספות במאיץ החלקיקים במכון ויצמן.  

ואז אתם הופכים להורים, והמציאות לא רק שטופחת על פניכם, אלא גם נקרעת מולכם בצחוק וירטואלי פרוע וחסר שליטה: ספרים ושחמט? חחח. סודוקו ותשבצים? פחחחח. תגידו תודה אם הילד יעלה מולכם באייסיקיו אחת לכמה זמן, או יסמס שהכל בסדר.
היינו מציעים לכם להעיף את הטלוויזיה מהבית, אם היינו חושבים שמישהו באמת מסוגל לעמוד בצעד דרסטי כל כך. הפתרון – אם יש כזה – הוא להתחיל בקטנה: עם חוברות אתגרי מוח חביבות המיועדות לילדים בני 8-12 שיש להם ראש, אבל אין להם ראש למילים ארוכות. בחוברות "תשבצי" החדשות (יש ארבעה גיליונות בינתיים) ימצאו הצעירים תשבצים, תשחצים, תפזורות, סודוקואים, חידות טריוויה ואפילו חידות באנגלית ובחשבון (אנא קפידו לפתוח בעמוד הנכון כשסבתא מגיעה). לטובת המודאגים נגלה כבר עכשיו: בסוף יש פתרונות, אז כבו את הטלוויזיה והכריזו על טורניר משפחתי של תשחצים. נגמרו התירוצים.

"תשבצי" מאת זיוה אלישע (4 חוברות שונות, בהוצאת "שלגי") – 19.90 ש"ח
להשיג בכל חנויות הספרים ובדוכני העיתונים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה